Categories: Wiadomości

Kia – rekordowa sprzedaż w Polsce i najlepszy w historii wynik w I kwartale 2023 r. w Europie

Znakomitą sprzedaż marki Kia w Polsce w pierwszym kwartale 2023 roku niezmiennie napędzały Sportage (2617 zarejestrowanych samochodów), Ceed (1632 egzemplarze) i XCeed (1316 sztuk). W tym okresie zarejestrowano łącznie 9 051 samochodów marki Kia, co sprawia, że jest ona drugą najchętniej wybieraną marką przez klientów indywidualnych i przekłada się na udział w rynku, wynoszący 7,4%.

Po 3 miesiącach 2023 roku udział marki Kia w rejestracji samochodów elektrycznych jest wyższy i wynosi 10,3%, co w rankingu najchętniej wybieranych marek również oznacza drugie miejsce. Na ten doskonały wynik pracują licznie nagradzane modele – EV6 (Samochód Roku 2022 w Europie), Niro EV (Kobiecy Samochód Roku 2023 na świecie) oraz e-Soul.

Historyczny rekord sprzedaży samochodów marki Kia w pierwszym kwartale w Europie

Według najnowszych danych opublikowanych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA*), Kia odnotowała najlepszą sprzedaż w historii marki w Europie w pierwszym kwartale – zarejestrowano 148 571 samochodów. To wzrost o 2,23% w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku i wzrost z 113 812 egzemplarzy w I. kwartale 2021 roku. Tylko w marcu sprzedano 63 053 auta, co oznacza wzrost o 6,9% w porównaniu z wynikiem w marcu ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży pozwala utrzymać udział marki Kia w rynku europejskim na wysokim poziomie wynoszącym 4,6%.

Stale rośnie popyt na zelektryfikowane samochody marki Kia. Bestsellerem w pierwszym kwartale na rynkach UE, EFTA i Wielkiej Brytanii był nowy Sportage (w tym również wersje hybrydowa i hybrydowa typu plug-in) z wynikiem 41 275 sprzedanych egzemplarzy. Drugi najpopularniejszy model to rodzina Ceed (z modelami z układem napędowym typu mild hybrid oraz hybrydowym typu plug-in) z 35 207 zarejestrowanymi autami oraz elektryczne Niro, którego sprzedaż wyniosła 19 115 sztuk.

Co ważne, potwierdzając transformację marki w dostawcę zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności, samochody hybrydowe, hybrydowe typu plug-in i elektryczne marki Kia już stanowią 35% sprzedaży w Europie. Sprzedaż aut elektrycznych napędza wielokrotnie nagradzane EV6, Europejski Samochód Roku 2022. Popyt na auta elektryczne marki Kia będzie rósł nadal wraz z wprowadzeniem do oferty jeszcze w tym roku modelu EV9.



World Performance Car of the Year 2023 – Kia EV6 GT z prestiżowym tytułem

Jason Jeong, Prezes Kia Europe, mówi: „Rekordowy początek roku pokazuje, że Kia kontynuuje silny wzrost, a europejscy klienci pozytywnie reagują na gamę samochodów zelektryfikowanych, których oferta ciągle rośnie”.

*Dane według: ACEA – dla UE + EFTA + Wielka Brytania

Źródło: KIA



Redakcja

Recent Posts

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

22 godziny ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

22 godziny ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

22 godziny ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

2 dni ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

3 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

4 dni ago