Categories: Testy

Opel Grandland 1.6 Turbo A8 Plug-in-Hybrid – flagowy SUV, który nie zawiedzie

Opel jesienią 2016 roku poinformował świat o przygotowywanym do produkcji kompaktowym crossoverze, który miał zastąpić już wysłużoną Zafirę. General Motors realizował ten projekt we współpracy z francuskim koncernem PSA. Pierwsza generacja Grandlanda X, która była bliźniaczą konstrukcją Peugeot 3008, została oficjalnie zaprezentowana w kwietniu 2017 roku.

W 2021 roku producent zmienił nazwę modelu na Grandland i znacznie go zmodernizowano wprowadzając m.in. Opel Visor z charakterystycznym czarnym panelem przedniej części nadwozia. Nowy design okazał się prawdziwym strzałem w dziesiątkę i szybko stał się europejskim przebojem w swojej klasie.

 Opel Grandland 1.6 Turbo A8 Plug-in-Hybrid – nowoczesność z zachowaniem tradycji

Grandland to bliźniacza konstrukcja z modelami C5 Aircross i 3008, ale nadal utrzymana w niemieckim stylu, co uznać należy za duży plus. Przyznać trzeba, że auto ma swój odmienny charakter. Może podobać się nie tylko design nadwozia i wnętrza, ale także jego funkcjonalność.

W Grandlandzie mamy zwykłą kierownicę (lekko spłaszczoną u dołu) oraz cyfrowe wskaźniki. Są one połączone jednym panelem z ekranem multimediów. Na pokładzie mamy też te same, najnowsze elementy wyposażenia, co we francuskich modelach. Ważne, że w Oplu zachowano odrębny panel do obsługi klimatyzacji oraz tradycyjne pokrętło do regulacji natężenia dźwięku systemu audio.



Opel Astra G zadebiutował 25 lat temu

Trudno nie docenić zalet system Night Vision, który na podstawie obrazu z kamery termowizyjnej wykrywa ludzi i zwierzęta z odległości do 100 metrów (obiekty cieplejsze od ich otoczenia) i w porę ostrzega kierowcę. Ostrzeżenie to jest zarówno dźwiękowe, jak i wizualne. Gdy system wykryje zagrożenie, na tablicy rozdzielczej wyświetli się obraz przed samochodem i osoba w czerwonej ramce.

Opel Grandland 1.6 Turbo A8 Plug-in-Hybrid – więcej mocy i jazda na prądzie

Technologia zastosowanego w Grandlandzie układu hybrydowego została opracowana we Francji i zastosowana w bliźniaczych modelach koncernu. Łączy on jednostkę benzynową 1,6 PureTech o mocy 200 KM z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy odpowiednio 110 KM (na przedniej osi) i 113 KM (na tylnej osi). Dzięki temu mamy do dyspozycji 300 KM oraz maksymalny moment obrotowy 520 Nm oraz napęd na cztery koła. System napędu współpracuje z ośmiostopniową przekładnią automatyczną.

Kierowca przyciskiem umieszczonym na środkowej konsoli może zmieniać tryb jazdy oraz umożliwia korzystanie z czystego elektrycznego napędu, który zasilany jest akumulatorem o pojemności 13,2 kWh i teoretycznie powinien zapewnić zasięg 58 km. W praktyce jest to jednak zacznie krócej, bo średnio to ok. 40 km.

Opel Grandland 1.6 Turbo A8 Plug-in-Hybrid – podsumowanie

To w aktualnej ofercie jeden z najładniejszych modeli marki Opel. Producent zadbał nie tylko o gustowny design nadwozia i funkcjonalne wnętrze, ale również do oferty dołączył bogate wyposażenie mające wpływ na komfort i bezpieczeństwo pasażerów. Wersja Plug-in-Hybrid wydłuża zasięg i poprawia dynamikę jazdy oraz doskonale sprawdza się w aglomeracji miejskiej. Do tego wszystkiego należy dodać jeszcze funkcjonalność.

Opel Grandland 1.6 Turbo A8 Plug-in-Hybrid – podstawowe dane techniczne



Redakcja

Recent Posts

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

10 godzin ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

10 godzin ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

1 dzień ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

1 dzień ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

1 dzień ago

Volkswagen chce zdobyć nowych klientów w Chinach

Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…

2 dni ago