W pierwszej połowie 2023 r., marka FIAT przyczyniła się do znakomitych wyników Stellantis jako marka numer jeden w Grupie, sprzedając ponad 645 000 samochodów na całym świecie i odnotowując wzrost o 10% w porównaniu z rokiem ubiegłym. FIAT jest liderem na 3 głównych rynkach – w Brazylii, Włoszech i Turcji – w trzech różnych regionach, z udziałem w rynku wynoszącym 22% w Brazylii, 18,2% w Turcji i 12,8% we Włoszech.
Olivier Francois, dyrektor generalny marki FIAT i dyrektor marketingu Grupy Stellantis, powiedział: „W ostatnich dwóch latach Stellantis kontynuuje dobrą passę, dzięki czemu FIAT stał się bardziej rentowny i bardziej globalny niż kiedykolwiek wcześniej. W bieżącym roku, marka FIAT po raz kolejny potwierdziła swój globalny sukces, znacząco przyczyniając się do doskonałych wyników uzyskanych przez Grupę. FIAT udowodnił, że jest marką numer 1 w Grupie Stellantis pod względem wolumenu sprzedaży w pierwszym półroczu 2023 r., odnotowując sprzedaż na poziomie 645 000 sztuk i globalny wzrost o 10% w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Marka FIAT jest liderem sprzedaży na 3 głównych rynkach – w Brazylii, Włoszech i Turcji – w trzech różnych regionach, a ponad 50% jej łącznej sprzedaży jest realizowane poza rodzimym rynkiem, Europą, co jest dość wyjątkowe w branży motoryzacyjnej. Ponadto, jesteśmy liderem w zakresie zrównoważonej mobilności miejskiej dzięki naszemu Elektrycznemu Fiatowi 500e – ikonie marki – który jest numerem jeden wśród elektrycznych samochodów miejskich w Europie. Będziemy nadal liderami na ścieżce prowadzącej do elektryfikacji, wprowadzając na rynek Fiata Topolino i nowego Fiata 600e, które są pierwszymi nowymi modelami opartymi na platformie Stellantis. Dzięki synergii i możliwościom, jakie daje Grupa, w ciągu najbliższych 3 lat nasz plan produktowy przywróci FIAT-owi należne mu miejsce: lidera, punktu odniesienia i love brandu.”
Nowy Fiat Topolino – elektryzująca miejska mobilność o wyjątkowym smaku Dolce Vita
W pierwszej połowie 2023 roku FIAT pokazał swoją siłę i wyjątkowość dzięki dobrze wyważonemu zasięgowi geograficznemu, który sprawia, że marka jest bardziej prężna. Jest to zdecydowanie najlepiej sprzedająca się marka w Ameryce Południowej, z 14,1% udziałem w rynku i jest absolutnym liderem w Brazylii z 22% udziałem w rynku. Ponadto Fiat Strada jest drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Brazylii i pierwszym wśród lekkich samochodów dostawczych.
Nadzwyczajne wyniki osiągnięto również w Europie, gdzie w pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku marka sprzedała 271 800 z 645 000 sprzedanych na całym świecie samochodów. W Europie, gdzie FIAT od zawsze był liderem rynku samochodów miejskich, marka pozostaje absolutnym liderem we Włoszech, z 12,8% udziałem w rynku, a kultowy Fiat Panda jest najczęściej sprzedawanym samochodem na rynku. W Europie nowy elektrycny Fiat 500e jest najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym Grupy Stellantis, najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w segmentach A i B oraz zajmuje miejsce w pierwszej piątce wszystkich segmentów we Włoszech, Niemczech, Francji i Hiszpanii. Oprócz tego, jest także najczęściej nagradzanym FIAT-em w historii.
Na uwagę zasługują również wyniki z regionu MEA, zwłaszcza z rynku tureckiego, na którym FIAT jest liderem z 18,2% udziałem w rynku, również dzięki Fiatowi Tipo, który jest najlepiej sprzedającym się pojazdem w Turcji. Ponadto FIAT wyznaczył ścieżkę dalszego rozwoju w regionie MEA, najpierw ponownie wchodząc do Algierii, a następnie przygotowując się do produkcji Fiata 500 Hybrid – pierwszej sprzedawanej w Algierii hybrydy – oraz Doblò w fabryce Tafraoui – Oran, którego produkcja ma ruszyć pod koniec 2023 roku.
Źródło: Fiat