Categories: E-mobility

Toyota Motor Europe sprzedała w 3 miesiące ponad 200 000 zelektryfikowanych aut

Toyota Motor Europe dostarczyła klientom w pierwszym kwartale 2023 roku 291 721 samochodów, co stanowi 6,9% europejskiego rynku. Był to najlepszy pierwszy kwartał od 2008 roku. W porównaniu do tego samego okresu 2022 roku sprzedaż pojazdów firmy wzrosła o 2,5%, głównie dzięki dużemu zainteresowaniu klientów hybrydami Toyoty i Lexusa.

Liczba zelektryfikowanych samochodów, które opuściły salony obu marek, zwiększyła się do 209 029 pojazdów, o 6% rok do roku, a ich udział w całkowitej sprzedaży osiągnął rekordowy poziom 72%. W Unii Europejskiej i innych krajach Europy Zachodniej poziom ten wyniósł 76%, natomiast na wschodnich rynkach 53%. Marka Toyota pozostaje drugą najpopularniejszą marką samochodów w Europie z 6,6-procentowym udziałem w rynku.

“Nasze wyniki w pierwszym kwartale tego roku są najlepsze od 2008 roku, a zelektryfikowane samochody z napędami hybrydowymi, hybrydowymi typu plug-in, elektrycznymi na baterię i na wodorowe ogniwa paliwowe cieszą się dużym zainteresowaniem w całym regionie. Zebraliśmy bardzo dużo zamówień, co potwierdza atrakcyjność samochodów z gamy modelowej Toyoty i Lexusa, które wyróżniają się pod względem designu, wysokiej jakości i niezawodności oraz niskoemisyjnych napędów” – powiedział Matt Harrison, dyrektor operacyjny Toyota Motor Europe.

Toyota ustanowiła nowy rekord polskiego rynku – ponad 26 tys. samochodów osobowych marki zarejestrowanych w I kw. 2023 roku

Toyota Yaris Cross najpopularniejszym modelem Toyoty

Toyota potwierdziła swoją pozycję drugiej najpopularniejszej marki samochodów w Europie, sprzedając w pierwszym kwartale 2023 roku 278 752 samochodów, o 3% więcej niż w tym samym okresie roku 2022. Najpopularniejszymi modelami są Yaris Cross (57 966 aut), Yaris (41 940 aut), Toyota C-HR (39 652 auta), Corolla (37 483 auta), Aygo X (20 987 aut) i RAV4 (17 753 auta).

Klienci Toyoty kupili w tym okresie 198 232 zelektryfikowane auta, o 7% więcej rok do roku. Liczba ta stanowi 71% całkowitej sprzedaży marki. W Europie Zachodniej hybrydy i pozostałe zelektryfikowane samochody odpowiadały za 76% sprzedaży, a na wschodnich rynkach regionu 54%. Najczęściej wybieranymi modelami ze zelektryfikowanymi napędami są Yaris Cross Hybrid (55 792 auta), Toyota C-HR Hybrid (39 456 aut), Yaris Hybrid (33 356 aut), Corolla Hybrid (30 372 auta) oraz RAV4 Hybrid i Plug-in Hybrid (15 898 aut).



Źródło: Toyota



Redakcja

Recent Posts

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

12 godzin ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

1 dzień ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

2 dni ago

Audi prezentuje nowe pierścienie

„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…

2 dni ago

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

3 dni ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

4 dni ago