Samochód powstał na nowej generacji platformy MQB – evo. W wersji z napędem hybrydowem plug-in, nowy Tiguan osiągnie zasięg do około 100 kilometrów na samym akumulatorze. Światowa premiera odbędzie się jesienią, a auto zostanie wprowadzone na rynek w 2024 roku.
Matrycowe reflektory HD LED Matrix. Tiguan będzie jednym z pierwszych pojazdów w swojej klasie dostępnych z opcjonalnymi reflektorami matrycowymi HD LED Matrix. Technologia reflektorów matrycowych została opracowana wspólnie dla Tiguana i Touarega. W oparciu o zasadę top-down, technologia oświetlenia modelu klasy premium zostanie teraz zastosowana w aucie niższego segmentu – Tiguanie.
Nowa koncepcja wyświetlacza i obsługi. Wnętrze Tiguana zostało odświeżone i przeprojektowane. Volkswagen wziął pod uwagę wymagania klientów dotyczące intuicyjnej obsługi. Tiguan wchodzi na rynek z nowo opracowanym kokpitem i nowym systemem infotainment. Ekran o przekątnej do 15 cali jest bardzo czytelny, można za jego pomocą sterować nawigacją, muzyką i klimatyzacją, jest także możliwość ustawienia najczęściej używanych funkcji za pomocą przycisków szybkiego dostępu. Wysokiej jakości materiały, nowo opracowane fotele i skuteczna izolacja akustyczna zwiększają komfort jazdy. W szczególności w połączeniu z nowym pakietem akustycznym (opcja) Tiguan może konkurować pod względem wyciszenia z samochodami segmentu premium.
W przyszłości Tiguan będzie oferowany wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów (DSG). Podobnie jak w modelach Volkswagen ID., tryby będą zmieniane za pomocą intuicyjnego przełącznika po prawej stronie kolumny kierownicy. Obraca się go „do przodu” do pozycji D, aby jechać do przodu i „do tyłu” na R, aby jechać do tyłu, podczas gdy hamulec postojowy jest uruchamiany przez naciśnięcie boku przełącznika. Ponadto za kierownicą dostępne są łopatki do zmiany biegów.
Elektronicznie sterowane zawieszenie dla większego komfortu i dynamiki. MQB evo stanowi punkt wyjścia dla nowej generacji adaptacyjnego sterowania zawieszeniem: opcjonalnego DCC Pro z amortyzatorami dwuzaworowymi. Nowy model jest teraz dodatkowo standardowo wyposażony w menedżera dynamiki pojazdu, który zadebiutował w obecnym Golfie GTI. System ten steruje funkcjami elektronicznych blokad mechanizmu różnicowego (XDS) oraz amortyzatorami w zawieszeniu DCC Pro. Dzięki systemowi, który może przyhamować wybrane koła i regulować siłę tłumienia amortyzatorów, nowy Tiguan prowadzi się bardziej stabilnie i precyzyjnie. Znacznie wzrósł komfort jazdy, a na zakrętach Tiguan zachowuje się niemal jak sportowe auto.
TDI, TSI, eTSI i eHybrid. Dzięki zastosowaniu platformy MQB evo w Tiguanie można było zastosować różne rodzaje napędu. Będzie on oferowany z turbodoładowanymi silnikami wysokoprężnymi (TDI), turbodoładowanymi silnikami benzynowymi (TSI), z benzynowymi silnikami z turbodoładowaniem w wersji mild hybrid (eTSI) i jako hybrydy plug-in (eHybrid). Zasięg nowych napędów hybrydowych typu plug-in z wykorzystaniem samego akumulatora został zwiększony do nawet 100 kilometrów (zależnie od wyposażenia). Ponadto ładowanie prądem przemiennym będzie szybsze we wszystkich wersjach eHybrid, a nowością będzie możliwość ładowania akumulatora prądem stałym.
Fotele klasy premium. Tiguan będzie mógł być wyposażony w przednie fotele ergoActive. Posiadają one m.in. pneumatyczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego w czterech kierunkach oraz funkcję pneumatycznego masażu – rozwiązania, które zwykle można znaleźć w modelach klasy premium. Są one również wyposażone w podgrzewanie i wentylację.
Większy bagażnik. Długość nowego Tiguana wzrosła o około trzy centymetry. Wysokość, szerokość i rozstaw osi pozostają niemal identyczne jak w poprzedniku. Mimo to udało się znacznie lepiej wykorzystać przestrzeń, chociaż nowy SUV jest tylko nieznacznie dłuższy od poprzednika, pojemność bagażnika wzrosła o 33 litry – do 648 litrów (do wysokości oparć tylnej kanapy).
Źródło: Volkswagen
OpenR link to system multimedialny w samochodach Renault. W połączeniu z dużym ekranem tworzy centrum…
Maroko to magiczny kraj, w którym koczownicze tradycje berberyjskie spotykają i przejmują inspiracje z całego…
Ford Mustang, od swojego debiutu w 1964 roku, stał się jednym z najbardziej ikonicznych samochodów…
SEAT we współpracy z Volkswagen Financial Services Polska (VWFS) proponuje usługę wynajmu długoterminowego. Ta forma…
Cztery lata po swojej premierze rynkowej, Citroën Ami zostaje odświeżony, oferując teraz nowy, ciemnobrązowy kolor…
Nie musimy dłużej czekać na cennik premierowej Alfy Romeo Junior! Marka ogłasza go zaledwie miesiąc…