Nowy Jeep Avenger początkiem fazy elektryfikacji legendarnej marki

Wprowadzenie Jeepa Avengera na rynek europejski to początek kolejnej fazy elektryfikacji marki Jeep – fali BEV – w ramach której do 2025 roku na rynek trafią cztery w pełni elektryczne modele. Do końca roku 2030 wszystkie samochody marki Jeep dostępne w sprzedaży na rynku europejskim będą w 100% elektryczne. W ten sposób Jeep będzie wspierał cel Stellantis osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla.

Prezentując nowego, w pełni elektrycznego Jeepa Avengera, Eric Laforge, dyrektor marki Jeep w Europie, powiedział: „Avenger to właściwy wybór dla tych, którzy szukają kompaktowego, solidnego i fajnego samochodu, który oferuje najnowocześniejsze technologie, przestrzeń i komfort, a jednocześnie zapewnia mnóstwo radości z jazdy. Idealnie nadaje się do dojazdów do pracy, jak również do wyjazdów na wakacje, podróży, wypadów na zakupy i do klubu oraz do wspólnego spędzania czasu. Jeepem Avengerem możesz zrobić wszystko i dotrzeć wszędzie”.

Udana podróż wyróżniona przez klientów i doceniona przez media

Zaprezentowany podczas Salonu Samochodowego w Paryżu w 2022 roku, Jeep Avenger już zyskał uznanie zarówno klientów, jak i ekspertów z branży. Jeszcze zanim pierwsze samochody trafiły do klientów w Europie, całkowicie nowy, w pełni elektryczny Jeep Avenger zyskał uznanie mediów, zdobywając m.in. tytuł Samochodu Roku 2023 (COTY) oraz tytuł najlepszego rodzinnego SUV-a w plebiscycie Women’s World Car of the Year 2023 (WWCOTY).

Przy oddawaniu głosów jurorzy i jurorki wzięli pod uwagę aspekty, takie jak bezpieczeństwo, jakość, cena, design, łatwość prowadzenia, wydajność i wpływ na środowisko. Avenger zaimponował im śmiałym designem, doskonałymi możliwościami oraz tym, że jest „zobowiązaniem na przyszłość, które klienci docenią”.

O sukcesie modelu świadczy również zainteresowanie klientów: od momentu rozpoczęcia składania zamówień na wersję 1st Edition (1 grudnia 2022 roku), a następnie na całą gamę (11 stycznia 2023 roku), sprzedano ponad 20 000 sztuk.

Zaprojektowany z myślą o konkretnych potrzebach europejskich klientów

Od samego początku zaprojektowany i produkowany jako model Jeepa, Avenger oferuje DNA marki Jeep w kompaktowym wydaniu oraz wyjątkowe połączenie możliwości, stylu, funkcjonalności i zaawansowanych technologii. Avenger jest w całości produkowany w Europie i został zaprojektowany tak, aby idealnie wpasować się w potrzeby europejskich klientów dzięki takim cechom, jak:

  • Funkcjonalny design: Avenger został tak pomyślany, aby zapewnić 360 stopniową ochronę oraz pełną swobodę ruchu. Dzięki jego 360-stopniowej ochronie przed szkodami spowodowanymi uderzeniami, na którą składają się zwiększona ochrona reflektorów i profilowane osłony nadwozia, jest on idealnym towarzyszem podróży podczas jazdy po mieście i po bezdrożach.
  • Kompaktowe wymiary: przy długości 4,08 m jest on najbardziej kompaktowym Jeepem i może wygodnie pomieścić pięć osób.
  • Przestronne i wszechstronne wnętrze: wnętrze nowego Jeepa Avengera jest zgodne z zasadą „design to function” i zapewnia dużo miejsca na przedmioty codziennego użytku. Oferuje 34 litry pojemności wewnętrznych schowków, czyli równowartość bagażu podręcznego. Kwadratowy bagażnik o szerokości jednego metra jest przestronny i niezwykle uniwersalny. Każdy schowek został zaprojektowany pod kątem elastyczności i modułowości: schowek w tunelu centralnym został wyposażony w ruchome przegrody, aby zmieścić w nim różnych rozmiarów przedmioty, a nawet można je usunąć, aby zrobić miejsce na większe rzeczy. Dzięki oryginalnym rozwiązaniom, takim jak elastyczna przegroda w uchwycie na kubki czy składana pokrywa magnetyczna, schowki te mogą pomieścić całą zawartość bagażu podręcznego.
  • Zrównoważony układ napędowy: Avenger oferuje zerową emisję oraz 100% przygody i pasji dzięki zasięgowi elektrycznemu do 400 km w cyklu WLTP i ponad 550 km w trybie jazdy miejskiej*, co naprawdę pozwala dotrzeć wszędzie. Standardowy tryb szybkiego ładowania pozwala na  przejechanie 30 km po zaledwie trzech minutach ładowania i zwiększenie poziomu naładowania z 20 do 80% w 24 minuty.
  • Najnowocześniejsze technologie: zdolność jazdy w każdych warunkach i przy każdej pogodzie przekłada się na zabawę i bezpieczeństwo, a Avenger jest liderem w segmencie B-UV pod oboma tymi względami. Kompletny zestaw systemów ADAS, które w wersji elektrycznej zapewniają autonomiczną jazdę poziomu drugiego, obejmuje: system monitorowania martwego pola, autonomiczny system awaryjnego hamowania zdolny do wykrywania pieszych i rowerzystów, system automatycznego parkowania i tylną kamerę z kątem widzenia 180 stopni i widokiem z lotu ptaka (drone view).
  • Pełna łączność: stworzony dla klientów będących „zawsze w łączności ze światem”, nowy Jeep Avenger zapewnia w pełni cyfrowe wrażenia z jazdy. W standardzie samochód jest wyposażony w 10,25-calowy ekran połączony z cyfrowym zestawem wskaźników dostępnym w dwóch wariantach (7 i 10,25 cala).  System multimedialny został zaprojektowany tak, aby zapewnić obsługę przypominającą obsługę smartfona, z bezprzewodową kompatybilnością z aplikacjami Android Auto i Apple CarPlay, funkcją „mix&match” umożliwiającą stworzenie własnego interfejsu (do pięciu stron, do dwunastu widżetów na stronę), wbudowaną nawigacją TomTom z ulepszonym rozpoznawaniem naturalnego głosu i aktualizacją over-the-air.

Dzięki usługom Uconnect™ i aplikacji mobilnej Jeep® klient może zawsze i wszędzie pozostawać w kontakcie ze swoim Avengerem.  Dzięki aplikacji JEEP Mobile użytkownicy mogą zlokalizować położenie swojego samochodu, zablokować i odblokować drzwi, sprawdzić poziom naładowania akumulatora, zaprogramować jego ładowanie i ustawić klimatyzację. Wszystko to bezpośrednio ze swojego smartfona, dotykając jego ekranu lub za pośrednictwem asystenta głosowego.

Nowości w zakresie nawigacji dotyczą On street Parking i funkcji rozpoznawania naturalnego głosu. Pierwsza z nich ułatwia życie podczas parkowania w mieście i pomaga znaleźć miejsca parkingowe na drodze publicznej bez marnowania czasu. System dysponuje danymi pozwalającymi mu określić, które ulice powinny statystycznie mieć najwięcej dostępnych wolnych miejsc. Działa to trochę jak poczta pantoflowa, gdy podaje się nazwy ulic, przy których jest większa szansa na znalezienie miejsc do zaparkowania pojazdu, wyszukując publiczne stacje ładowania i wskazując dynamiczne mapowanie zasięgu (dynamic range mapping).

Jeep Grand Cherokee 4xe autem firmowym piłkarzy Juventusu Turyn

Druga nowość ma uwypuklić kwestię poczucia bezpieczeństwa podczas jazdy. I tak, prowadząc rozmowę podczas jazdy samochodem ze smartfonem w ręku trzykrotnie wzrasta ryzyko wypadku, a odczytywanie SMS-ów oznacza jego dwudziestotrzykrotny wzrost. Natomiast możliwość mówienia i bycia zrozumianym przez system nawigacyjny bez konieczności powtarzania czy zamiany zdań daje całkowite bezpieczeństwo. W nowym systemie nawigacji, rozpoznawanie naturalnego głosu ludzkiego zostało ulepszone, aby zwiększyć efektywność i zrozumienie zadanych czynności. Oczywiście włączona nawigacja oznacza również pewność, że zawsze wiesz, dokąd jechać, nawet nie mając połączenia z Internetem, i możesz podążać swoją trasą. Nawigacja nie wyłącza się podczas przejazdu przez tunele, ani na parkingach podziemnych. Zaletą nawigacji jest również to, że mapa jest aktualizowana co tydzień, a klient w związku z tym nie musi podejmować żadnych działań. Jest on jedynie informowany o aktualizacji, która została przeprowadzona w jego nawigacji.

Nowy Jeep Grand Cherokee – dostępny wyłącznie w wersji Plug-in Hybrid

Aby jeszcze bardziej zwiększyć użyteczność, dodano kilka elementów wyposażenia Premium, takich, jak nieczęsto spotykana w tym segmencie, otwierana elektrycznie bez użycia rąk pokrywa bagażnika, która w Avengerze wchodzi w skład standardowego wyposażenia najlepiej sprzedających się wersji wyposażenia Altitude i Summit, regulowany elektrycznie skórzany fotel kierowcy z funkcją masażu, wielokolorowe oświetlenie ambientowe oraz szeroki otwierany dach. Wszystkie te elementy łączą praktyczność i funkcjonalność z „cool” wyglądem.

Możliwości ponad wszystko

Będący czystym wyrazem „esencji wolności”, Avenger oferuje charakterystyczne dla marki Jeep osiągi w kompaktowej formie, gwarantując spokój ducha w każdych warunkach atmosferycznych. Zwinny, responsywny i przyjemny w prowadzeniu, oferuje dynamiczne osiągi dzięki błyskawicznie dostępnemu momentowi obrotowemu oraz wyróżnia się bezgłośną jazdą. Nowy Avenger jest pierwszym modelem Jeepa z napędem na przednią oś wyposażonym w standardzie w system zarządzania trakcją (Selec-Terrain®) i system kontroli zjazdu (Hill Descent Control), które w połączeniu z prześwitem wynoszącym 200 mm, 20-stopniowym kątem natarcia i 32-stopniowym kątem zejścia sprawiają, że jest to model o niespotykanych w tym segmencie możliwościach terenowych i zapewniający maksymalną ochronę także podczas codziennej jazdy, na przykład podczas wjazdu na stromy podjazd parkingowy.

Aby dodatkowo poprawić wartości kątów, w Avengerze zastosowano nową modułową platformę elektryczną e-CMP2, która została odpowiednio spersonalizowana, zapewniając najlepsze w swojej klasie możliwości oferowane przez markę JEEP, przy czym co najmniej 60% jej komponentów jest w pełni dedykowanych marce JEEP.

Bazując na tej platformie, skrócono przedni i tylny zwis, projektując całkowicie nową strefę zgniotu „crash-box”, która jest o 30 mm krótsza i oferuje taką samą zdolność pochłaniania energii.
Zawieszenie samochodu zostało podniesione, aby maksymalnie zwiększyć prześwit. W najniższym punkcie jakim jest osłona silnika prześwit na poziomie zawieszenia wynosi 209 mm, a na poziomie płyty akumulatora aż 223 mm.

Na uwagę zasługuje pełne i płaskie podwozie Avengera, którego zadaniem jest ochrona akumulatora i silnika przed uszkodzeniami, a jednocześnie poprawa wydajności aerodynamicznej.
Jednakże Avenger jest doskonałym ucieleśnieniem „podwójnej duszy” Jeepa i świetnie radzi sobie zarówno podczas jazdy miejskiej, jak i na pozamiejskich bezdrożach. W istocie, aby zapewnić najlepsze „możliwości jazdy szosowej”, dzięki swoim kompaktowym rozmiarom i zwinności, jego promień skrętu wynosi zaledwie 10,5 metra i samochód świetnie radzi sobie zarówno na wąskich drogach zabytkowego centrum miasta, jak i na krętych górskich trasach.

Ponadto Jeep Avenger oferuje komfort jazdy na najwyższym poziomie połączony z niezwykłymi właściwościami jezdnymi. Przykładowo, podczas kalibracji układu zawieszenia, siłę tłumienia amortyzatora zwiększono o 20%. Dzięki temu zmniejszono przyspieszenie pionowe nadwozia o 20%, przechył nadwozia o 12% i kołysanie wzdłużne o 18%, aby Avenger mógł zawsze zapewnić wyjątkowy komfort – czy to podczas jazdy w terenie, czy przy filtrowaniu nierówności na zwykłych drogach.

Nowy, elektryczny układ napędowy

Avenger oferuje najlepsze w swojej w klasie zużycie energii na poziomie 15,4 kWh na 100 km w cyklu WLTP*. Ten doskonały rezultat jest możliwy dzięki ekstremalnej wydajności nowego układu napędowego, ale także dzięki niezwykłej lekkości pojazdu – nowy model waży bowiem zaledwie 1.500 kilogramów. Wynika to z kompaktowych rozmiarów pojazdu, ale także z jego ekstremalnej wydajności wagowej.
W celu zwiększenia zasięgu, każdy pojedynczy element Avengera opracowano tak, aby uzyskać maksymalne osiągi i wydajność. Punktem wyjścia była lekka i wydajna platforma elektryczna eCMP2.
Nowy silnik elektryczny poprawił zasięg o 5%, całkowicie nowy akumulator dołożył kolejne 12%, a dodatkowe 5% uzyskano pracując nad aerodynamiką, przełożeniami skrzyni biegów i oponami.
Swój wkład ma również standardowa pompa ciepła – zwiększa ona bowiem zasięg nawet o 10% w skrajnych temperaturach – zarówno na plusie jak i minusie.

Jednostka napędowa M3 zastosowana w Avengerze to druga generacja wysoce wydajnego 400-voltowego elektrycznego układu napędowego. Jest to pierwsza jednostka napędowa wprowadzona na rynek przez eMotors – spółkę joint venture 50/50 STELLANTIS i NIDEC.  Dostarcza 115 kW mocy, które odpowiadają 156 KM i 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Kolejnym kluczowym elementem pozwalającym na uzyskanie dużego zasięgu jest akumulator. Nowy akumulator Avengera o pojemności 54 kWh jest również produkowany przez STELLANTIS w zakładzie w Tychach i oferuje największą gęstość energii i doskonały stosunek energii nominalnej do użytkowej  wynoszący 51 kWh. Pakiet akumulatorów składa się z 17 modułów i 102 ogniw litowo-jonowych NMC 811.
Pakiet akumulatorów ma kompaktowe wymiary i jest umieszczony pod przednim i tylnym siedzeniem oraz tunelem środkowym, co praktycznie nie ma wpływu na przestronność samochodu. Należy pamiętać, że akumulator posiada podwójną ochronę: przez wysoki prześwit i przez specjalne osłony podwozia, których wytrzymałość w przypadku zderzenia przekracza wymagania najbardziej rygorystycznych przepisów dotyczących bezpieczeństwa.

Kolejnym kluczowym elementem elektrycznego napędu Avengera jest układ ładowania. Pozwala on na ładowanie Avengera prądem stałym o mocy 100 kW (wystarczą 24 minuty, aby naładować akumulatory od 20 do 80% w trybie szybkiego ładowania) oraz prądem zmiennym o mocy 11 kW (na publicznej stacji ładowania, można całkowicie naładować akumulator od 0% do 100% w 5,5 godziny). Wysoka moc i wysoki moment obrotowy oraz specjalna kalibracja e-silnika pozwalają Avengerowi zapewnić bezkompromisową przyjemność z jazdy szosowej i terenowej na kompaktowej platformie. System został opracowany i przetestowany w najtrudniejszych warunkach klimatycznych: do minus 30o C na zimowych drogach i do plus 40o C w szczycie upalnego lata.

Ponadto do uzyskania wydajności i dużego zasięgu w istotny sposób przyczynia się aerodynamika. Dzięki powierzchni czołowej wynoszącej zaledwie 2,25 m2 i współczynnikowi oporu Cx wynoszącemu 0,33, Jeep Avenger to jeden z najlepszych samochodów w swojej kategorii, pod względem aerodynamiki.

Prosta i kompletna gama modelowa

Wszystkie charakterystyczne elementy Jeepa Avengera są oferowane w standardzie już począwszy od wersji podstawowej. Dostępne są cztery poziomy wyposażenia, które łączą w sobie możliwości, styl, funkcjonalność i łączność i różnią się w zależności od konkretnego przeznaczenia.
Wersja wyposażenia Avenger oferuje radio z 10,25” ekranem dotykowym przypominającym doświadczenia jak z iPhone’a. Wyposażona jest w system zarządzania trakcją (Selec Terrain) i system kontroli zjazdu (Hill Descent Control), do jazdy w każdych warunkach drogowych i pogodowych – …bo to jest „rzecz oczywista” w Jeepie.

Ponadto wersja wyposażenia Avenger może pochwalić się najnowszą technologią w zakresie bezpieczeństwa do której należą systemy, takie jak system autonomicznego hamowania awaryjnego (Autonomous Emergency Braking), system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition) i asystent pasa ruchu (Lane Keeping Assist).

Wersja wyposażenia Longitude uosabia sprawiające radość możliwości, oferując więcej świetnego stylu i wygody dzięki 16-calowym felgom aluminiowym i tylnym czujnikom parkowania.

Wersja wyposażenia Altitude dostarcza jeszcze więcej emocji dzięki szeregowi zaawansowanych technologii i podkreśla ekskluzywność modelu, dzięki fotelom z tapicerką Premium idealnie pasującą do ekskluzywnego srebrnego pasa deski rozdzielczej i srebrnych akcentów w kabinie, 10,25” cyfrowemu zestawowi wskaźników i elektrycznie otwieranej ruchem stopy klapie bagażnika.

Wersja wyposażenia Summit, topowa wersja w gamie Jeepa Avengera, oferuje reflektory i światła tylne full LED, kolorowe oświetlenie ambientowe, autonomiczną jazdę drugiego poziomu, czujniki parkowania 360o i tylną kamerą z widokiem z lotu ptaka (drone view).

Paleta barw, odpowiadająca elementom natury, składa się z następujących kolorów: Ruby (czerwony), Volcano (czarny), Stone (piaskowoszary), Lake (jasnoniebieski), Sun (żółty), Granite (szary) i Snow (biały). Wszystkie kolory – poza Volcano – można połączyć z czarnym dachem.

Na polskim rynku Jeep Avenger jest również dostępny z turbodoładowaną jednostką benzynową 1.2 GSE T3 100 KM / 205 Nm.

Free2move eSolutions u boku klientów Jeepa

U boku w pełni elektrycznego Jeepa Avengera – począwszy od jego prezentacji dla mediów – stoi marka Free2move eSolutions i jej rozwiązania w zakresie usług ładowania. Przede wszystkim, eProWallbox, kompletna rodzina urządzeń do ładowania będących w stanie zaspokoić różnorodne potrzeby klientów: zarówno tych, którzy chcą naładować swój samochód w domowym garażu, jak i menedżerów floty czy osób odpowiedzialnych za publiczne lub prywatne parkingi.

eProWallbox oferuje dużą elastyczność pod względem funkcjonalności i kosztów. eProWallbox posiada modułowy zakres mocy od 7,4 do 22 kW i umożliwia zarządzanie ładowaniem bezpośrednio z poziomu smartfona, żeby zapewnić kontrolę dostępu, tylko osobom, które są do tego upoważnione. Aby cieszyć się maksymalną swobodą i ładować nowego Jeepa Avengera w podróży, Free2move eSolutions oferuje eSolutions Charging, aplikację przeznaczoną zarówno dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki w eMobilności, jak i dla tych, którzy często korzystają z publicznych stacji ładowania.

eSolutions Charging zapewnia około 450 000 punktów ładowania w 29 krajach. Za pomocą aplikacji można zarządzać ładowaniem Avengera, a także wszystkimi czynnościami z tym związanymi. Użytkownicy mają do wyboru dwie opcje: „Pay as you move Beginner” oraz „Pay as you move Advanced”.
Pierwsza z nich dedykowana jest osobom, które stawiają pierwsze kroki w mobilności elektrycznej i ładują swój samochód poza domem od czasu do czasu; druga to rozwiązanie dedykowane tym, którzy częściej korzystają z ładowania auta poza domem i chcą w pełni wykorzystać zalety mobilności elektrycznej.

Źródło: Jeep