Grupa Hyundai Motor ogłosiła dziś kampanię mającą na celu promowanie kandydatury południowokoreańskiego miasta Busan jako organizatora Światowej Wystawy Expo 2030. W tym celu zaprezentowano specjalnie stworzone samochody artystyczne w Paryżu, we Francji, gdzie Bureau International des Expositions (BIE) ma swoją główną siedzibę.
To wydarzenie stanowi kontynuację globalnego wsparcia Grupy dla kandydatury Busan, tym razem pod postacią sympozjum Busan Expo i koncertu muzyki K-Pop w Paryżu, w dniach 9–15 października. Aby podkreślić zaangażowanie Busan w organizację światowej wystawy, neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla, udostępniono koreańskiej delegacji 10 samochodów Art Cars, w tym dwa w pełni elektryczne modele Grupy Hyundai: IONIQ 5 i Kię EV6.
Samochody artystyczne Art Cars są ozdobione kolorowym graffiti przedstawiającym kultowe miejsca w Busan, takie jak mewy, fale oceanu i most Gwangan, a także hasło „Busan is Ready”. Graffiti powstało we współpracy z wiodącym koreańskim artystą graffiti „JAY FLOW”.
Hyundai SANTA FE z nowym, odważnym designem, dopasowanym do swobodnego stylu życia na łonie natury
Podczas kampanii w Paryżu, samochody będą wystawiane w słynnych lokalizacjach Paryża, takich jak Wieża Eiffla i Luwr. Kampania pomoże wzmocnić atrakcyjność Busan, jako miasta kandydującego do organizacji Światowej Wystawy Expo 2030, w oczach kluczowych urzędników z krajów członkowskich BIE i turystów z całego świata.
Sympozjum zaprezentuje mocne strony i możliwości miasta, a także proponowane motywy wystawy krajom członkowskim BIE przed głosowaniem mającym na celu wybranie miasta-gospodarza Światowej Wystawy Expo 2030, które odbędzie się pod koniec listopada.
Podczas gdy koreańska delegacja przedstawia swoje argumenty na rzecz wystawy Busan Expo – która promuje zrównoważoną przyszłość pod głównym motywem „Przekształcenie naszego świata, prowadząc w stronę lepszej przyszłości” („Transforming Our World, Navigating toward a Better Future) – samochody artystyczne będą promować wizję i konkurencyjność Busan poza miejscem sympozjum.
Grupa Hyundai wspierała już ofertę Busan, oklejając pojazdy w logo Busan World Expo i napisy promocyjne podczas 172. Zgromadzenia Ogólnego BIE w Paryżu, w czerwcu ubiegłego roku oraz w trakcie Forum w Davos, w Szwajcarii, w styczniu ubiegłego roku. Samochody artystyczne zaprezentowały determinację Busan do organizacji Światowej Wystawy Expo również w najważniejszych miastach świata, takich jak Nowy Jork, New Delhi i Dżakarta.
Grupa opublikowała także ponad 80 innowacyjnych treści, w tym krótkie filmy i infografiki w mediach społecznościowych, promując Busan jako idealnego gospodarza. W szczególności dwie serie filmów promocyjnych stworzonych we współpracy z obywatelami Pusanu i obcokrajowcami w Korei osiągnęły ponad 100 milionów wyświetleń na całym świecie w ciągu trzech miesięcy od ich czerwcowej premiery, znacznie zwiększając ogólnoświatowe poparcie dla oferty Busan.
Źródło: Hyundai