Gama silników obejmuje dwa silniki benzynowe i dwa wysokoprężne o mocy od 110 kW (150 KM) do 150 kW (204 KM), a także wersję hybrydową typu plug-in – pierwszą w Kodiaq. Daje to zasięg elektryczny wynoszący ponad 100 kilometrów. Wyposażenie w systemy bezpieczeństwa jest ponownie najnowocześniejsze, na przykład w pełni diodowe reflektory Matrix drugiej generacji i jeszcze bardziej zaawansowane systemy wspomagania. Również na pokładzie: nowe funkcje Simply Clever, takie jak tylny schowek z uchwytem na kubek i podwójny schowek na telefon, który zapewnia chłodzenie i jednoczesne ładowanie dwóch telefonów komórkowych.
„Kodiaq jest absolutnym sukcesem Škody od momentu jego wprowadzenia na rynek w 2016 roku, kiedy to zapoczątkował naszą gamę SUV-ów. Dzięki mocnemu i krystalicznemu językowi stylistycznemu, przestronnemu wnętrzu i doskonałemu stosunkowi ceny do jakości, przyciągnął wielu nowych klientów i zdobył renomowane międzynarodowe nagrody. Druga generacja ma wszystkie warunki wstępne – w tym wersję hybrydową typu plug-in – aby dodać kolejny wspaniały rozdział do tej historii sukcesu”. – powiedział Klaus Zellmer, prezes zarządu Škoda Auto.
„Ulepszanie pojazdu tak popularnego jak Kodiaq jest zawsze wyzwaniem. Niemniej jednak jeszcze bardziej zaostrzyliśmy wygląd, zachowując charakterystyczne elementy naszego języka projektowania SUV-ów. Ponadto nowy Kodiaq oferuje jeszcze więcej miejsca we wnętrzu i przenosi bezpieczeństwo, technologię i wszechstronność na wyższy poziom. Wraz z wersją hybrydową typu plug-in dodajemy do portfolio nowy układ napędowy oferujący ponad 100 kilometrów zasięgu elektrycznego”. – powiedział Johannes Neft, członek zarządu Škoda Auto ds. rozwoju technicznego.
Škoda z modelem Kodiaq w 2016 roku, zainicjowała produkcję modeli SUV. Do końca maja 2023 roku czeska marka dostarczyła klientom prawie 792 000 SUV-ów Kodiaq. Ponadto model położył podwaliny pod rodzinę SUV-ów, którą w Europie tworzą także Kamiq i Karoq, a także w pełni elektryczny Enyaq. Ponadto warianty coupé Kodiaq GT i Kamiq GT są dostępne wyłącznie w Chinach, a nowy Kushaq wystartował na rynku indyjskim. Prekursorami dzisiejszych SUV-ów Škody były terenowy Trekka z 1966 roku w Nowej Zelandii oraz Yeti, który od 2009 roku sprzedał się łącznie w liczbie 684 285 sztuk.
Źródło: Škoda Auto
OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…
Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…