Elektryczny Lexus RZ Outdoor Concept dla miłośników wypraw

Lexus w ramach projektu Overtrail zaprezentował RZ Outdoor Concept, czyli prototyp terenowej wersji elektrycznego RZ. Samochód nawiązuje rozwiązaniami i stylistyką do pokazanych już wcześniej modeli RX Outdoor Concept, w którym zastosowano hybrydę plug-in, oraz ROV Concept 2, który wykorzystuje wodorowy silnik spalinowy.

RZ Outdoor Concept ma dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 313 KM, która przenoszona jest na wszystkie koła przy pomocy nowego, inteligentnego napędu DIRECT4. W związku z terenowymi modyfikacjami, w porównaniu do standardowego modelu, długość auta wzrosła o 25 mm (4830 mm), a wysokość o 20 mm (1655 mm). Szerokość pozostała taka sama (1895 mm).

Auto wyposażono w 18-calowe felgi z oponami AT w rozmiarze 265/60R18, które umożliwiają poruszanie się po nieutwardzonych drogach. Auto ma zmieniony przedni zderzak wraz z osłoną, a także oświetlenie, które ułatwia poruszanie się po zmroku – jedną listwę LED zamontowano na dachu, drugą na środku przedniego zderzaka, a cały zestaw uzupełniają dwa reflektory marki KC umiejscowione w rogach zderzaka. Z tyłu zmieniono zderzak oraz dodano hak holowniczy, który pozwala na zamontowanie bagażnika rowerowego.

Lexus LBX debiutuje na polskim rynku od 149,9 tys. zł

Lexus RZ Outdoor Concept ma dwukolorowe malowanie nadwozia, w którym lakier Regolith, znany z innych aut z linii Outdoor Concept, połączono z odcieniem Piano Black. Klamki oraz błotniki pomalowano na kolor czarnego matu, a dodatkowe chlapacze są pomarańczowe. Listwy okienne wykonano ze stali nierdzewnej i pomalowano na czarno.

Lexus – wyjątkowe kabriolety z silnikami V6 i V8

Lexus RZ Outdoor Concept to już drugi prototypowy model w oparciu o elektrycznego RZ-a. Wcześniej na salonie w Tokio Lexus zaprezentował odmianę RZ Sport Concept, w której moc zwiększono do 408 KM, obniżono i stuningowano zawieszenie, a we wnętrzu zamontowano sportowe fotele.

Źródło: Lexus