„Klienci, którzy wybiorą modele ID.4 i ID.5 mogą się spodziewać świetnych osiągów i bardziej intuicyjnego w obsłudze systemu infotainment. Gdy dodamy zaawansowane systemy wspomagające, obraz zmodernizowanych aut będzie pełny. Dodatkowymi atutami odświeżonych ID.4 i ID.5 są świetne właściwości jezdne, przestronne wnętrza i wysoki komfort podróżowania” – powiedziała Imelda Labbe z zarządu marki Volkswagen, odpowiedzialna za sprzedaż, marketing i obsługę posprzedażną.
Bardziej intuicyjna obsługa. Volkswagen zmodyfikował kokpit modeli ID.4 i ID.5. Oba auta są teraz wyposażone w nowy system infotainment z ekranem o przekątnej zwiększonej do 12,9 cala. Zmieniono także oprogramowanie, dzięki czemu działa on znacznie szybciej i oferuje więcej funkcji. Nowa jest także struktura menu. Ulepszono Digital Cockpit (wyświetlacz za kierownicą) i opcjonalny wyświetlacz head-up z rozszerzoną rzeczywistością. Dotykowe slidery klimatyzacji i regulacji głośności są teraz podświetlane, zmieniono także wielofunkcyjną kierownicę. Dźwignię wyboru trybu jazdy przeniesiono z obudowy wskaźników za kierownicą na kolumnę kierownicy, podobnie jak w ID.7. Obsługa ID.4 i ID.5 jest łatwiejsza także dzięki nowemu systemowi sterowania głosowego IDA, który reaguje bardziej precyzyjnie na polecenia głosowe i oferuje nowe funkcje. Nowością jest także system nagłośnienia firmy Harman Kardon ze wzmacniaczem o mocy 480 W i 10 głośnikami, dostępny w obu modelach jako opcja.
Moment obrotowy wyższy o 75 procent. Najważniejszą nowością we wszystkich modelach ID.4 i ID.5 z akumulatorem o pojemności netto 77 kWh jest bardziej wydajny napęd. Dzięki nowemu silnikowi i akumulatorowi nowej generacji możliwe było zmniejszenie zużycia energii przy jednoczesnym zwiększeniu mocy. W modelach ID.4 Pro i ID.5 Pro z napędem na tylne koła jest stosowany silnik elektryczny o mocy 286 KM – to o 82 KM więcej niż do tej pory. Auto jest znacznie bardziej dynamiczne także dlatego, że moment obrotowy wzrósł z 310 do 545 Nm. Dodatkowe 235 Nm to wzrost aż o 75 procent. W przypadku odmiany Pro 4MOTION moc systemowa wzrosła do 286 KM – to dodatkowe 21 KM.
GTX – sprint od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy. Usportowione i wyposażone w napęd na wszystkie koła flagowe modele ID.4 GTX i ID.5 GTX będą mieć moc systemową 340 KM, co oznacza wzrost o 41 KM. Związana z tym poprawa dynamiki jest wyraźnie zauważalna, np. w przyspieszeniu od 0 do 100 km/h. Zmodyfikowane modele ID.4 i ID.5 GTX potrzebują na to zaledwie 5,4 sekundy. Tak jak wcześniej, prędkość maksymalną odmian ID.4 GTX i ID.5 GTX ograniczono do 180 km/h. W zmodernizowanej gamie na takim samym poziomie jest prędkość maksymalna odmian Pro (wcześniej 160 km/h).
Dodatkowe 178 kilometrów w 10 minut. Wszystkie modele ID.4 i ID.5 z nowym akumulatorem 77 kWh mają teraz większy zasięg. Dwa przykłady: nowy ID.4 Pro może pokonać dystans 550 kilometrów (w cyklu mieszanym wg WLTP) – to o 17 kilometrów więcej niż poprzednik. Nowy ID.5 Pro ma zasięg do 556 kilometrów – to wzrost o 11 kilometrów. Modele ID.4 i ID.5 z napędem na koła tylne mogą być ładowane z taką samą mocą jak do tej pory – 135 kW. W przypadku modeli z napędem na wszystkie koła moc ładowania zwiększono ze 135 do 170 kW. Przy takiej mocy ładowania można w ciągu ok. 10 minut uzupełnić energię, która wystarczy do pokonania 178 km.
Szybsze ładowanie podczas podróży. Nowy system zarządzania ładowaniem i temperaturą akumulatora we wszystkich odmianach ID.4 i ID.5 zapewnia odpowiednie przygotowanie go do ładowania w trakcie podróży. Dzięki temu zmodernizowane Volkswageny ID.4 i ID.5 mogą być ładowane bardzo szybko, co jest szczególnie istotne podczas długich podróży.
Bardziej komfortowy i dynamiczny. Do nowego układu napędowego dopasowano również zestrojenie podwozia. Volkswagen udoskonalił sterowanie opcjonalnym adaptacyjnym zawieszeniem DCC, a o równowagę między komfortem a dynamiką dba menedżer dynamiki pojazdu.
Źródło: Volkswagen
OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…
Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…