Toyota, największy producent samochodów na świecie i twórca koncepcji Toyota Production System, od 1939 roku kultywowała tradycję zapraszania fanów motoryzacji do swojej fabryki w Japonii. Teraz kulisy produkcji poznać mogą miłośnicy aut z każdego zakątka Ziemi – wystarczy jedno kliknięcie. Dzięki nowej, zaawansowanej technologii wirtualnej wycieczki, Toyota detalicznie przedstawia wszystkie elementy procesu produkcyjnego.
Od momentu formowania stali pod naciskiem 1600 ton, poprzez spawanie w 4 tysiącach miejsc, aż do chwili, gdy gotowy pojazd opuszcza linię produkcyjną, uczestnicy wycieczki poznają wszystkie etapy produkcji składające się na jeden samochód, który zbudowany jest z 30 tys. części. W japońskich fabrykach koncernu powstaje ich ponad 10 tys. dziennie, a następnie są transportowane na rynki całego świata.
Każdy etap produkcji samochodów Toyoty został zaprezentowany w sposób angażujący, z ciekawymi danymi, dokładnymi wizualizacjami i narracją, która podkreśla precyzję, innowacyjność i dbałość o klienta będące znakiem rozpoznawczym marki. To doświadczenie jest znacznie bogatsze niż tradycyjne wycieczki po zakładzie, które koncentrowały się głównie na etapie montażu. Z uwagi na bezpieczeństwo procesowi można było przyglądać się jedynie z pewnej odległości. Teraz pracownicy fabryki chętnie uchylili rąbka tajemnicy i podzielili się z widzami tym, jak wyglądają ich codzienne zawodowe wyzwania.
„Uderzyło mnie, jak wiele rzeczy, które dla pracowników pierwszej linii były rutyną, dla nas byo czymś absolutnie niezwykłym” – mówiła z podziwem Miho Hayashi, jedna z członkiń zespołu tworzącego wirtualną wycieczkę po fabryce Toyoty.
Projekt prowadzony był przez Akiko Kitę, Group Manager w Toyota Kaikan Museum. Twórcy podkreślają, że podczas tworzenia wycieczki zwrócono szczególną uwagę na ludzi – serce każdej produkcji Toyoty. W rzeczywistości zespół projektowy przeprowadził wywiady z ponad 40 pracownikami, aby oddać ducha firmy i jej ciągłego dążenie do doskonalenia.
„Chcieliśmy, by nasza wirtualna wycieczka wyraźnie przekazywała wiedzę i pomysłowość ludzi, którzy pracują w tych zakładach, a także ich niestrudzone dążenie do poprawy. Aby upewnić się, że tak właśnie jest, nieustannie szukaliśmy informacji od tych, którzy zajmują się tym na co dzień” – tłumaczy Akiko Kita.
Pomysł na wirtualną wycieczkę po fabryce Toyoty zrodził się, gdy pandemia COVID-19 wymusiła zawieszenie zwiedzania zakładów Toyoty w lipcu 2021 roku. Nowa forma umożliwi kontynuowanie tradycji firmy, która każdego roku przyjmowała 130 000 gości, chcących zobaczyć, jak powstają samochody Toyoty.
Wirtualna wycieczka po fabryce Toyoty
Źródło: Toyota
OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…
Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…