Alfa Romeo 33 Stradale powraca na tor Monza, miejsce swojego debiutu 56 lat temu

Po światowej premierze nowej 33 Stradale, która odbyła się wczoraj w Muzeum Alfy Romeo, marka oferuje pasjonatom światowych sportów motorowych jeszcze silniejsze emocje: powrót do „Świątyni prędkości” na torze Monza podczas Grand Prix Włoch. Dokładnie 31 sierpnia 1967 roku, na kilka tygodni przed oficjalną prezentacją na Targach Motoryzacyjnych w Turynie kultowy samochód zadebiutował na legendarnym torze.

Wybór lokalizacji nie był przypadkowy, uosabiał bowiem związek między światem samochodów wyścigowych i drogowych, a także oznaczał oficjalny powrót marki Alfy Romeo do rywalizacji w zawodach wraz z projektem 33. Powstała na bazie samochodu wyścigowego Tipo 33, Alfa 33 Stradale natychmiast wzbudziła podziw ze względu na swoje porywające osiągi i rzeźbione nadwozie zaprojektowane przez Franco Scaglione.

Dzisiaj, tuż przed boksem zespołu Alfa Romeo F1 Team, można było poczuć te same silne emocje, kiedy w świetle reflektorów znalazła się nowa 33 Stradale: prawdziwy „manifest” możliwości włoskiej marki – teraz i w przyszłości – w zakresie wzornictwa, stylu i wrażeń z jazd. Wyprodukowane w zaledwie 33 ekskluzywnych egzemplarzach, w unikalnym procesie rzemieślniczym, nowe „dwumiejscowe” coupé łączy w sobie tradycję i przyszłość, przenosząc Alfę Romeo w XXI wiek. A jej debiut nie mógł się odbyć gdzie indziej, jak tylko na tym samym torze, na którym 56 lat temu narodziła się jej legenda. To ten sam tor, na którym 3 września 1950 roku Alfa Romeo zdobyła pierwszy tytuł w historii Formuły 1, z Nino Fariną za kierownicą Tipo 158 „Alfetta”.

Le Mans Classic 2023 – Alfa Romeo świętują stulecie Quadrifoglio

Z tej niezwykłej okazji, bolidy zespołu Alfa Romeo F1 Team zostaną ozdobione specjalnym malowaniem, aby uczcić debiut nowej 33 Stradale, widocznym w złotym kolorze felg oraz nazwie umieszczonej z boku i na tylnym skrzydle. Nie mogło zabraknąć także emblematu Quadrifoglio, w odświeżonej wersji przygotowanej z okazji setnej rocznicy jego powstania. Oznaczenie po raz pierwszy użyte przez Ugo Sivocciego w 1923 roku i przyjęte od lat 60. jako oficjalny emblemat Alfy Romeo wyróżniający modele o największych osiągach, do których należy również nowa kreacja Alfy Romeo.

Alfa Romeo odnotowuje rekordowe globalne wyniki sprzedaży w pierwszych 6 miesiącach 2023 r.

Ponadto włoskie barwy narodowe umieszczone na masce bolidów Valtteriego Bottasa i Zhou Guanyu zmieniono na zielony kolor „Quadrifoglio” z białymi akcentami, uzupełniając czerwony kolor nadwozia.  Flagę, która jest umieszczona z boku samochodu, ożywiono mocną ukośną linią, jeszcze bardziej podkreślając dynamiczny wygląd bolidu.

Podobne odświętne akcenty, zarówno pod względem stylu, jak i kolorystyki, odnajdujemy na kombinezonach wyścigowych dwóch kierowców zespołu Alfa Romeo F1 Team: włoska flaga ożywa w asymetrycznym połączeniu czerwieni z przodu i zieleni z tyłu, z pionowym konturem samochodu biegnącym od klatki piersiowej do ramion kierowców. Ponadto nazwiska Bottasa i Zhou są w kolorze złotym, a na ich ramionach wyróżnia się nowy emblemat „Quadrifoglio 100 Anniversario”.

Źródło: Alfa Romeo