Nowy Peugeot 508 sedan, SW i Peugeot Sport Engineered są już dostępne w Polsce

Wraz z inauguracją nowych modeli PEUGEOT 508 sedan, SW i PEUGEOT SPORT ENGINEERED marka wprowadziła nowy design nadwozi tego sztandarowego modelu. Innowacyjny przód z centralnie umieszczonym nowym logo marki zdecydowanie zyskuje na dynamice. Nowe PEUGEOT 508 wyróżniają się nowoczesnym stylem, w szczególności dzięki grillowi, który jest w pełni zintegrowany z bryłą przedniego zderzaka.

Nowe modele zapoczątkowały nową przednią sygnaturę świetlną z motywem trzech pazurów, charakterystyczną dla marki. Jest ona zintegrowana z niezwykle smukłymi reflektorami Matrix LED, montowanymi we wszystkich wersjach.

Tył zdobią również nowe światła LED o dynamicznym rysunku, podkreślone motywem trzech pazurów oraz sekwencyjne kierunkowskazy.

Wnętrze nowych modeli PEUGEOT 508 i 508 SW doskonale odzwierciedla ich wysoką klasę. Szczególną uwagę przykuwa zarówno jakość i nowoczesność materiałów użytych do wykończenia, jak i dyskretna stylistyka skrzyni biegów, przeprojektowanej dla większej wygody i ergonomii.

Emocje

Udoskonalony PEUGEOT i-Cockpit® oferuje teraz jeszcze więcej zaawansowanych technologii w kabinie nowych 508! Głównie dzięki nowemu systemowi informacyjno-rozrywkowemu PEUGEOT i-Connect® Advanced z 10-calowym ekranem centralnym o wysokiej rozdzielczości, nawigacji z dostępem do Internetu, systemowi poleceń głosowych w naturalnym języku, łączności bezprzewodowej i aktualizacji oprogramowania „over-the-air”.

Model 508 jest kwintesencją tego, co najlepsze w PEUGEOT pod względem przyjemności prowadzenia i komfortu, uzupełnionych o liczne systemy wspomagania jazdy dające poczucie spokoju i bezpieczeństwa. Zaliczają się do nich:

  • Funkcja Night Vision, poprawiająca widoczność w nocy i ostrzegająca kierowcę o obecności zwierząt, pieszych lub rowerzystów na drodze zanim pojawią się w świetle reflektorów,
  • System jazdy półautonomicznej poziomu 2, obejmujący aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go oraz funkcję utrzymania samochodu na pasie ruchu,
  • Kamery HD, ułatwiające parkowanie,
  • Adaptacyjne zawieszenie z trzema trybami jazdy (Normal, Comfort i Sport).

Doskonałość

Gama silników napędzających nowe PEUGEOT 508 i 508 SW obejmuje dwie wersje hybrydowe typu plug-in, w tym nową o mocy 180 KM i dotychczasową o mocy 225 KM, wersję benzynową o mocy 130 KM oraz wysokoprężną o mocy 130 KM. Wszystkie te silniki współpracują z 8-stopniową, automatyczną skrzynią biegów EAT8. Sztandarowy model marki z linii „Neo-performance” – PEUGEOT 508 SPORT ENGINEERED z napędem hybrydowym typu plug-in – dysponuje mocą 360 KM i napędem na 4 koła.

ALLURE: dynamiczna i nowoczesna sylwetka 

Nowe wersje PEUGEOT 508 wyróżniają się nowoczesnym przodem z motywem grilla w pełni zintegrowanym z przednim zderzakiem, zmienionymi elementami stylistycznymi i kolorami nadwozia dodatkowo podkreślającymi atrakcyjność nowego designu.

Nowe logo PEUGEOT w naturalny sposób znalazło miejsce pośrodku grilla, którego motyw rozchodzi się od niego promieniście na wszystkie strony.

Przód samochodu zyskuje również na nowoczesności dzięki mniej nawarstwionemu, lżejszemu designowi, bez poprzecznej belki grilla, przez co całość jest bardziej jednolita.

Wersja PEUGEOT 508 SPORT ENGINEERED posiada charakterystyczny grill o bardziej ostrym, kocim designie z czarnymi błyszczącymi i teksturowanymi elementami ułożonymi naprzemiennie. Motyw trzech pazurów w kolorze Kryptonite wyróżnia się na krawędzi maski.

Technologia Matrix LED, dostępna w standardzie w całej gamie, pozwala zoptymalizować rysunek reflektorów, które dzięki temu zyskują wyjątkowo smukły, ostry jak nigdy dotąd w modelach PEUGEOT, koci kształt. Te jednoczęściowe reflektory stanowią technologiczny majstersztyk – obejmują także nową sygnaturę świetlną DRL z motywem trzech pazurów i dodającym głębi efektem 3D.

Nowe wersje PEUGEOT 508 posiadają długi, wynoszący 2,79 m rozstaw osi, a ich całkowita długość sięga 4,75 m (sedan) lub 4,79 m (kombi) przy szerokości 1,86 m (ze złożonymi lusterkami).

Naturalnie dynamiczną sylwetkę nowych PEUGEOT 508 i 508 SW podkreślają nowe, 18-calowe, aluminiowe, diamentowane felgi EPHERRA, łączące w sobie elegancki design z efektywnością energetyczną.

Wszystkie aluminiowe modele felg posiadają konstrukcję pięcioramienną z mini-kołpakiem z logo PEUGEOT, umieszczonym pośrodku, który maskuje śruby mocujące.

Przednie, boczne i tylne emblematy nowych PEUGEOT 508 zyskały nowocześniejszy kształt z nowym krojem znaków i kolorem wykończenia Basalt Grey.

Zmieniona została także tylna sygnatura świetlna z bardziej poziomym i bardziej dynamicznym motywem trzech pazurów. Światła Full LED z sekwencyjnymi kierunkowskazami są montowane w standardzie we wszystkich wersjach modelu.

Nowy Peugeot 2008 – SUV z nową stylistyką i doskonałymi osiągami elektrycznego napędu z zasięgiem do 406 km

Logo marki zostaje zastąpione napisem „PEUGEOT” w ciemnoszarym kolorze Basalt Grey, rozciągającym się na szerokość centralnej czarnej listwy ozdobnej. Całość daje bardziej nowoczesny wygląd i optycznie poszerza tył nadwozia.

Nowy PEUGEOT 508 jest dostępny w 7 kolorach nadwozia (w tym 3 nowych):

  • Biały Okénite (nowy kolor),
  • Niebieski Eclipse (nowy kolor),
  • Szary Titane (nowy kolor),
  • Szary Sélenium (od tej pory dostępny we wszystkich wersjach),
  • Szary Artense,
  • Czerwony Elixir,
  • Czarny Perla Nera.

Nowe PEUGEOT 508 sedan i 508 SW są dostępne w trzech poziomach wyposażenia

  • ALLURE
  • GT
  • PEUGEOT SPORT ENGINEERED z napędem zarezerwowanym dla tej wersji.

 

EMOCJE za kierownicą – PEUGEOT i-Cockpit®

Wnętrze wyposażone w PEUGEOT i-Cockpit® jest jednym z najmocniejszych atutów marki. Od dziesięciu lat jest on systematycznie wzbogacany i unowocześniany w kolejnych generacjach modeli PEUGEOT. W nowym PEUGEOT 508 wręcz imponuje ergonomią, jakością zastosowanych technologii i nowym systemem informacyjno-rozrywkowym PEUGEOT i-Connect® Advanced.

Charakterystyczna dla PEUGEOT i-Cockpit® kompaktowa kierownica zapewnia wyjątkową zwrotność i precyzję ruchów, zwielokrotniając przyjemność prowadzenia. Kierownica z nowym logo, umieszczonym pośrodku, jest wyposażona w przyciski sterowania systemem multimedialnym (źródła audio, telefon) oraz regulacją głośności i funkcją poleceń głosowych.

Peugeot i-Cockpit ma już 10 lat

Umieszczony na wysokości wzroku, tuż nad kierownicą, cyfrowy zespół zegarów posiada 12-calowy ekran cyfrowy. Daje się z łatwością parametryzować i personalizować oraz oferuje nowe tryby wyświetlania (nawigacja TomTom z dostępem do Internetu, radio / multimedia, systemy wspomagania prowadzenia, przepływy energii…) sterowane z kierownicy.

Pośrodku deski rozdzielczej umieszczony jest 10-calowy centralny ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości lekko zwrócony w stronę kierowcy („driver-oriented”), który optymalizuje ergonomię prowadzenia samochodu, nie odbierając jednak pasażerowi możliwości korzystania z niego i odczytywania wyświetlanych informacji.

Poniżej ekranu dotykowego umieszczone są eleganckie przełączniki klawiszowe pełniące rolę skrótów do głównego menu, ustawień klimatyzacji, aplikacji, systemów wspomagania jazdy, telefonu, multimediów i regulacji ustawień samochodu.

Środkowa konsola zyskuje nowy, bardziej dyskretny design, głównie dzięki nowemu sterownikowi automatycznej skrzyni biegów. Kierowca może pojedynczymi naciśnięciami wybierać poszczególne tryby pracy 8-stopniowej, automatycznej skrzyni biegów EAT8.

Przycisk Brake (B) w wersjach hybrydowych pozwala na aktywację funkcji hamowania z odzyskiwaniem energii. W wersjach spalinowych w jego miejscu pojawia się przycisk Manual (M), który umożliwia ręczne przełączanie biegów za pomocą łopatek umieszczonych za kierownicą.

Do tego dochodzi – w zależności od rodzaju silnika – przełącznik trybów jazdy (Electric, Eco, Hybrid, Normal, Sport i 4×4). Wybrany tryb ma również wpływ na twardość adaptacyjnego zawieszenia (Normal, Sport i Confort), w przypadku wersji z tym wyposażeniem.

EMOCJE: łączność ze światem dzięki systemowi PEUGEOT i-Connect® Advance

Nowe PEUGEOT 508 są wyposażone w ergonomiczny i bezproblemowy w codziennym użytkowaniu system łączności ze światem. Ten nowy system informacyjno-rozrywkowy oferuje każdemu użytkownikowi – zgodnie z jego umiejętnościami i upodobaniami – to, co najlepsze ze świata smartfonów i ze świata motoryzacji. Każdy kierowca może określić i zapisać swoje ulubione ustawienia wyświetlania informacji, oświetlenia ambientowego i regulacji. W pamięci systemu można zapisać do ośmiu różnych profili użytkowników.

Interfejs Mirror Screen łączący smartfon z systemem informacyjno-rozrywkowym jest bezprzewodowa (technologia WiFi) i umożliwia obecnie jednoczesne podłączenie dwóch telefonów poprzez Bluetooth. Całość uzupełniają cztery gniazda USB (dwa USB-C pod podłokietnikiem przy przednich siedzeniach i dwa USB-A w drugim rzędzie siedzeń).

Centralny, 10-calowy ekran o wysokiej rozdzielczości jest w pełni konfigurowany, dzięki możliwości podziału ekranu na kilka okien, a skróty są łatwe w użyciu i działają podobnie jak w tabletach. Dzięki temu można z łatwością przesuwać palcem poszczególne menu od lewej do prawej lub w górę i w dół w celu wyświetlenia powiadomień, a także, poprzez naciśnięcie ekranu trzema palcami, wyświetlić blok aplikacji. W każdej chwili można też, podobnie jak w smartfonie, z łatwością powrócić do strony głównej, naciskając klawiszowy przycisk „Home”.

Na stałym pasku umieszczonym w górnej części ekranu wyświetlane są informacje dotyczące temperatury zewnętrznej, klimatyzacji, położenia skrótów, danych o łączności, powiadomień oraz godziny.

PEUGEOT i-Connect Advanced jest połączony z wydajnym i skutecznym systemem nawigacji z dostępem do Internetu TomTom®. Dla zapewnienia optymalnej czytelności, mapa może być wyświetlana w trybie pełnoekranowym na centralnym ekranie. Aktualizacje systemu odbywają się w trybie „over the air”, tzn. bezpośrednio poprzez przesyłanie danych za pośrednictwem sieci telekomunikacyjnej.

Asystent głosowy „OK PEUGEOT”, rozpoznający naturalną mowę, ułatwiający codzienne użytkowanie samochodu i zwiększający bezpieczeństwo podróżowania, zapewnia dostęp do wszystkich elementów związanych z funkcjami informacyjno-rozrywkowymi.

Ponadto, aby móc udzielić użytkownikom odpowiedzi na ewentualne pytania, „OK PEUGEOT” obejmuje także dokumentację pokładową oraz tutoriale.

EMOCJE: zawansowane technologicznie systemy wspomagania jazdy

Nowy PEUGEOT 508 dysponuje bardzo bogatą gamą systemów wspomagania prowadzenia i wyposażeniem najnowszej generacji, zasilanych informacjami z wielu kamer i licznych radarów, zapewniających spokojne, bezpieczne podróżowanie i wykonywanie wszelkich manewrów.

  • Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go i regulowaną zadaną wartością odległości między pojazdami.
  • Aktywne wspomaganie nagłego hamowania, które wykrywa pieszych i rowerzystów w dzień i w nocy przy prędkościach od 7 do 140 km/h.
  • System aktywnego monitorowania pasa ruchu z funkcją korygowania toru jazdy.
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy na podstawie analizy mikro ruchów kierownicy rozpoznaje objawy przedłużającego się spadku czujności przy prędkościach powyżej 65 km/h.
  • Rozszerzony system rozpoznawania i wyświetlania na cyfrowym zespole zegarów następujących znaków drogowych (oprócz standardowego rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości): stop, zakaz wjazdu, zakaz wyprzedzania, koniec zakazu wyprzedzania.
  • System noktowizyjny (Night Vision) umożliwia wykrywanie w nocy lub przy ograniczonej widoczności obecności żywych istot (pieszych / zwierząt) przed pojazdem. System umożliwia ich wykrywanie, poza zasięgiem długich świateł, sygnalizowane zapaleniem się kontrolki widoczności w podczerwieni, umieszczonej centralnie na cyfrowym zespole zegarów, bezpośrednio w polu widzenia kierowcy.
  • Monitorowanie martwego pola.
  • Kamery wspomagania parkowania wysokiej rozdzielczości.
  • Zmiana ustawienia bocznych lusterek przy włączeniu wstecznego biegu.
  • Reflektory Matrix LED umożliwiają maksymalne wykorzystanie mocy długich świateł bez oślepiania kierowców pojazdów jadących z przodu lub zbliżających się z naprzeciwka.
  • Automatyczne przełączanie świateł drogowych.
  • Adaptacyjne zawieszenie z trzema trybami jazdy (Normal, Sport i Confort).

Dostępnych jest ponadto wiele innych elementów wyposażenia, ułatwiających codzienne użytkowanie nowych modeli PEUGEOT 508.

  • Bezkluczykowy dostęp i uruchamianie samochodu,
  • Bezdotykowy dostęp do bagażnika dzięki automatycznej klapie bagażnika,
  • Podgrzewana przednia szyba z funkcją odmrażania,
  • Alarm zbliżeniowy, pojemnościowy, zapobiegający podniesieniu samochodu i superblokada drzwi,
  • Elektryczny hamulec postojowy,
  • Otwierany dach z roletą przeciwsłoneczną.

EMOCJE na drodze: przyjemność z jazdy

Bardziej niż kiedykolwiek dotąd przyjemność prowadzenia wpisana jest w geny nowego PEUGEOT 508 dzięki wzorcowemu trzymaniu się drogi, komfortowi podróżowania na najwyższym poziomie, doskonałemu prowadzeniu i świetnej zwrotności w mieście. Nowy model wyposażony został w technologie i know-how marki:

  • Platforma, na której jest zbudowany, zapewnia mu świetne właściwości jezdne oraz, dzięki zmniejszonej masie, korzystny wpływ na zużycie paliwa lub energii, bezpieczeństwo bierne i osiągi,
  • Technologia wzmocnionego łączenia elementów nadwozia z wykorzystaniem kleju strukturalnego, zwiększa sztywność konstrukcji i gwarantuje większą trwałość z upływem czasu,
  • Przednia rama podsilnikowa z tłumieniem drgań, zapewnia optymalne wygłuszenie hałasów zawieszenia,
  • Mechanizm tylnego zawieszenia współpracuje w wyższych wersjach wyposażenia z adaptacyjnym zawieszeniem z trzema trybami jazdy (Normal, Comfort i Sport),
  • Dostosowanie nastaw układu jezdnego do każdego silnika w celu zapewnienia optymalnego tłumienia drgań pionowych i filtrowania nierówności drogi,
  • Kalibracja elektrycznego układu wspomagania kierownicy w celu zapewnienia najlepszego kompromisu między miękkością a twardością w każdej sytuacji drogowej i uzyskania maksymalnej zwrotności,
  • Promień skrętu od krawężnika do krawężnika wynoszący 10,8 m,
  • Opony w rozmiarach od 17 do 20 cali.

W przypadku wersji PEUGEOT SPORT ENGINEERED konstruktorzy z PEUGEOT SPORT zadbali o taki dobór nastaw zawieszenia, aby zapewnić maksymalnie korzystny kompromis między komfortem jazdy a jakością zachowania na drodze, poprzez:

  • Optymalizację działania adaptacyjnego zawieszenia z trzema trybami pracy (Confort / Hybrid / Sport),
  • Obniżenie zawieszenia i zwiększenie rozstawu kół o 24 mm z przodu i 12 mm z tyłu,
  • Zastosowanie przednich tarcz hamulcowych o średnicy 380 mm i stałych zacisków czterotłoczkowych,
  • Montaż 20-calowych felg z oponami Michelin© Pilot Sport 4S.

 EMOCJE w kabinie: komfort i dobre samopoczucie

Nowe PEUGEOT 508 dysponują bogatym wyposażeniem, które pozwala w pełni doświadczać przyjemności podróżowania i mobilności.

Wygodne przednie fotele, doskonale obejmujące ciało, uzyskały świadectwo AGR (Aktion Gesunder Rücken) przyznawane przez niezależne niemieckie stowarzyszenie ekspertów w zakresie ergonomii i zdrowia pleców. Znak AGR został przyznany za wyjątkową ergonomię oraz duży zakres regulacji przednich foteli.

Fotele mogą być również wyposażone w regulację ustawienia z pamięcią 2 ustawień fotela kierowcy, pneumatyczny system masażu z 8 różnymi programami masowania oraz w podgrzewane siedziska.

Design siedzeń został pomyślany tak, aby wyeksponować wysoką jakość użytych materiałów, w szczególności dwóch nowych dostępnych w standardzie rodzajów tapicerki dla poziomów wyposażenia ALLURE i GT – skóry ekologicznej łączonej z tkaniną w pierwszym poziomie wyposażenia i skóry ekologicznej łączonej z Alcantarą® dla poziomu wyposażenia GT.

W opcji dostępne są nadal dwa rodzaje tapicerki ze skóry Nappa (w kolorze Mistral lub Czerwonym), z nowym logo wytłoczonym na przednich zagłówkach.

W wersjach PEUGEOT SPORT ENGINEERED tapicerka jest dodatkowo ozdobiona przeszyciami w kolorze Kryptonite, podkreślającymi także kształty deski rozdzielczej, płatów drzwi oraz piankowych obić środkowej konsoli.

Umieszczona pomiędzy przednimi fotelami środkowa konsola sięga aż do miejsca przeznaczonego na bezprzewodową ładowarkę do smartfonów. Pozostała część konsoli została w całości wykorzystana na schowki i praktyczne rozwiązania, w tym dwa uchwyty na kubki o dużej średnicy. Środkowy podłokietnik posiada dwa gniazda USB (ładowanie/przesyłanie danych) i schowki o łącznej pojemności 6,4 litra.

Na tylnej ściance środkowej konsoli znajdują się dwa dodatkowe gniazda USB typu A dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń, montowane we wszystkich wersjach.

Nowe PEUGEOT 508 są oferowane w standardzie z dwuczęściową kanapą (dzieloną w układzie 60/40) wyposażoną w klapę na narty. Wersja SW posiada system natychmiastowego składania obydwu części poprzez pociągnięcie dwóch dźwigni, łatwo dostępnych od strony bagażnika.

Pojemność bagażnika:

  • Sedan: od 487 do 1537 litrów,
  • Kombi: od 530 do 1780 litrów.

Aby ułatwić codzienne użytkowanie strefa bagażnika jest wyposażona w gniazdo 12 V zamontowane w prawej ściance, dwie lampki LED, siatkę i gumę do przytrzymywania bagaży oraz zaczepy na torby.

Pokrywa bagażnika jest wyposażona w napęd, co ułatwia dostęp do wnętrza, gdy ma się obie ręce zajęte. Otwiera się automatycznie poprzez:

  • Przesunięcie stopy pod tylnym zderzakiem,
  • Naciśnięcie odpowiedniego przycisku w kluczyku z pilotem,
  • Naciśnięcie przycisku umieszczonego na zewnątrz pokrywy bagażnika,
  • Lub naciśnięcie odpowiedniego przycisku na desce rozdzielczej.

We wnętrzu nowego PEUGEOT 508 oświetlenie ambientowe LED, zamontowane na desce rozdzielczej, płatach przednich drzwi i środkowej konsoli, emituje łagodne niebieskie światło, współtworzące miły nastrój w kabinie.

W trosce o utrzymanie czystego powietrza i zapewnienie komfortu cieplnego pasażerom nowy PEUGEOT 508 został wyposażony w system klimatyzacji AQS (Air Quality System), który stale monitoruje jakość powietrza dostającego się do kabiny i w razie wykrycia zanieczyszczenia automatycznie uruchamia funkcję obiegu zamkniętego.

Opracowany we współpracy z francuską firmą FOCAL®, specjalizującą się w dziedzinie systemów nagłośnienia, system audio FOCAL® Premium Hi-Fi, montowany w nowym PEUGEOT 508, jest owocem wieloletnich wspólnych prac projektowych. System składa się 10 głośników, w których zastosowano unikatowe technologie, chronione patentami:

  • 4 głośniki wysokotonowe TNF z aluminiową odwróconą kopułką,
  • 4 głośniki nisko- / średniotonowe z membraną Polyglass i zawieszeniem TMD (Tuned Mass Damper) o średnicy 165 mm,
  • 1 głośnik jednodrożny Polyglass,
  • 1 subwoofer Power Flower™.

Są one podłączone do 12-kanałowego wzmacniacza o mocy 690 W (ulepszona technologia klasy D).

Eksperci z PEUGEOT i firmy FOCAL® wspólnie określili dokładne umiejscowienie każdego głośnika, aby zapewnić wszystkim pasażerom wrażenie całkowitego zanurzenia w świecie dźwięków. Scena dźwiękowa w kabinie jest stabilna i precyzyjna, głosy czyste i wyraźne, a basy głębokie i imponująco potężne. Najnowszy tryb słuchania muzyki „Front Optimized” zapewnia pasażerom na przednich siedzeniach wyjątkową ucztę słuchową.

DOSKONAŁOŚĆ i osiągi – silniki

W wersjach z napędem na 2 koła dostępne są dwa hybrydowe zespoły napędowe typu plug-in:

  • NOWY PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: Napęd na 2 koła / połączenie silnika PureTech 150 KM (110 kW) z silnikiem elektrycznym 81 kW i 8-przełożeniową skrzynią biegów e-EAT8.
  • PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: Napęd na 2 koła / połączenie silnika PureTech 180 KM (132 kW) z silnikiem elektrycznym 81 kW i 8-przełożeniową skrzynią biegów e-EAT8.

W wersjach PEUGEOT 508 SPORT ENGINEERED z napędem na 4 koła dostępny jest hybrydowy zespół napędowy typu plug-in opracowany specjalnie dla tej wersji przez PEUGEOT SPORT:

  •  PLUG-IN HYBRID4 360 e-EAT8: 4 koła napędowe / napęd na przednią oś będący połączeniem silnika PureTech o mocy 200 KM (147 kW) z silnikiem elektrycznym o mocy 81 kW sprzężonym z automatyczną, 8-stopniową skrzynią biegów e-EAT8 / napęd na tył z silnikiem elektrycznym o mocy 83 kW i system zarządzania energią elektryczną przejęty z PEUGEOT 9X8.

W wersjach hybrydowych typu plug-in 180, 225 i 360 pojemność litowo-jonowego akumulatora trakcyjnego wynosi 12,4 kWh, a moc 102 kW. Dostępne są dwa rodzaje ładowarek pokładowych: montowana w standardzie ładowarka prądu jednofazowego o mocy 3,7 kW i montowana w opcji ładowarka prądu trójfazowego o mocy 7,4 kW (w standardzie dla PEUGEOT SPORT ENGINEERED).

Szacunkowe czasy ładowania przedstawiają się następująco:

  • Z terminala ładowania typu Wall Box (32 A) pełne naładowanie następuje w ciągu 1 godz. 40 min przy użyciu pokładowej ładowarki prądu jednofazowego o mocy 7,4 kW.
  • Ze wzmocnionego gniazda domowego (14 A) pełne naładowanie następuje w ciągu 3 godz. 25 min przy użyciu pokładowej ładowarki prądu jednofazowego o mocy 3,7 kW.
  • Ze standardowego gniazda domowego (8 A) pełne naładowanie następuje w ciągu około 7 godz. 5 min przy użyciu pokładowej ładowarki prądu jednofazowego o mocy 3,7 kW.

Dostępne są także dwa silniki spalinowe:

  • PureTech 130 EAT8: 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,3 litra i mocy 130 KM, współpracujący z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów EAT8 i systemem Stop & Start.
  • BlueHdi 130 EAT8: 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 litra i mocy 130 KM, współpracujący z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów EAT8 i systemem Stop & Start.

Należy podkreślić, że wszystkie wersje silnikowe przeznaczone na rynek europejski spełniają wymagania najnowszej normy czystości spalin Euro 6.e i są wyposażone w 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów, gwarantującą bezstresową i efektywną energetycznie jazdę.

DOSKONAŁOŚĆ i przyjemność w codziennym użytkowaniu: usługi 

Klienci mają możliwość przeprowadzenia w pełni bezpiecznego, cyfrowego zamówienia nowych wersji PEUGEOT 508 na stronie marki. Za pomocą smartfona, tabletu lub komputera klient może zamówić nowy samochód i złożyć wniosek o jego finansowanie.

W celu wsparcia klientów w przejściu na nowe źródła energii marka PEUGEOT wprowadza nowe usługi z kilku obszarów:

PEUGEOT Easy-Charge ułatwia dostęp do różnych opcji ładowania samochodów zelektryfikowanych:

  • Oferta ładowania w domu lub w biurze obejmuje szeroką gamę urządzeń (wzmocnione gniazdo, Wall box, Smart Wall box…), diagnozowanie niezbędnej instalacji elektrycznej oraz wybór najbardziej korzystnego rozwiązania do ładowania akumulatora i finalną instalację,

PEUGEOT Easy-care – zapewnia klientom bezstresowe poznawanie działania modeli elektrycznych, aby mogli komfortowo korzystać ze swoich samochodów:

  • Nowe symulatory i cyfrowe materiały, dostępne na stronach internetowych marki PEUGEOT, pomagają w lepszym poznaniu napędu elektrycznego,
  • Odpowiednio dostosowane umowy serwisowe oraz pomoc drogowa mogą być wliczone w ofertę finansowania, aby klient mógł bezstresowo korzystać z samochodu,
  • Przy przeglądach wydawany jest certyfikat stanu akumulatora trakcyjnego, ułatwiający odprzedaż samochodu zelektryfikowanego dzięki gwarantowanej pojemności akumulatora.
  • Akumulator objęty 8-letnią gwarancją lub do przebiegu 160 tysięcy km.

Z poziomu aplikacji MyPeugeot® w smartfonie możliwe jest:

  • Uruchomienie lub zaprogramowanie uruchomienia wstępnego ogrzania lub schłodzenia kabiny. Oprócz zwiększania komfortu podróżowania, funkcja ta pozwala – gdy samochód jest podłączony do źródła zasilania – zoptymalizować zasięg (szybsze dochodzenie do zadanej temperatury po ruszeniu z miejsca) dzięki wcześniejszemu rozgrzaniu akumulatora trakcyjnego do optymalnej temperatury pracy.
  • Zdalne monitorowanie, programowanie, uruchamianie oraz wstrzymywanie ładowania akumulatora trakcyjnego. Oprócz znacznej oszczędności czasu jest to również sposób na to, aby nie wydawać i nie zużywać więcej niż jest to konieczne. Polecenia wydawane samochodowi są przesyłane w czasie rzeczywistym.

Nowe PEUGEOT 508 trafią do polskich salonów w lipcu 2023 roku.
Samochody są produkowane w Miluzie we Francji.

Źródło: Peugeot