Toyoty Mirai mają za sobą już ponad milion kilometrów w Berlinie

Wodorowe Toyoty Mirai wykonały już ponad 100 tys. kursów z pasażerami po Berlinie i przejechały łącznie już ponad milion kilometrów w ramach H2 Movers Berlin. Dwuletni pilotażowy program ma przyspieszyć rozwój zrównoważonego transportu wodorowego w Niemczech.

W projekt H2 Moves Berlin zaangażowane są Toyota Deutschland, SafeDriver ENNOO i Anglo American. Toyota udostępni pasażerom Ubera w Berlinie 200 sedanów Mirai z elektrycznym napędem na ogniwa paliwowe, aby przetestować praktyczność eksploatacji samochodów zasilanych wodorem w metropolii. W pierwszy etapie dostarczono 50 aut, a w kolejnych miesiącach dołączy kolejne 150.

Obsługą aut zajmuje się firma SafeDriver Group, oferująca samochody z kierowcą dla VIP-ów, do obsługi eventów oraz dla osób korzystających z usług przewozowych w aplikacji Uber. Samochody były wykorzystywane do m.in. przewozu gwiazd podczas tegorocznej edycji festiwalu Berlinale. Wodorową Toyotę można też zarezerwować za pośrednictwem aplikacji Uber w usłudze Comfort Electric, która umożliwia pasażerom zamówienie nowoczesnych, bezemisyjnych samochodów o wysokim komforcie, prowadzonych przez najlepszych kierowców.

Niezawodność Toyoty Mirai potwierdzona

Pierwsze miesiące sprawdzianu wodorowych limuzyn w roli berlińskich taksówek okazały się sukcesem. Toyoty Mirai wykonały przez ten czas ponad 100 tys. kursów oraz przejechały ponad milion kilometrów.

EuroNCAP – testy zderzeniowe potwierdzają najwyższy poziom bezpieczeństwa wodorowej Toyoty Mirai

„Projekt H2 Moves Berlin już udowodnił, że alternatywny napęd oraz nieograniczona użyteczność na co dzień idą w parze. Toyoty Mirai wykonały ponad 100 tys. kursów i bezproblemowo pokonały milion kilometrów. To dowód na niezawodność samochodów wodorowych. Cieszymy się, że Toyota mogła przyczynić się do tego projektu” – powiedział André Schmidt, prezes Toyota Deutschland.

Toyota Mirai – 1360 km na jednym tankowaniu i wpis do Księgi Rekordów Guinnessa

„Samochody napędzane wodorem już stanowią alternatywę dla aut z silnikami spalinowymi zarówno z biznesowego punktu widzenia jak i pod względem wydajności. To czysta technologia przyszłości, która jest dostępna już teraz” – dodał Thomas Mohnke, prezes Safe Driver Group GmbH.

Szybkie tankowanie i zasięg do 650 km

Druga generacja Toyoty Mirai ma zasięg do 650 km, a uzupełnienie paliwa trwa zaledwie kilka minut. Samochód napędza silniki elektryczny o mocy 182 KM, zasilany ogniwami paliwowymi, które wytwarzają prąd w reakcji wodoru i tlenu. Reakcja ta zachodzi bez procesu spalania wodoru, dlatego samochód nie emituje CO2 ani żadnych szkodliwych substancji, a jedynym produktem ubocznym jest woda. Zużycie wodoru wynosi średnio od 0,79-0,89 kg/100 km, w zależności od wyposażenia i masy pojazdu. Napęd Toyoty Mirai utrzymuje sprawność i zasięg zarówno w czasie mrozów sięgających -30ºC, jak i w bardzo wysokich temperaturach.

„Ten rodzaj napędu pozwala skutecznie przyspieszyć dekarbonizację transportu. Uważamy, że pojazdy elektryczne na ogniwa paliwowe świetnie sprawdzają się w dużych flotach takich jak taksówki, ponieważ mają duży zasięg i krótki czas tankowania bez konieczności zwiększania masy akumulatora” – powiedział Benny Oeyen, dyrektor wykonawczy ds. rozwoju rynku w Anglo American.

Źródło: Toyota