Kia Europe ogłasza współpracę z firmami, które promują odpowiedzialne korzystanie z wód mórz i oceanów

W Światowy Dzień Oceanów Kia Europe ogłosiła cztery nowe partnerstwa ze start-upami – Polyola, Odyssey Innovation, Sieve i Waterhaul. Kia uważa, że jedna organizacja nie jest w stanie opracować rozwiązań na rzecz zrównoważonej przyszłości. Zamiast tego lepiej jest zawiązać partnerstwa z firmami, które zarówno pojedynczo, jak i wspólnie pracują, aby osiągnąć ten sam cel. Te partnerstwa są również zgodne z globalnymi wysiłkami Kia na rzecz oczyszczenia środowiska z plastiku w ramach programu Ocean Cleanup Partnership oraz większego wykorzystania materiałów z recyklingu.

Wierzymy, że ruch inspiruje pomysły, a niektóre pomysły inspirują ruch. Dlatego kierujemy uwagę w stronę pionierskich marek outdoorowych i korzystamy z ich pomysłów, historii i innowacji. Pokazujemy też, w jaki sposób wszyscy możemy inspirować innych do bardziej odpowiedzialnego korzystania z wód oceanów. Zrównoważony rozwój leży u podstaw naszego ruchu, który ma na celu stworzenie nowej mobilności” – mówi Sjoerd Knipping, wiceprezes ds. marketingu i produktów w Kia Europe. „Dzielimy się tą wizją z młodymi markami, jak Odyssey Innovation, Waterhaul, Polyola i Sieve i tworzymy odpowiedzialne doświadczenia, które wzbogacają styl życia naszych klientów i zachęcają ich do pozytywnych zmian poprzez odpowiedzialne poruszanie się”.

Wszystkich pięciu partnerów przetwarza odpady wydobyte z oceanów na akcesoria związane ze stylem życia i nieustannie wprowadza innowacje, aby zminimalizować wpływ ich produkcji na środowisko, jednocześnie maksymalizując jej wydajność.

Polyola

Poszycie deski surfingowej wykonane w 100% z poliuretanu na bazie materiałów pochodzących z recyklingu i w 100% nadające się do recyklingu

Firma Polyola z siedzibą we Francji znalazła inspirację w bogatej historii surfingu i połączyła tę inspirację z najnowocześniejszymi innowacjami w dziedzinie materiałów. Polyola opracowuje nowoczesne i zrównoważone materiały, które mają mniejszy wpływ na środowisko i dostarcza je do firm, które produkują deski surfingowe. Kia Europe nawiązała współpracę z firmą Polyola, aby zbadać przyszłość produkcji desek surfingowych i poruszania się po wodach oceanów w sposób bardziej zrównoważony.

  • Innowacje materiałowe: poliuretan na bazie materiału pochodzącego z recyklingu, który można całkowicie poddać recyklingowi (upłynnić), aby uniknąć składowania zasobów i uzależnienia się od surowców pierwotnych.

Odyssey Innovation

Płetwy na ręce wykonane z odpadów oceanicznych i starych pianek

Firma Odyssey Innovation z siedzibą w Anglii narodziła się z pasji do oczyszczania morza z plastiku. W 2014 roku założyciel firmy – Rob Thompson – założył grupę nurków-wolontariuszy w celu odzyskiwania plastikowego sprzętu morskiego z wizją przekształcenia go w coś bardziej przydatnego do życia. Kia Europe nawiązała współpracę z Odyssey Innovation, aby ich wielokrotnie nagradzane płetwy ręczne – zaprojektowany przez surferów dla świadomych ekologicznie miłośników fal na świecie – uczynić jeszcze lepszymi.

  • Innowacje materiałowe: Firma Odyssey Innovation opracowała okrągłe plastikowe granulki, które w 100% pochodzą z odzyskanego sprzętu rybackiego, wyłowionych lin oraz z neoprenu z recyklingu.

Sieve

Płetwy do desek surfingowych z nakrętek do butelek po recyklingu

Firma SIEVE z siedzibą w Niemczech narodziła się z zamiłowania jej założycieli do morza oraz z ciekawości i dążenia do opracowywania zrównoważonych i innowacyjnych rozwiązań. Kia Europe połączyła siły z Sieve, aby wspólnie opracować nowatorskie materiały do produkcji płetw do desek surfingowych.

  • Innowacje materiałowe: w produkcji płetw do desek surfingowych SIEVE wykorzystuje zakrętki do butelek po recyklingu, a uzyskane z nich tworzywo wzmacnia włóknem.

Waterhaul

Okulary przeciwsłoneczne i zestawy do oczyszczania plaży wykonane z odzyskanego plastiku

Wykorzystując odzyskany z oceanów plastik, Waterhaul tworzy wyjątkowe okulary i sprzęt potrzebny do oczyszczania plaży. Każdej zimy wybrzeże w okolicach Kornwalii w Anglii, w pobliżu siedziby firmy Waterhaul, jest zanieczyszczane przez zagubiony lub porzucony sprzęt rybacki, który zagraża stworzeniom morskim. Kia Europe podjęła współpracę z Waterhaul, aby wspólnie oczyszczać i chronić oceany.

  • Użyte materiały: przedmioty wykonane w 100% z materiału pochodzącego z recyklingu (oprawki okularów przeciwsłonecznych, zbieracze do śmieci i obręcze do worków na śmieci), soczewki ze szkła mineralnego do okularów przeciwsłonecznych i wycofany z eksploatacji materiał na torby do sprzątania.

Nowe materiały i Regenerative Revolution

W ubiegłym roku Kia rozpoczęła siedmioletnią współpracę z organizacją non-profit The Ocean Cleanup, która opracowuje technologie do oczyszczenia oceanów z plastiku. Plastik zbierany przez The Ocean Cleanup jest wykorzystywany przez dostawców Kia.

Kia EV9 – SUV przyszłości gotowy do ekspansji

Kia podejmuje również działania, które mają na celu wykorzystanie zasobów odnawialnych i stosuje w swoich produktach bardziej przyjazne dla środowiska materiały. Działania te obejmują również stopniowe wycofywanie skóry pochodzenia zwierzęcego oraz stosowanie dziesięciu określonych zrównoważonych materiałów do produkcji elementów wykończenia wnętrza samochodów. Ciągle wprowadzane są też innowacje w zakresie stosowania nowych materiałów pochodzenia biologicznego.

Kia – celem marki jest zmiana sposobu mobilności w Europie

Wnętrze Kia EV9 zostało wykonane z przyjaznych dla środowiska materiałów, jak np. wykonana z BIO PU (bio-poliuretanu) tapicerka jako alternatywa dla tapicerki skórzanej. W różnych elementach wnętrza zastosowano tworzywa sztuczne pochodzące z recyklingu. Tapicerka foteli i dywaniki są wykonane z przetworzonego PET oraz z sieci rybackich pochodzących z recyklingu i tworzą we wnętrzu przytulną atmosferę, która daje poczucia obcowania z samochodem klasy premium.

Kia widzi silny związek między np. zrównoważonymi sportami wodnymi a zrównoważoną mobilnością, którą zapewnia nowa Kia EV9. Technologia Vehicle-to-Load (V2L) umożliwia zasilanie urządzeń elektrycznych i sprzętu kempingowego, a charakter nowego flagowego SUV-a sprawia, że jest to idealny samochód do aktywności na świeżym powietrzu.

Źródło: KIA