Categories: Testy

Mercedes-Benz – testy wytrzymałościowe przy minus 26 stopniach Celsjusza

Podczas jazd testowych w okolicach miejscowości Arjeplog w Szwecji, w pobliżu koła podbiegunowego, Mercedes-Benz przetestował najnowszą generację układów sterowania hamulcami. Od ponad 20 lat działa tu oficjalny oddział fabryki w Sindelfingen – własne centrum testowe do przeprowadzania badań w najbardziej ekstremalnych warunkach.

Oprócz modeli EQE, EQS, EQS SUV oraz EQE SUV w przejazdach po zamarzniętym jeziorze i w drodze na najwyższą lokalną górę udział wzięły modele przyszłych generacji pojazdów, oparte na najnowszych platformach.

Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE – również w ekskluzywnej wersji Edition 1

„Podczas jazd testowych nasz zespół dba przede wszystkim o bezpieczeństwo, efektywność i komfort jazdy. Projektanci dostrajają układy sterowania hamulcami indywidualnie dla każdej serii modelowej i sprawdzają ich możliwości na granicy fizycznych limitów” – powiedział Christoph Böhm, szef działu układów sterowania hamulcami, Mercedes-Benz AG.

W drodze do całkowicie elektrycznej przyszłości samochodów zespół pracuje nad nową generacją układów kontroli stabilności. Wykorzystują one właściwości napędu elektrycznego do precyzyjnego sterowania momentem obrotowym na kołach. Większość kierowców prawdopodobnie nigdy nie zauważy, jak ciężko pracują ich Mercedesy, aby zapewnić bezpieczeństwo w ryzykownych sytuacjach. Dla Christopha Böhma i jego zespołu to właśnie definicja dobrze wykonanej pracy.

Testy wytrzymałościowe na lodzie i śniegu

Od czasu, gdy Mercedes-Benz otworzył ośrodek testowy w pobliżu Arjeplog, samochody bardzo się zmieniły. Jednak powody, dla których warto tu przyjeżdżać, wciąż pozostają niezmienne: w porównaniu z suchym asfaltem poziom przyczepności na lodzie i śniegu jest nawet o 90% niższy. Tak poważne różnice mają ogromny wpływ na stabilność i sterowność auta, zwłaszcza podczas przyspieszania, hamowania i zmiany kierunku jazdy. Kolejna zaleta: warunki pogodowe oraz nawierzchnie na kole podbiegunowym przez całą zimę pozostają względnie spójne. Testowane pojazdy wyposażono w standardowe opony całoroczne lub zimowe, tak aby jak najlepiej odzwierciedlać codzienne warunki ich użytkowania.



Źródło: Mercedes-Benz



Redakcja

Recent Posts

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

2 dni ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

2 dni ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

3 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

3 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

3 dni ago

Volkswagen chce zdobyć nowych klientów w Chinach

Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…

4 dni ago