Toyota jest zdecydowanym liderem polskiego rynku motoryzacyjnego. W pierwszych siedmiu miesiącach 2023 roku zarejestrowano 49 890 samochodów osobowych marki. W porównaniu z rokiem ubiegłym to wzrost aż o 14%. Toyota powiększyła też swój udział w rynku, który wynosi teraz 18,1% (wzrost o 0,4 p.p.), a przewaga nad drugą marką w zestawieniu wynosi już blisko 20 tys. aut.
Tylko w lipcu z salonów Toyoty wyjechało 6066 aut osobowych (wzrost o 3%). Samochody Toyoty są najchętniej wybierane zarówno przez firmy (4171 egzemplarzy, 15,8% udziału) jak i przez klientów indywidualnych (1895 egzemplarzy, 19,1% udziału).
Co czwarta Toyota w Polsce to Corolla
Niezmiennie najpopularniejszym modelem w Polsce jest Corolla i stanowi blisko 25% wszystkich nowo zarejestrowanych aut marki. Od stycznia do lipca z salonów wyjechało już 12 441 egzemplarzy tego modelu we wszystkich wersjach nadwoziowych, a w samym lipcu 1905. Corolla cieszy się szczególną popularnością wśród klientów flotowych. Aż 10 793 egzemplarzy trafiło do firm.
Wśród 10 najpopularniejszych samochodów osobowych w Polsce po siedmiu miesiącach aż 5 aut to modele Toyoty. Na drugim miejscu za Corollą plasuje się Yaris (9351 egzemplarzy), czwarte miejsce zajmuje Yaris Cross (8017 egzemplarzy), na ósmej lokacie jest Toyota C-HR (5349 egzemplarzy), a na 10. lokacie plasuje się RAV4 (4445 egzemplarzy).
Toyoty liderami swoich segmentów
Po siedmiu miesiącach pięć modeli Toyoty jest liderami swoich segmentów. Aygo X z wynikiem 2061 aut prowadzi w segmencie A, Yaris jest najpopularniejszym miejskim autem, Yaris Cross to lider segmentu B-SUV, Corolla to numer jeden segmentu C, a Toyota C-HR ma najwięcej rejestracji spośród aut segmentu C-SUV.
Toyota Land Cruiser – premiera światowa najnowszej generacji legendarnej terenówki
Wśród klientów indywidulanych najczęstszym wyborem jest model Yaris Cross. Osoby prywatne odebrały z salonów i zarejestrowały 4025 egzemplarzy tego auta. Drugie miejsce zajmuje model Yaris z wynikiem 3233 egzemplarzy.
Wzrost rejestracji aut dostawczych Toyota Professional
Toyota cały czas umacnia swoją pozycję na rynku samochodów użytkowych. W samym lipcu zarejestrowano 559 aut dostawczych marki (wzrost o 104%), a od początku roku to już 3764 egzemplarzy (31% wzrostu). Udział aut z oferty Toyota Professional w rynku samochodów użytkowych wzrósł o 2,3 p.p. i wynosi po siedmiu miesiącach 2023 roku aż 10,2%.
Toyota uruchamia program niskich rat miesięcznych KINTO ONE dla nowej Toyoty C-HR
Toyota PROACE City jest nieprzerwanie od 2021 najpopularniejszym autem segmentu CDV. W lipcu zarejestrowano 298 egzemplarzy modelu PROACE City w wersji dostawczej, a od początku roku już 2051. Samochód ma 27,2% udziału w swojej klasie i jest jednym z 10 najpopularniejszych samochodów użytkowych w Polsce w 2023 roku.
W segmencie MDV 13,9% udziału oraz trzecią lokatę zajmuje model PROACE. Od początku roku na drogi wyjechało 599 egzemplarzy tego modelu, a w samym lipcu zarejestrowano 74 egzemplarze.
Toyota Hilux jest najpopularniejszym pick-upem w Polsce z blisko 43-procentowym udziałem w segmencie. Od początku roku zarejestrowano 797 Hiluxów, a w samym tylko lipcu z salonów Toyoty 181 egzemplarzy tego modelu.
Źródło: Toyota