Początki terenowej pasji Forda można odnaleźć w historycznych modelach. Pierwszy Model T z początku XX wieku kojarzony jest jako jeden z najlepiej sprzedających się samochodów wszechczasów dostępny w korzystnej cenie, ale pojazd miał także cechy, które pozwalały mu radzić sobie w nierównym terenie i trudniejszych drogach w porównaniu do innych samochodów swojej epoki.
Model T miał prostą konstrukcję, solidną ramę i wyższy prześwit niż wiele innych samochodów swojego czasu. Poza tym był bardzo zwinny i niezawodny, czym bardzo szybko zdobył uznanie nie tylko w miastach, ale także na obszarach wiejskich. Jego zdolność do przemieszczania się po nieutwardzonych drogach i polnych ścieżkach uczyniła go praktycznym pojazdem dla rolników i mieszkańców wsi.
Ford nigdy nie zapomniał o tych cechach. Zwrócono na nie uwagę oferując Model A, a następnie wspierając aliantów podczas II Wojny Światowej. Ford GPW zyskał wtedy ogromną popularność ze względu na swoją wszechstronność i zdolność do różnorodnych zadań. Napęd na cztery koła, wysoki prześwit i wytrzymała konstrukcja czyniły go idealnym pojazdem do przemieszczania się na polach walki, wzdłuż trudnych tras i w różnych warunkach atmosferycznych. Jego konstrukcja była prosta i modułowa, co umożliwiało dostosowanie do wielu potrzeb. Samochód stał się jedną z ikon motoryzacji symbolizując niezawodność i wszechstronność pojazdów terenowych.
Ford nigdy nie zrezygnował z tworzenia niesamowitych pojazdów terenowych, mając obecnie w europejskiej ofercie Rangera i Bronco.
Ford Ranger jako wszechstronny pickup łączy w sobie niezawodność z wydajnością, umożliwiając zarówno pracę, jak i przyjemność z jazdy po trudnym terenie. Zaawansowany system napędu na cztery koła, możliwość manualnego oraz automatycznego sterowania napędami czy elektroniczna blokada tylnego mechanizmu różnicowego to początek możliwości nowego Rangera. Model dostępny jest w wielu wyjątkowych wersjach, skupiających się na różnych potrzebach. Zawsze oferuje jednak niezawodne i wydajne silniki z 3.0 V6 EcoBlue o mocy 240 KM na czele, wiodące rynkowo rozwiązania terenowe, zaawansowane systemy asystujące kierowcy oraz masywny design. Samochód dostępny jest zarówno z 6-biegową manualną skrzynią biegów, jak i dwoma rodzajami automatycznych przekładni – o 6 i 10 przełożeniach.
Ranger nowej generacji to także komfort, który może zaskakiwać. Samochód oferuje bowiem 10” albo 12” calowy dotykowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego SYNC 4A, bezprzewodową obsługę Android Auto i Apple CarPlay, system audio premium B&O z 10 głośnikami, podgrzewaną kierownicę czy fotele oraz gamę zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę – w tym. m.in. inteligentny tempomat Adaptive Cruise Control z funkcją Stop & Go oraz funkcją utrzymania samochodu pośrodku pasa ruchu Lane Centering, system wspomagający parkowanie Active Park Assist czy kamerę 360 stopni.
Natomiast powrót Forda Bronco, a następnie pojawienie się go w europejskiej ofercie, to odrodzenie offroadowej legendy, która oferuje nie tylko oszałamiające możliwości terenowe, ale także ikoniczny styl, który stał się synonimem przygody. Bronco jest dostępny w Polsce w dwóch ekstremalnie terenowych wersjach Outer Banks i Badlands, oferując jednocześnie niesamowity komfort we wnętrzu. Wiele elementów jest bowiem tożsamych z wyżej wskazanymi możliwościami Rangera w zakresie multimediów i zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę.
Samochód wyposażono w nowoczesne rozwiązania technologiczne, m.in. wyznaczające standardy w tej klasie zawieszenie High-Performance Stability Suspension oraz niezwykle zaawansowane rozwiązania związane z jazdą w najtrudniejszym terenie. Każda z wersji oferuje też gamę trybów G.O.A.T. (Goes Over Any Terrain) nazwaną tak nie bez powodu. Na wyobraźnię przemawia też jednostka napędowa modelu – silnik V6 2.7 EcoBoost Bi-Turbo o mocy 335 KM i 563 Nm połączony z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów.
Ford rozszerza swoją ofertę samochodów mogących zjechać z utwardzonej drogi także na SUV-y. Ford Kuga to bowiem kompaktowy SUV oferujący doskonałą równowagę między wydajnością, komfortem a zdolnościami terenowymi.
Dostępny z napędem na przednie lub cztery koła, Kuga oferuje zaawansowane technologie asystujące kierowcy oraz wydajne i zrównoważone jednostki napędowe. Co istotne, samochód w wersji z napędem na wszystkie koła jest dostępny także w wersji hybrydowej – układ napędowy bazujący na 2.5-litrowym silniku benzynowym generuje wówczas moc maksymalną na poziomie 190 KM.
Ford nieustannie wprowadza innowacje, które poprawiają zdolności terenowe swoich pojazdów. Zaawansowane systemy napędu na cztery koła, kontroli trakcji i stabilności, a także inteligentne systemy asystujące kierowcy sprawiają, że podróżowanie po trudnym terenie staje się łatwiejsze i bardziej komfortowe.
Od Modelu T po Rangera, Ford pozostaje jednym z liderów w świecie samochodów, które pozwalają zjechać z utwardzonych dróg, często w ekstremalny teren. Ford od lat stawia na tworzenie niezapomnianych doświadczeń za kierownicą, obecnie kontynuując swoją misję dostarczania pojazdów, które są gotowe na każdą wyprawę i każdy teren.
Źródło: Ford
OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…
Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…