Categories: Wiadomości

Toyota – prawie 80 proc. sprzedaży to hybrydy

W pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku Toyota dostarczyła polskim klientom 27 647 samochodów z napędem hybrydowym. To więcej niż w całym 2019 roku. Udział hybryd w całkowitej sprzedaży marki w pierwszym półroczu 2023 roku wyniósł 77% i jest to wzrost aż o 10 p.p. w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

Obecnie w gamie marki w Polsce znajduje się aż dziewięć modeli z napędami hybrydowymi. Najpopularniejszym autem hybrydowym marki nieprzerwanie od 2019 roku jest Corolla. W pierwszej połowie 2023 roku sprzedano już 5 789 egzemplarzy tego modelu z napędem zelektryfikowanym (57% udziału). W niespełna pięć lat na drogi wyjechało już blisko 57 tys. hybrydowych Corolli.

Drugim najchętniej wybieranym autem hybrydowym w 2023 roku jest Yaris Cross, w którym układ 1.5 Hybrid Dynamic Force można połączyć z napędem na przód lub inteligentnym napędem na cztery koła AWD-i. Do polskich klientów trafiło 5 354 hybrydowych miejskich crossoverów, a udział zelektryfikowanego napędu w całkowitej sprzedaży tego modelu wyniósł 87%.

W pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku klienci kupili 5 017 Toyot C-HR, która obecnie w wersji Final Edition dostępna jest w dwóch wyłącznie hybrydowych wariantach z silnikami 1.8 (122 KM) lub 2.0 (184 KM). Z kolei w przypadku modelu Yaris hybrydy stanowią 63% sprzedaży. W pierwszym półroczu 2023 roku sprzedano 4 709 egzemplarzy tego auta z napędem hybrydowym.

Nowa Toyota Yaris – start rezerwacji online, ceny od 84,9 tys. zł

„Ponad trzy czwarte aut wyjeżdżających z naszych salonów to hybrydy. To najlepszy dowód na to, że Toyota w Polsce jest marką zelektryfikowanych samochodów, a klienci mogą wybierać zależnie od preferencji. Oferujemy już dziewięć modeli hybrydowych – od miejskiego Yarisa po rodzinnego, 7-osobowego Highlandera. Co więcej, w kolejnych autach debiutuje najnowsza, piąta już generacja oszczędnego i niezawodnego napędu hybrydowego, która pozwala jeszcze częściej i dłużej poruszać się wyłącznie na prądzie” – powiedział Robert Mularczyk, PR Senior Manager Toyota Central Europe.



Hybrydowy napęd Toyoty zadebiutował w Polsce wraz z modelem Prius w 2004 roku. Przez niespełna 19 lat marka sprzedała już ponad 230 tys. aut z tym zelektryfikowanym napędem. Najpopularniejszym hybrydowym modelem jest Corolla (57 tys. egzemplarzy), drugie miejsce należy do Toyoty C-HR (43,6 tys. egzemplarzy), trzecie zajmuje model RAV4 (42,6 tys. egzemplarzy), a czwarte Yaris (32,1 tys. egzemplarzy).

Źródło: Toyota



Redakcja

Recent Posts

Renault OpenR link – najbardziej intuicyjny system multimedialny

OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…

20 godzin ago

Mazda CX-60 na drogach i bezdrożach Maroka

Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…

2 dni ago

Ford Mustang – 60 lat dziedzictwa i ważna rola w popkulturze

Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…

3 dni ago

SEAT – najprostszy sposób na nowy samochód – wynajem długoterminowy

SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…

4 dni ago

Citroën Ami zmienia kolor i wprowadza nowe wersje z okazji czwartcy urodzin

Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz  nowy, ciemnobrązowy kolor…

5 dni ago

Alfa Romeo Junior – polskie ceny już od 129,6 tys. zł

Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…

6 dni ago