Categories: Wiadomości

Nowy Mercedes-Benz GLC Coupé już w sprzedaży w Polsce od 269,9 tys. zł

Dealerzy Mercedes-Benz rozpoczęli przyjmowanie zamówień na nową generację GLC Coupé. Bestsellerowy SUV z gwiazdą z nadwoziem w stylu coupé łączy elegancki design z usportowionym charakterem – i oferuje wszystkie nowości wprowadzone w nowym GLC, począwszy od kompleksowo zelektryfikowanej gamy silnikowej przez najnowszą generację systemu operacyjnego MBUX aż po innowacyjne dodatki, takie jak wirtualna maska, reflektory DIGITAL LIGHT z funkcją projekcji czy skrętna tylna oś.

GLC Coupé debiutuje w polskich salonach z szeroką ofertą napędów hybrydowych – miękkich hybryd oraz wersji plug-in. Wszystkie warianty są standardowo wyposażone w napęd na cztery koła 4MATIC. Ceny modelu rozpoczynają się od 269 900 zł za benzynową odmianę GLC 200 4MATIC (204 + 23 KM) oraz od 278 900 zł za wysokoprężny wariant GLC 220 d 4MATIC (197 + 23 KM).

Nowy GLC Coupé to lifestyle’owy model w przebojowej rodzinie SUV-ów z gwiazdą – GLC. Jego design zewnętrzny definiują sportowe proporcje, zjawiskowo uformowane płaszczyzny oraz precyzyjnie poprowadzone linie, które uzupełnia przejrzyście rozplanowane, wysokiej próby wnętrze. Osprzęt i oprogramowanie najnowszej generacji systemu informacyjno-rozrywkowego MBUX (Mercedes-Benz User Experience) zapewniają łatwiejszą obsługę, a intuicyjny asystent głosowy „Hej Mercedes” jeszcze lepiej odpowiada na naturalnie formułowane polecenia i preferencje użytkownika.

Mercedes-AMG SL 43 – atrakcyjny bazowy wariant z innowacyjną techniką doładowania

Nowa generacja GLC Coupé mierzy 4763 mm długości i jest o 31 mm dłuższa od poprzednika. Zwiększenie długości przypada zarówno na rozstaw osi, jak i na nawisy. Szerokość pozostała bez zmian – wynosi 1890 mm. Z jeszcze większym niż wcześniej bagażnikiem GLC Coupé jest gotowy na dalekie wyprawy – jego pojemność sięga od 545 litrów (+45 l względem poprzednika) do 1490 litrów (+90 l) w miękkich hybrydach oraz od 390 do 1335 l w hybrydach plug-in. Dynamiczny, muskularny wygląd nowego GLC Coupé idzie w parze z dopracowaną aerodynamiką: w najkorzystniejszej konfiguracji współczynnik oporu powietrza Cd wynosi zaledwie 0,27 wobec 0,30 w przypadku poprzednika. Projektanci zoptymalizowali samochód nie tylko pod kątem oporu aerodynamicznego, ale i niskiego poziomu hałasów toczenia oraz szumu wiatru. Efekt ten uzyskano dzięki akustycznej optymalizacji nadwozia i wyrafinowanej izolacji akustycznej. Seryjne wyposażenie obejmuje dźwiękochłonną przednią szybę.

Nowy GLC Coupé łączy usportowiony charakter z wysoką efektywnością. Wszystkie odmiany silnikowe korzystają z napędu elektrycznego – jako miękkie hybrydy, z instalacją 48 V i zintegrowanym rozrusznikoalternatorem na potrzeby zwiększenia osiągów oraz odzyskiwania energii, lub jako hybrydy plug-in, z zasięgiem w trybie całkowicie elektrycznym wynoszącym nawet ponad 130 km (WLTP). Opcjonalna funkcja szybkiego ładowania DC sprawia, że uzupełnienie energii w akumulatorze trakcyjnym w zakresie 10-80% może trwać zaledwie 30 min. Alternatywnie dostępna jest ładowarka pokładowa AC o mocy 11 kW.



Dzięki opcjonalnej skrętnej tylnej osi, z maksymalnym kątem skrętu tylnych kół wynoszącym 4,5°, GLC Coupé jest jeszcze zwrotniejszy. Najnowsza generacja pakietu asystenta jazdy Plus obejmuje dodatkowe oraz udoskonalone funkcje, które zmniejszają obciążenie kierowcy w codziennych sytuacjach, zapewniając wygodniejszą i bezpieczniejszą jazdę. W terenie nowy model przekonuje przydatnymi rozwiązaniami, takimi jak napęd na wszystkie koła 4MATIC czy w pełni elektryczny tryb terenowy w hybrydach plug-in. Dodatkową pewność przy pokonywaniu przeszkód zapewniają widok parametrów off-roadowych oraz wirtualna maska – element zestawu kamer 360°.

W najnowszej generacji Mercedes-Benz znacząco wzbogacił seryjne wyposażenie GLC Coupé. Standardowy pakiet Avantgarde Advanced obejmuje zewnętrzną i wewnętrzną linię Avantgarde, pakiet komfortowych siedzeń, podgrzewane fotele, pakiet lusterek, Asystenta świateł drogowych, bezprzewodową ładowarkę urządzeń mobilnych, wyświetlacz 12,3″ dla kierowcy oraz centralny ekran 11,9″, przyciemniane tylne szyby, elektrycznie sterowaną tylną pokrywę EASY-PACK, ambientowe oświetlenie i nawigację. Odmiany GLC 300 4Matic oraz 300 d 4Matic są standardowo oferowane w linii AMG (zewnętrznej i wewnętrznej) i dysponują m.in. układem hamulcowym z większymi tarczami na przedniej osi.

Konfigurację modelu ułatwiają specjalnie dobrane, korzystnie wycenione pakiety wyposażenia – np. Avantgarde Advanced Plus, obejmujący m.in. elektryczną regulację fotela kierowcy z pamięcią ustawień, Asystenta martwego pola oraz Asystenta znaków drogowych. Sportowy sznyt nowego GLC Coupé podkreślają opcjonalne linie AMG dla nadwozia i wnętrza, dostępne w ramach pakietów AMG. Na przykład pakiet AMG Premium zawiera elementy takie jak szyby z izolacją akustyczną, bezkluczykowy dostęp, reflektory DIGITAL LIGHT, rozszerzoną rzeczywistość dla systemu MBUX oraz pakiet parkowania z kamerami 360°. Pakiet AMG Premium Plus oferuje już niemal kompletną specyfikację – poza wspomnianymi elementami należą do niej m.in. dach panoramiczny, wyświetlacz head-up, klimatyzacja Thermotronic, Asystent wnętrza MBUX, funkcja projekcji dla lamp DIGITAL LIGHT oraz nagłośnienie Burmester® surround.

Mercedes-Benz GLC Coupé – ceny w Polsce

Miękkie hybrydy:

GLC 200 4MATIC GLC 300 4MATIC GLC 220 d 4MATIC GLC 300 d 4MATIC
Pojemność skokowa cm³ 1999 1999 1993 1993
Moc maksymalna kW/KM 150/204 190/258 145/197 198/269
Dod. moc silnika elektr. (boost) kW/KM 17/23 17/23 17/23 17/23
Maksymalny moment obrotowy Nm 320 400 440 550
Dod. moment obr. (boost) Nm 200 200 200 200
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP) l/100 km 7,1-8,0 7,3-8,2 5,1-5,8 5,5-6,1
Emisje CO2 w cyklu mieszanym (WLTP) g/km 162-182 165-185 135-152 145-160
Przyspieszenie 0-100 km/h s 7,9 6,3 8,1 6,4
Prędkość maksymalna km/h 227 246 225 249
Cena w Polsce 269 900 zł 307 500 zł 278 900 zł 323 600 zł

Hybrydy plug-in:

GLC 300 e 4MATIC GLC 400 e 4MATIC GLC 300 de 4MATIC
silniki benzynowe silnik wysokoprężny
Pojemność skokowa cm³ 1999 1999 1993
Moc maks., silnik spalinowy kW/KM 150/204 185/252 145/197
Maks. moment obrotowy, silnik spalinowy Nm 320 400 440
Moc silnika elektrycznego kW/KM 100/136 100/136 100/136
Moment obr. silnika elektr. Nm 440 440 440
Moc systemowa kW/KM 230/313 280/381 245/335
Systemowy moment obr. Nm 550 650 750
Pojemność akumulatora kWh 31,2 31,2 31,2
Prędkość maksymalna km/h 220 239 219
Prędkość maks. (tryb elektr.) km/h 140 140 140
Przyspieszenie 0-100 km/h s 6,7 5,6 6,4
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) l/100 km 0,5-0,6 0,5-0,6 0,4-0,5
Emisje CO2 w cyklu mieszanym, ważone (WLTP) g/km 11,0-15,0 11,0-15,0 10,0-13,0
Zasięg w trybie elektr. (EAER, cykl mieszany; WLTP) km 119-131 119-131 113-130
Cena w Polsce 341 700 zł 353 900 zł 348 300 zł

Źródło: Mercedes-Benz

 



Redakcja

Recent Posts

Nowy Volkswagen California – premiera nowej generacji

California to kultowy kamper. Wyprodukowano już ponad 280 000 egzemplarzy tego bestsellerowego modelu. Teraz Volkswagen…

2 godziny ago

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

2 dni ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

2 dni ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

2 dni ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

3 dni ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

4 dni ago