Categories: Wiadomości

Škoda odpowiedzialna za silniki spalinowe dla 7 marek Grupy Volkswagen

Techniczne know-how projektantów marki zostało ponownie docenione. Škoda stała się odpowiedzialna za rozwój silników spalinowych serii EA 211 dla 50 linii modelowych aż siedmiu marek Grupy Volkswagen. Dotychczas producent opracowywał głównie wolnossące silniki MPI tej serii, natomiast teraz będzie odpowiadać również za rozwój jednostek TSI.

– Wzięcie odpowiedzialności za rozwój całej serii silników EA 211 jest potwierdzeniem wysokiego poziomu wiedzy technicznej ekspertów Škody. Jednocześnie podkreśla to znaczenie naszej marki w ramach całej Grupy Volkswagen – zauważa Johannes Neft, członek zarządu Škody ds. rozwoju technicznego.

Tradycja produkcji silników w Mladá Boleslav

Historia rozwoju i produkcji silników spalinowych w mieście Mladá Boleslav sięga 1899 r. Już w 1905 r. firma Laurin & Klement zaprezentowała swój pierwszy samochód – Voiturette A, napędzany (chłodzonym cieczą) silnikiem o pojemności 1,1 litra.

W 1997 r. rozpoczęto produkcję silnika 1.0 MPI, który Škoda dostarczała również do innych marek Grupy. Legendarna jednostka 1.2 HTP z serii EA 111 – poprzedniczki obecnej serii EA 211 – została opracowana we własnym zakresie. W ciągu prawie 15 lat produkcji ten trzycylindrowy silnik znalazł się w ponad 3,5 milionach pojazdów wszystkich marek Grupy.

Produkcja serii silników EA 211 rozpoczęła się w 2012 r. od nowego typu 1.0 MPI. Wkrótce potem Škoda stała się odpowiedzialna za kompletny rozwój jednostek napędowych MPI dla całej Grupy. Było to możliwe dzięki otwarciu w 2014 r. nowego centrum silnikowego, oferującego niezbędną przestrzeń i najnowocześniejsze technologie.



Wysoka wydajność, niskie zużycie

Inżynierowie z Mladá Boleslav oprócz jednostek MPI będą teraz stopniowo zajmować się rozwojem przyszłych silników TSI serii EA 211. Obecnie gama modelowa EA 211 charakteryzuje się dużą zmiennością. Silniki mogą mieć trzy lub cztery cylindry, wielkość od 1,0 do 1,6 litra i obejmują spektrum mocy od 48 do 115 kW. Mogą spalać benzynę, CNG lub etanol. Są dostępne również w wersjach miękkiej hybrydy i hybrydy plug-in.

Škoda testuje czołowy wyświetlacz ostrzegających pieszych

– Silniki spalinowe serii EA 211 charakteryzują się wysoką wydajnością, zaawansowaniem i niskim zużyciem paliwa. Opracowując wersje wolnossące i turbodoładowane będziemy nadal bazować na tych cechachmówi Martin Hrdlička, szef działu rozwoju podwozi i układów napędowych w Škodzie.

Jednostki MPI to wolnossące silniki z pośrednim, wielopunktowym wtryskiem paliwa, które słyną ze swojej solidności. Typowym przedstawicielem tej gamy jest jednostka 1.0 MPI stosowana przez markę w jej najmniejszych i najbardziej przystępnych cenowo modelach. Z kolei silniki TSI wyposażone są w doładowanie falą ciśnienia wydechowego. Są to mocne silniki o wysokim momencie obrotowym, które mogą zasilać szeroką gamę modeli. Oferują kierowcom połączenie wysokich osiągów i niskiego zużycia paliwa, a także doskonałe prowadzenie. Przykładami tej gamy są popularny trzycylindrowy 1.0 TSI lub czterocylindrowy 1.4 TSI (do hybryd plug-in).

Inżynierowie z Mladá Boleslav będą nadal ulepszać i dostosowywać silniki do potrzeb oraz przepisów obowiązujących na wielu światowych rynkach. Celem jest opracowanie jeszcze mocniejszych i bardziej paliwooszczędnych silników o niższej emisji, z naciskiem na maksymalną niezawodność.

Źródło: Škoda Auto



Redakcja

Recent Posts

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

21 godzin ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

2 dni ago

Audi prezentuje nowe pierścienie

„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…

2 dni ago

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

3 dni ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

3 dni ago

Peugeot świętuje 20 lat wirtualnej rzeczywistości

Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…

4 dni ago