Olivier Francois, dyrektor generalny marki FIAT i globalny dyrektor marketingu Stellantis, powiedział: „Nasza strategia pozostaje w pełni skupiona na napędzie elektrycznym, a 500e jako najlepiej sprzedający się miejski samochód typu BEV w Europie podsyca naszą determinację w dążeniu do zapewnienia wszystkim dostępu do pojazdów elektrycznych. Pozostaniemy jednak obecni również w takich krajach, jak Włochy, nasz krajowy rynek, gdzie w pełni elektryczny napęd jeszcze się tak naprawdę nie upowszechnił. Dlatego dla tych wybranych krajów, wraz z nową, w pełni elektryczną 600-tką, zaoferujemy zaawansowaną hybrydę, która, miejmy nadzieję, otworzy drzwi do bardziej zelektryfikowanego świata”.
Napęd hybrydowy to inteligentne i przyjazne dla użytkownika rozwiązanie cieszące się rosnącym zainteresowaniem klientów. Klienci będą mogli cieszyć się jazdą Nowym Fiatem 600 w wersji hybrydowej „P2”: 100 KM, tylko 110* do 114g* szacowanej emisji CO2 (wstępne dane sprzed homologacji).
Hybrydowy układ napędowy będzie dostępny dla dwóch wersji wyposażenia: Nowy Fiat 600 Hybrid La Prima, najbardziej ekskluzywnej wersji, oraz Nowy Fiat 600 Hybrid, najbardziej przystępnej cenowo wersji.
Silnik MHEV montowany w Nowym Fiacie 600 Hybrid jest przykładem najnowocześniejszych osiągnięć technologii i zapewnia komfort oraz osiągi. Dzięki tej zaawansowanej technologii, Nowy Fiat 600 Hybrid oferuje prawdziwe hybrydowe doznania, pozwalając klientowi cieszyć się wyjątkowo płynną i elektryczną jazdą nie tylko w mieście, podczas jazdy z prędkością poniżej 30 km/h, ale także na drogach miejskich i wiejskich, gdy kierowca zwolni pedał gazu w ustabilizowanych warunkach lub na pochyłości oraz w tych samych warunkach na autostradzie.
Samochód zapewnia płynną jazdę dzięki rozrusznikowi z napędem paskowym, który umożliwia ciche i płynne przechodzenie między silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym. Tajemnica osiągów tkwi w idealnej synergii między 3-cylindrowym silnikiem spalinowym o pojemności 1,2 litra generującym moc do 100 KM, 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym i nową 6-stopniową dwusprzęgłową elektryczną skrzynią biegów, która obejmuje 21-kW silnik elektryczny, falownik i elektroniczny moduł sterowania, zapewniając najlepszą optymalizację pod względem gabarytów i masy całego zespołu napędowego.
„Dodatkowa” moc elektryczna poprawia elastyczność przy niskich obrotach i podczas startu, zapewniając kierowcy cichy start i szybką reakcję, a także płynne i szybkie przejścia. Ponadto, technologia ta umożliwia odzyskiwanie energii, gdy samochód zwalnia. W normalnych warunkach jazdy silnik zaprojektowano tak, aby optymalizować zużycie paliwa i zaoszczędzić do 15% emisji CO2 w porównaniu z silnikiem spalinowym wyposażonym w automatyczną skrzynię biegów, także dzięki cyklowi Millera, i jedynie od 110* do 114 g* szacowanej emisji CO2, dzięki czemu jest konkurencyjny w stosunku do innych marek.
Znakomity Nowy Fiat 600 Hybrid przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 11* sekund i zapewnia praktycznie natychmiastowe dostarczenie momentu obrotowego z silnika elektrycznego. Silnik spalinowy jest wspomagany przy ponownym rozruchu i optymalizowane są jego osiągi, co łagodzi efekt „turbolag” i poprawia reakcję pedału przyspieszenia. Analogicznie, w przypadku ruszania w trybie czysto elektrycznym, silnik spalinowy jest uruchamiany, aby wspomóc silnik elektryczny przy zwiększonym zapotrzebowaniu na moc.
Korzyści płynące z zastosowania napędu hybrydowego są wielorakie, i nie dotyczą tylko rozruchu w trybie w 100% elektrycznym (e-launch), który jest płynny, cichy i bez strat benzyny. Silnik elektryczny poprawia wydajność i dynamikę pojazdu, umożliwiając również jazdę przy wyłączonym silniku spalinowym. Tryb ten jest aktywowany podczas jazdy po mieście z prędkością poniżej 30 km/h, przy zasięgu 1 km w trybie czysto elektrycznym na drogach miejskich i wiejskich przy płynnej jeździe, gdy kierowca zwolni pedał gazu w ustabilizowanych warunkach lub na pochyłości oraz w tych samych warunkach na autostradzie. W ten sposób można odpowiednio zarządzać zapotrzebowaniem na moc i poziomem naładowania akumulatora.
Zasilanie wyłącznie energią elektryczną może być również wykorzystywane do funkcji e-creeping, co jest przydatne przy serii krótkich, powtarzających się ruchów do przodu bez naciskania pedału gazu, na przykład w korku (e-queueing). Samochód można również zaparkować w trybie w 100% elektrycznym, na pierwszym lub wstecznym biegu (e-parking). Ponadto, hybrydowy układ napędowy został zaprojektowany tak, aby odzyskiwać energię zarówno podczas zwalniania.
Korzyści płynące z tej technologii są natychmiastowe: niższa emisja spalin i lepsza ochrona środowiska, mniejsza emisja hałasu, większy komfort i radość z jazdy, dzięki płynności elektrycznie sterowanej dwusprzęgłowej skrzyni biegów i szybkości reakcji układu napędowego. Te funkcje oferowane przez nową technologię zastosowaną w nowym Fiacie 600 zapewniają „dodatkowy zastrzyk energii” w codziennym życiu i sprawiają, jest on łatwy w obsłudze i może zaspokoić potrzeby każdego w zakresie swobody poruszania się.
Nowy Fiat 600 czerpie z tego, co najlepsze w segmentach B i B-SUV, aby zaoferować piękne, radosne i wyjątkowe wrażenia z jazdy, naznaczając powrót marki do segmentu B. Samochód jest idealnym rozwiązaniem dla miłośników miasta i doskonałe ucieleśnienie wartości marki, jakimi są włoski styl
i zrównoważony rozwój.
Nowy Fiat 600 Hybrid jest cool i pięknie prezentuje się na 4,17 metrach długości. Dostępny w wersji 5-drzwiowej, oferuje imponującą przestrzeń, w której wygodnie pomieści się 5 pasażerów oraz najlepszy w swojej klasie schowek przedni o pojemności 15 litrów i spory 360-litrowy bagażnik.
Idealnie dopasowana do potrzeb młodych klientów poszukujących ekologicznego rozwiązania w zakresie mobilności, wersja podstawowa Nowego Fiata 600 Hybrid wyposażona jest w ekskluzywne fotele wykonane z tkaniny pochodzącej z recyklingu z białymi akcentami i matową czarną deskę rozdzielczą z bioplastiku.
Nowy Fiat 600 Hybrid La Prima oferuje 100% stylu, technologii i komfortu, aby zapewnić wciągające doświadczenie włoskiego Dolce Vita. Wyposażony w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy, oferuje wszystkie związane z tym korzyści, zarówno podczas jazdy w mieście, jak i podmiejskich wycieczek, dzięki wspomaganiu jazdy na poziomie 2. Wewnątrz obie wersje oferują specjalny interfejs HMI z charakterystycznym kolorem wskaźnika zużycia energii, łopatki zmiany biegów umożliwiające zmianę biegów w trybie manualnym oraz funkcję e-Auto OFF umożliwiającą wstrzymanie blokowania działania silnika spalinowego na ekranie radia.
Nowy Fiat 600 Hybrid oferuje swoim klientom dwa pakiety usług online: Connect One i Connect PLUS. Skoncentrowany przede wszystkim na potrzebach związanych z bezpieczeństwem, Connect ONE – wliczony już w cenę nowo zakupionego pojazdu – oferuje zarówno usługi pomocy drogowej, połączeń alarmowych, jak i niezwykle przydatne informacje z comiesięcznymi danymi na temat stanu pojazdu.
Dzięki pakietowi Connect PLUS doświadczenia związane z jazdą mają być bardziej komfortowe, i to zarówno wewnątrz samochodu, jak i poza nim. Pakiet obejmuje usługi nawigacji, funkcje zdalnego zarządzania pojazdem za pośrednictwem aplikacji FIAT, monitorowanie stylu jazdy itp.
Nowy Fiat 600 Hybrid oferuje również niezwykle istotną obecnie nowość: Trip Report. Dzięki tej funkcji można analizować nawyki kierowców związane z jazdą i zmniejszać ich wpływ na zużycie paliwa, oceniając ich oddziaływanie na środowisko oraz wpływ stylu jazdy na stan techniczny pojazdu.
Źródło: Fiat
OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…
Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…