Alfa Romeo 33 Stradale debiutuje na wystawie samochodów zabytkowych Salone Auto e Moto d’Epoca

40. edycja wystawy „Auto e Moto d’Epoca” jest jednym z najważniejszych wydarzeń w Europie, skierowanym do miłośników zabytkowych samochodów i motocykli. Dla marki Alfa Romeo jest to doskonała okazja, aby zaprezentować po raz pierwszy na międzynarodowym Salonie zabytkowych samochodów i motocykli.

Model Alfa Romeo 33 Stradale występujący w roli honorowego patrona programu wspierającego dziedzictwo marki „Alfa Romeo Classiche”. Program ten składa się z szeregu usług mających na celu ochronę i promocję historii tej kultowej włoskiej marki.

Wyprodukowana w limitowanej serii 33 unikatowych samochodów, jedynych w swoim rodzaju dzieł sztuki. Z gwarancją „CERTYFIKATU AUTENTYCZNOŚCI”

Wywodzący się bezpośrednio od Tipo 33, gwiazdy światowych sportów motorowych, model 33 Stradale z 1967 roku jest przez wielu postrzegany jako jeden z najpiękniejszych samochodów w historii.  Nowy model 33 Stradale prezentuje niezwykle rygorystyczne i pełne szacunku, acz nowoczesne podejście do cech stylistycznych swojego poprzednika i pełni rolę manifestu Alfy Romeo, zapowiadając niektóre z przyszłych linii samochodów marki.  Wyprodukowany w zaledwie 33 egzemplarzach, z których wszystkie zostały już sprzedane, został wykonany ręcznie we współpracy z Carrozzeria Touring Superleggera, producentem nadwozi będącym gwarancją najwyższej jakości, skrojonych na miarę standardów i wręcz obsesyjnej dbałości o szczegóły.

Każdy z 33 samochodów został zaprojektowany jako unikatowe, jedyne w swoim rodzaju dzieło sztuki, dzięki niespotykanej dotąd personalizacji. Aby zagwarantować wyjątkowość każdego egzemplarza, powstała „Bottega”, czyli zespół profesjonalistów marki Alfa Romeo, którzy od samego początku angażowali swoich klientów w projekt, aby wspólnie stworzyć niepowtarzalny pod względem szczegółów samochód, a nawet dawali klientom możliwość nadania własnego numeru nadwozia.

Alfa Romeo 33 Stradale – spełnia śmiałe marzenia

Aby oficjalnie potwierdzić wyjątkowość pojazdów, każdy egzemplarz 33 Stradale będzie posiadał Certyfikat autentyczności, będący kolejnym dowodem jego stuprocentowej oryginalności i niepowtarzalności gwarantowanej przez producenta. Jest to usługa, z której mogą skorzystać wszyscy właściciele zabytkowych samochodów Alfa Romeo, aby zwiększyć wartość swojego samochodu.

Alfa Romeo świętuje rocznicę powstania Quadrifoglio i Autodelty, prezentując dwa nowe logotypy

Program wspierający dziedzictwo marki  „Alfa Romeo Classiche” obejmuje szereg usług, których jasnym celem jest ochrona i promocja historii kultowej włoskiej marki. Kadra kierownicza marki jest osobiście zaangażowana we wszystkie działania, które tworzą całą gamę specjalnych usług. Komisji wydającej certyfikaty przewodniczy dyrektor generalny Alfy Romeo i szef działu Heritage przy wsparciu Muzeum Alfy Romeo, miejsca, w którym znajdują się rejestry z produkcji i cała dokumentacja techniczna wykorzystywana przez komisję do analizy informacji o badanych samochodach.

Program „Alfa Romeo Classiche” wspierający dziedzictwo marki obejmuje Certyfikat pochodzenia dostępny dla samochodów Alfa Romeo od 2016 roku – oraz Certyfikat autentyczności i Usługę renowacji.

Certyfikat pochodzenia: Alfa Romeo oferuje możliwość odkrycia historii każdego samochodu na podstawie jego numeru podwozia. Usługa przewiduje dokładny przegląd dokumentów w rejestrach produkcyjnych marki oraz wydanie certyfikatu poświadczającego rok produkcji samochodu i jego oryginalną konfigurację: specyfikację modelu, numer seryjny silnika, oryginalne elementy nadwozia i detale wewnętrzne.

Certyfikat autentyczności: po szczegółowej analizie poddanego badaniom zabytkowego samochodu i weryfikacji jego danych produkcyjnych i specyfikacji technicznych w archiwach firmy, Alfa Romeo, przy wsparciu działu Heritage, potwierdza autentyczność zabytkowego samochodu. Aby uzyskać ten certyfikat, każdy samochód musi przejść rygorystyczny proces kontroli i oceny przeprowadzany przez wyspecjalizowany zespół, weryfikujący autentyczność samochodu i jego komponentów oraz działanie najważniejszych elementów mechanicznych. Samochód można poddać oględzinom w Officine Classiche w Mirafiori lub bezpośrednio w domu klienta, jeśli wybierze taką opcję, lub w salonie dealerskim Stellantis & You w Rzymie i Palermo. „Usługa renowacji”: Ponadto, ten sam zespół, który opiekuje się kolekcją zabytkowych modeli Alfa Romeo jest również dostępny dla klientów prywatnych, oferując usługi od zwykłej konserwacji po kompletną renowację samochodu: od diagnostyki po renowację nadwozia, naprawy poszczególnych elementów mechanicznych i estetycznych oraz testy końcowe.

Aby dowiedzieć się więcej o wszystkich usługach Alfa Romeo Classiche, odwiedź stronę internetową Heritage. Salon Samochodowy w Bolonii jest dla Alfy Romeo okazją do świętowania ważnych rocznic w historii marki.

Sześćdziesięciolecie powstania modelu Alfa Romeo Giulia Sprint GT (1963)

Wprowadzona na rynek 9 września 1963 roku Alfa Romeo Giulia Sport GT ma już 60 lat i wyróżnia się tym, że jest pierwszym modelem wyprodukowanym – i „zaprezentowanym” – w nowej fabryce Alfy Romeo w Arese, powstałej w miejsce historycznej fabryki znajdującej się w dzielnicy Portello w Mediolanie. W tym samym roku powstała Autodelta, oficjalny dział wyścigowy Alfy Romeo, oznaczający oficjalny powrót marki do wyścigów.

Giulię Sprint GT, która zastąpiła Giuliettę zaprezentowano w wersji kabriolet zaprojektowanej przez Bertone (w rzeczywistości została stworzona przez Giugiaro, młodego pracownika turyńskiego atelier nadwoziowego). Model był wyposażony w silnik 1.6 pochodzący z Giulii (1570 cm3) z podwójnym wałkiem rozrządu wykonanym ze stopów lekkich, a później w silnik 1.3 (1290 cm3, „GT 1300 Junior”), następnie 1750 (1779 cm3, „1750 GT Veloce”) i wreszcie w 2-litrowy silnik (1962 cm3, „2000 GT Veloce”).
Czteromiejscowy kabriolet o czystej, zwartej linii posiadał okrągłe reflektory z agresywnymi „brwiami” i charakterystyczny „przedni próg” maski, element konstrukcyjny, który zniknął w miarę ewolucji modelu. Giulia GT spełniła oczekiwania klienteli poszukującej bardziej sportowych osiągów: podobnie jak we wszystkich modelach Alfy Romeo, osiągi były tutaj na najwyższym poziomie, Giulia GT doskonale trzymała się drogi i wyróżniała precyzją prowadzenia i zwinnością.

Samochód prezentowany w Bolonii to „GT 1300 Junior” z 1967 roku, który otrzymał Certyfikat Autentyczności wystawiony po szczegółowej analizie i ocenie samochodu przez ekspertów z FCA Heritage.

30 lat Alfy Romeo 155 V6 Ti „DTM” (1993)

Alfa Romeo 155 V6 Ti „DTM” weszła do pozornie niekończącej się rywalizacji sportowej między Włochami i Niemcami rozpoczętej półfinałem Mistrzostw Świata w piłce nożnej w 1970 roku. Dlatego właśnie dokładnie 30 lat temu Alfa Romeo stała się jedyną marką spoza Niemiec, która odniosła zwycięstwo w serii wyścigowej DTM.

W 1993 roku Alfa Corse, dział sportowy Alfa Romeo Casa del Biscione, zintensyfikował swoje wysiłki w kategorii Touring Car, wprowadzając różne ewolucje modelu Alfa 155: jedną bardzo rozbudowaną na mistrzostwa Niemiec, drugą zgodną z mniej liberalnymi zasadami nowej międzynarodowej kategorii „D2”. 155 V6 TI opracowana dla DTM (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft) zachowała napęd na cztery koła, podobnie jak 155 GTA (SuperTurismo Italiano) z 1992 roku, ale układ mechaniczny był dostosowany do ograniczeń wynikających z przepisów stosowanych podczas Mistrzostw Niemiec: silnik – słynny 2,5-litrowy (2498 cm3) V6-60° z 24 zaworami – zamontowany wzdłużnie służył jako przeciwwaga, a niektóre elementy nadwozia wykonano z włókna węglowego. Aerodynamika była „swobodna” poniżej wyimaginowanej linii obwodowej łączącej piasty kół, tylne skrzydło regulowane, a masa pojazdu w stanie gotowym do jazdy wynosiła 1100 kg.

W sezonie ’93 silnik V6 dysponował mocą od 400 do 420 KM przy 11 500 obr./min., silnik i elektronika nie uległy pogorszeniu, a sześciobiegowa skrzynia biegów stała się sekwencyjna od połowy sezonu.
Podczas mistrzostw, udało się pokonać zaciętą konkurencję w 12 z 20 zaplanowanych wyścigów, dzięki niezwyciężonej parze Alessandro Nannini i Nicoli Larini, którzy zdobyli mistrzostwo, nie zapominając również o sukcesach Christiana Dannera i Giorgio Francia.

10 lat Alfy Romeo 4C (2013-2023)

Od momentu swojej premiery w 2013 roku Alfa Romeo 4C podbiła serca miłośników samochodów sportowych na całym świecie. Aby uczcić 10. rocznicę rozpoczęcia produkcji, Dział Heritage zaprojektował unikalny egzemplarz tego niezwykłego modelu: „Alfę Romeo 4C Designer’s Cut”. Spersonalizowany przez Alessandro Maccoliniego z Centrum Stylu Alfy Romeo (będącego także projektantem tego modelu) i nazwany przez niego „4C Unica”,  samochód oddaje hołd autentycznemu włoskiemu stylowi i przyjemności z jazdy uosabianej przez Alfę Romeo 4C.

Projekt 4C Designer’s Cut jest częścią programu Heritage „Reloaded by Creators”, w który zaangażowano również społeczność Alfy Romeo, zapraszając entuzjastów do wyrażenia swoich preferencji dotyczących propozycji przedstawionych przez Maccoliniego za pośrednictwem serwisów społecznościowych marki.
Niepowtarzalna 4C Designer’s Cut w wersji one-off trafi na aukcję jako przedmiot kolekcjonerski, umożliwiając zapalonym kolekcjonerom zakup ważnego elementu w historii tego kultowego modelu, który do dzisiaj pozostaje „natychmiastowym klasykiem” na rynku.

Źródło: Alfa Romeo