Categories: E-mobility

Kia wprowadza technologię Plug&Charge ładowania aut elektrycznych

Kia wprowadza technologię Plug&Charge w swoich samochodach elektrycznych w Europie. Po raz pierwszy usługa Plug&Charge będzie dostępna w Kia EV9 i stopniowo zostanie udostępniona w pozostałych modelach elektrycznych marki.

Technologia ta umożliwia użytkownikom samochodów elektrycznych marki Kia, korzystających z usług wyspecjalizowanych dostawców usług ładowania (eMobility Provides) jak np. Kia Charge, podłączenie auta elektrycznego do dowolnej publicznej stacji ładowania, która obsługuje technologię Plug&Charge oraz rozpoczęcie procesu ładowania i naliczenie opłaty bez żadnej dodatkowej identyfikacji. Uwierzytelnienie użytkownika jest w pełni zautomatyzowane. Wprowadzając technologię Plug&Charge do swoich samochodów elektrycznych, Kia zapewnia klientom dostęp do najnowszej technologii szybkiego, bezpiecznego i wygodnego ładowania.

Plug&Charge to bardzo wygodna technologia, która ogranicza konieczność ręcznej obsługi, co przekłada się na szybsze i jeszcze bardziej bezproblemowe ładowanie niż dotychczas” – mówi Sjoerd Knipping, wiceprezes ds. marketingu i produktów w Kia Europe. „Oferując naszym klientom modele elektryczne, a także najbardziej zaawansowane rozwiązania w zakresie ładowania, ułatwiamy im przejście na zrównoważoną mobilność, a także udowadniamy, że jesteśmy poważnym graczem na wysoce konkurencyjnym rynku aut elektrycznych w Europie”.

Kia Sportage – jubileuszowa edycja z okazji 30-lecia istnienia modelu

Całkowicie zautomatyzowane, łatwe i bezpieczne ładowanie

Plug&Charge to zasadniczo metoda identyfikacji wbudowana bezpośrednio w samochód, która umożliwia jego komunikację ze stacjami ładowania, które obsługują tę technologię. Użytkownik po prostu podłącza samochód do stacji ładowania i proces rozpoczyna się automatycznie. Usługa spełnia wszystkie zasady bezpieczeństwa i nie wymaga żadnych dodatkowych czynności. Do tej pory, przed rozpoczęciem ładowania potrzebna była weryfikacja konta w punkcie ładowania, co zwykle odbywało się za pomocą karty RFID lub aplikacji mobilnej, takiej jak Kia Charge.

Całkowicie bezpieczna usługa Plug&Charge wykorzystuje zautomatyzowaną wymianę certyfikatów cyfrowych pomiędzy samochodem a ładowarką, która identyfikuje konto klienta i powiązaną z nim umowę ładowania z kontem Kia Charge kierowcy. Ekosystem Hubject Plug&Charge zarządza wymianą certyfikatów pomiędzy zainteresowanymi stronami, które obsługują technologię Plug&Charge – operatorami punktów ładowania (CPO), operatorami mobilności (MO) i producentami oryginalnego sprzętu (OEM). Powyższa wymiana jest zgodna z międzynarodową normą ISO 15118.



Usługa Plug&Charge upraszcza proces ładowania i nie umniejsza zalet aplikacji Kia Charge – nawigacji, aktualizacji danych w czasie rzeczywistym, które dotyczą np. opłat za ładowanie i dostępności ładowarek, a także możliwości filtrowania po takich kryteriach, jak typ wtyczki, prędkość ładowania i rodzaj dostępu. Dzięki technologii bezproblemowego ładowania Plug&Charge kierowca po prostu odłącza samochód po zakończeniu ładowania i odjeżdża, a opłata jest automatycznie doliczana do jego miesięcznego rachunku, zgodnie z umową.

Wspólnie z naszymi partnerami, takimi jak DCS (dostawca usług mobilnych), Hubject (dostawca usług Plug&Charge) i kilkoma operatorami sieci ładowarek, jak IONITY, wykorzystujemy w Kia najnowszą technologię, aby poprawić jakość obsługi klienta” – podsumował Knipping. W gamie zaawansowanych technologii ładowania oferowanych przez markę Kia, usługa Plug&Charge dołącza do Kia Connect, Kia Charge i Kia Route Planner.

Źródło: KIA



Redakcja

Recent Posts

Renault OpenR link – najbardziej intuicyjny system multimedialny

OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…

2 dni ago

Mazda CX-60 na drogach i bezdrożach Maroka

Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…

3 dni ago

Ford Mustang – 60 lat dziedzictwa i ważna rola w popkulturze

Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…

4 dni ago

SEAT – najprostszy sposób na nowy samochód – wynajem długoterminowy

SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…

5 dni ago

Citroën Ami zmienia kolor i wprowadza nowe wersje z okazji czwartcy urodzin

Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz  nowy, ciemnobrązowy kolor…

6 dni ago

Alfa Romeo Junior – polskie ceny już od 129,6 tys. zł

Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…

7 dni ago