Obecnie w gamie marki w Polsce znajduje się aż dziewięć modeli z napędami hybrydowymi. Najpopularniejszym autem hybrydowym marki nieprzerwanie od 2019 roku jest Corolla. W pierwszej połowie 2023 roku sprzedano już 5 789 egzemplarzy tego modelu z napędem zelektryfikowanym (57% udziału). W niespełna pięć lat na drogi wyjechało już blisko 57 tys. hybrydowych Corolli.
Drugim najchętniej wybieranym autem hybrydowym w 2023 roku jest Yaris Cross, w którym układ 1.5 Hybrid Dynamic Force można połączyć z napędem na przód lub inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i. Do polskich klientów trafiło 5 354 hybrydowych miejskich crossoverów, a udział zelektryfikowanego napędu w całkowitej sprzedaży tego modelu wyniósł 87%.
W pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku klienci kupili 5 017 Toyot C-HR, która obecnie w wersji Final Edition dostępna jest w dwóch wyłącznie hybrydowych wariantach z silnikami 1.8 (122 KM) lub 2.0 (184 KM). Z kolei w przypadku modelu Yaris hybrydy stanowią 63% sprzedaży. W pierwszym półroczu 2023 roku sprzedano 4 709 egzemplarzy tego auta z napędem hybrydowym.
„Ponad trzy czwarte aut wyjeżdżających z naszych salonów to hybrydy. To najlepszy dowód na to, że Toyota w Polsce jest marką zelektryfikowanych samochodów, a klienci mogą wybierać zależnie od preferencji. Oferujemy już dziewięć modeli hybrydowych – od miejskiego Yarisa po rodzinnego, 7-osobowego Highlandera. Co więcej, w kolejnych autach debiutuje najnowsza, piąta już generacja oszczędnego i niezawodnego napędu hybrydowego, która pozwala jeszcze częściej i dłużej poruszać się wyłącznie na prądzie” – powiedział Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Central Europe.
Hybrydowy napęd Toyoty zadebiutował w Polsce wraz z modelem Prius w 2004 roku. Przez niespełna 19 lat marka sprzedała już ponad 230 tys. aut z tym zelektryfikowanym napędem. Najpopularniejszym hybrydowym modelem jest Corolla (57 tys. egzemplarzy), drugie miejsce należy do Toyoty C-HR (43,6 tys. egzemplarzy), trzecie zajmuje model RAV4 (42,6 tys. egzemplarzy), a czwarte Yaris (32,1 tys. egzemplarzy).
Źródło: Toyota
OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…
Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…