Categories: Wiadomości

Toyota – wirtualna wycieczka po fabryce, w której powstaje ponad 10 tys. samochodów dziennie

Toyota kontynuuje tradycję motoryzacyjnej edukacji, rozpoczętą w 1939 roku. Dzięki wirtualnej platformie fani marki na całym świecie mogą zobaczyć, jak powstają samochody od rolki stali do gotowego pojazdu. Tłoczenie, spawanie, malowanie, montaż – to tylko niektóre etapy produkcyjne, którym można przyjrzeć się z bliska.

Toyota, największy producent samochodów na świecie i twórca koncepcji Toyota Production System, od 1939 roku kultywowała tradycję zapraszania fanów motoryzacji do swojej fabryki w Japonii. Teraz kulisy produkcji poznać mogą miłośnicy aut z każdego zakątka Ziemi – wystarczy jedno kliknięcie. Dzięki nowej, zaawansowanej technologii wirtualnej wycieczki, Toyota detalicznie przedstawia wszystkie elementy procesu produkcyjnego.

Niezwykłe kulisy powstawania aut

Od momentu formowania stali pod naciskiem 1600 ton, poprzez spawanie w 4 tysiącach miejsc, aż do chwili, gdy gotowy pojazd opuszcza linię produkcyjną, uczestnicy wycieczki poznają wszystkie etapy produkcji składające się na jeden samochód, który zbudowany jest z 30 tys. części. W japońskich fabrykach koncernu powstaje ich ponad 10 tys. dziennie, a następnie są transportowane na rynki całego świata.

Każdy etap produkcji samochodów Toyoty został zaprezentowany w sposób angażujący, z ciekawymi danymi, dokładnymi wizualizacjami i narracją, która podkreśla precyzję, innowacyjność i dbałość o klienta będące znakiem rozpoznawczym marki. To doświadczenie jest znacznie bogatsze niż tradycyjne wycieczki po zakładzie, które koncentrowały się głównie na etapie montażu. Z uwagi na bezpieczeństwo procesowi można było przyglądać się jedynie z pewnej odległości. Teraz pracownicy fabryki chętnie uchylili rąbka tajemnicy i podzielili się z widzami tym, jak wyglądają ich codzienne zawodowe wyzwania.

Toyota Camry wraca do salonów – oferta specjalna dla wersji Prestige z szybkim odbiorem

„Uderzyło mnie, jak wiele rzeczy, które dla pracowników pierwszej linii były rutyną, dla nas byo czymś absolutnie niezwykłym” – mówiła z podziwem Miho Hayashi, jedna z członkiń zespołu tworzącego wirtualną wycieczkę po fabryce Toyoty.



Fabryki Toyoty to ludzie i ich historie

Projekt prowadzony był przez Akiko Kitę, Group Manager w Toyota Kaikan Museum. Twórcy podkreślają, że podczas tworzenia wycieczki zwrócono szczególną uwagę na ludzi – serce każdej produkcji Toyoty. W rzeczywistości zespół projektowy przeprowadził wywiady z ponad 40 pracownikami, aby oddać ducha firmy i jej ciągłego dążenie do doskonalenia.

„Chcieliśmy, by nasza wirtualna wycieczka wyraźnie przekazywała wiedzę i pomysłowość ludzi, którzy pracują w tych zakładach, a także ich niestrudzone dążenie do poprawy. Aby upewnić się, że tak właśnie jest, nieustannie szukaliśmy informacji od tych, którzy zajmują się tym na co dzień” – tłumaczy Akiko Kita.

Pomysł na wirtualną wycieczkę po fabryce Toyoty zrodził się, gdy pandemia COVID-19 wymusiła zawieszenie zwiedzania zakładów Toyoty w lipcu 2021 roku. Nowa forma umożliwi kontynuowanie tradycji firmy, która każdego roku przyjmowała 130 000 gości, chcących zobaczyć, jak powstają samochody Toyoty.

Wirtualna wycieczka po fabryce Toyoty

Źródło: Toyota



Redakcja

Recent Posts

Renault OpenR link – najbardziej intuicyjny system multimedialny

OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…

23 godziny ago

Mazda CX-60 na drogach i bezdrożach Maroka

Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…

2 dni ago

Ford Mustang – 60 lat dziedzictwa i ważna rola w popkulturze

Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…

3 dni ago

SEAT – najprostszy sposób na nowy samochód – wynajem długoterminowy

SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…

4 dni ago

Citroën Ami zmienia kolor i wprowadza nowe wersje z okazji czwartcy urodzin

Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz  nowy, ciemnobrązowy kolor…

5 dni ago

Alfa Romeo Junior – polskie ceny już od 129,6 tys. zł

Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…

6 dni ago