Nowy Amarok, we wszystkich trzech wersjach – Style, PanAmericana i Aventura – napędzany jest klasycznym, wydajnym i wytrzymałym silnikiem wysokoprężnym 3.0 TDI V6 o mocy 177 kW (240 KM). Silnik współpracuje z automatyczną, dziesięciobiegową skrzynią biegów i napędem na cztery koła 4MOTION z aż czterema trybami jazdy. Standardowo wszystkie trzy wersje wyposażone są m.in. w dwustrefową klimatyzację Climatronic, w Digital Cockpit, multifunkcyjną ogrzewaną kierownicę, blokadę tylnego mechanizmu różnicowego, matrycowe ledowe reflektory IQ. Lights i hak holowniczy. Wszystkie też posiadają na swym pokładzie aktywny tempomat ACC, system rozpoznawania znaków drogowych oraz ograniczeń prędkości, kamerę 360° „Area View” wraz z kamerą cofania, asystenta parkowania z czujnikami z przodu i z tyłu Park Assist (w przypadku wersji Aventura jest to system Park Assist Plus) oraz systemy Lane Assist i Side Assist.
Choć wszystkie plasują się w segmencie premium i choć standardowe wyposażenie jest naprawdę bogate, w zależności od wybranego przez klienta przeznaczenia, każda z wersji różni się detalami stylistycznymi, funkcjonalnymi oraz wyposażeniem niestandardowym.
Bazowa wersja Style, stojąca na aluminiowych obręczach kół „Amadora” o rozmiarze 18 cali i na oponach o wymiarach 255/65, charakteryzuje się przednim zderzakiem w kolorze nadwozia, chromowanymi obudowami lusterek i chromowanymi klamkami oraz standardowym zawieszeniem. Z racji tego, że wersja ta jest najczęściej wykorzystywana jako samochód czysto użytkowy – np. w gospodarstwach rolnych, czy na placach budów, wyposażono go w łatwą w utrzymaniu tkaninową tapicerkę Art Velour i pozbawiono dodatkowych elementów stylistycznych, takich jak stopnie boczne, dodatkowe orurowanie, czy rolety zamykające przestrzeń ładunkową. Dzięki poszerzonej palecie lakierów od teraz Amarok Style dostępny jest w dwóch kolorach: czarny Midnight metalik i szary ciemny metalik.
Wersja PanAmericana to z kolei idealny towarzysz wypraw w nieznane. Jak sama nazwa wskazuje, stylistyka Amaroka PanAmericana jednoznacznie świadczy o jego terenowym charakterze, który dodatkowo podkreślają specjalne elementy wyposażenia. Wersję tę wyposażono również w 18-calowe felgi „Amadora”, ale lakierowane w kolorze czarnym i z oponami All Terain. Ponadto uwagę zwraca stylistyka jego nadwozia: ciemnoszare, matowe obudowy lusterek i klamki, zderzak przedni stylizowany na kształt litery X, zderzak tylny w kolorze kontrastowym, boczne stopnie i orurowanie przedziału ładunkowego w kolorze czarnym. Jako samochód przeznaczony na dalekie wyprawy, PanAmericana charakteryzuje się również m.in. komfortowym zawieszeniem, elektrycznie regulowaną roletą przestrzeni ładunkowej oraz komfortowym wnętrzem z tapicerką siedzeń ze skóry Cricket i systemem nagłośnienia Harman Kardon z 10 głośnikami. Tutaj również dostępne są dwie wersje kolorystyczne: czerwony Deep metalik i beżowy jasny metalik.
Wersja Aventura jest najbardziej elegancka i przyciągająca wzrok. W jej sylwetce, już na pierwszy rzut oka widoczny jest charakterystyczny niebieski lakier nadwozia oraz 21-calowe felgi „Varberg” z oponami o rozmiarze 275/45, przedni zderzak zaprojektowany na kształt litery X, chromowane lusterka zewnętrzne i klamki drzwi, tylny zderzak z chromowanymi aplikacjami, światła tylne LED, sportsbar w kolorze nadwozia oraz stopnie przy drzwiach z chromowanymi wstawkami. We wnętrzu Aventury oprócz bogatego wyposażenia charakteryzującego wszystkie trzy wersje znajdziemy m.in. fotele tapicerowane skórą Savona i dywaniki premium z napisem „Aventura”. Kolory lakierów dostępne dla wersji Aventura to niebieski jasny metalik i dodatkowo czarny Midnight metalik.
Źródło: Volkswagen
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…
Opel rozpoczął produkcję samochodów 125 lat temu i wkrótce zaczął odnosić pierwsze sukcesy, wprowadzając na…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
CX-80 to drugi, po CX-60 model zbudowany w oparciu o platformę Mazda Large Architecture jest…