Categories: Testy

Opel Astra GS Line plug-in hybrid 180 KM – komfort, nowoczesność i elegancja

Następca legendarnego Kadetta okazał się jednym z największych projektów w historii niemieckiej marki. Nad pierwszą generacją pracowało aż 8 tys. inżynierów, techników i designerów. Nazwę przejęto od bratniej marki Vauxhall, która wykorzystywała ją już do dwóch ostatnich generacji Kadetta. 

Premiera pierwszej generacji (Astra F) odbyła się podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie nad Menem we wrześniu 1991 roku. Model produkowany był w 6 wersjach nadwozi i swój żywot zakończył w gliwickiej fabryce w 2002 roku pod nazwą Astra Classic. Jesienią 1994 r. uruchomiono montaż Astry na warszawskim Żeraniu, który jednak nie spełnił oczekiwań koncernu General Motors.

Druga generacja (Astra G) zadebiutowała podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego IAA we Frankfurcie nad Menem. W Gliwicach od 3 października 2003 roku do 27 sierpnia 2009 roku produkowany był model Astra Classic II w czterech wersjach nadwoziowych: sedan, 5-drzwiowy hatchback, kombi oraz van, gdzie łącznie powstało 243 993 egzemplarzy.

Trzecia generacja (Astra H) miała premierę podczas IAA 2003 we Frankfurcie nad Menem. Z taśmy produkcyjnej w Gliwicach 22 sierpnia 2007 roku zjechała Astra sedan oznaczona numerem 1, symboliczne inicjując rozpoczęcie produkcji seryjnej. Po wprowadzeniu w 2009 roku czwartej generacji pojazdu, samochód sprzedawany był pod nazwą handlową Opel Astra Classic III.



Czwarta generacja (Astra J) po raz pierwszy pokazana została szerszej publiczności podczas IAA 2009 we Frankfurcie nad Menem. Auto powstało na nowej platformie Delta koncernu General Motors.

Piąta generacja (Astra K) tradycyjnie zadebiutowała podczas IAA we Frankfurcie nad Menem (wrzesień 2015). Kilka tygodni później w Gliwicach rozpoczęto produkcję seryjną. Model ten zdobył prestiżowy tytuł Car of the Year 2016.

Szósta generacja (Astra L) miała premierę w lipcu 2021 roku. Auto powstało na platformie EMP2 ówczesnej Grupy PSA razem z bliźniaczą, trzecią generacją Peugeot 308. Charakterystycznym elementem designu stał się pas przedni (Opel Vizor), a w nowym wnętrzu pojawił się układ dwóch wyświetlaczy LCD (Pure Panel). Po raz pierwszy do oferty trafiła wersja hybrydowa PHEV.

Generacja Astra F (T92)
Astra G (T98)
Astra H (A04)
Astra J (P10)
Astra K (B16)
Astra L (C02)
Lata produkcji 1991-2002 1998-2013 2004-2014 2009-2015 2015-2022 2022-obecnie
Długość 4050 mm 4110 mm 4249 mm 4419 mm 4370 mm 4374 mm
Szerokość 1696 mm 1709 mm 1753 mm 1814 mm 1809 mm 1860 mm
Wysokość 1696 mm 1425 mm 1460 mm 1510 mm 1485 mm 1470 mm
Rozstaw osi 2517 mm 2610 mm 2614 mm 2685 mm 2662 mm 2675 mm
Masa własna 933 kg 1070 kg 1210 kg 1378 kg 1150 kg
Bagażnik 360-810 l 370-1180 l 380-1295 l 370-1235 l 310-1210 l 422-1339 l

*dane dotyczą wersji 5-drzwiowej hatchback

Opel Astra GS Line plug-in hybrid 180 KM – design nowej ery

To jeden z tych samochodów, które wyróżniają się swoim designem. Opel Visor, to dynamiczna sylwetka, ścięte, muskularne powierzchnie pozbawione zbędnych ozdób. Chociaż dostrzegamy w tym profil bliźniaczego Peugeot 308, to jednak Opel jest inny. Przykładem mogą tu być adaptacyjne reflektory pikselowe Intelli-Lux LED ze 168 elementami LED, które należą do najlepszych rozwiązań w całym segmencie aut kompaktowych.

Opel w 2022 roku – nowa Astra liderem jubileuszu

Opel Astra GS Line plug-in hybrid 180 KM – cyfrowy świat

Dzięki całkowicie cyfrowemu Pure Panelowi wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Zastępuje je nowy interfejs człowiek-maszyna (HMI) o świeżej, nowoczesnej grafice, oferujący klientom klarowne, bardziej intuicyjne doświadczenie. Kierowca i pasażerowie mogą obsługiwać nową Astrę intuicyjnie, korzystając z szerokich ekranów dotykowych podobnie jak ze smartfona.

Opel Astra GS Line plug-in hybrid 180 KM – Fot. Lesław Sagan

Projektanci oraz inżynierowie firmy Opel dołożyli wszelkich starań, aby zapewnić kierowcy dostęp do wszystkich niezbędnych informacji i przydatnych opcji – jednak bez obciążania go nadmiarem danych czy funkcji. Ponadto najważniejsze ustawienia, w tym parametry działania klimatyzacji, można nadal regulować za pomocą fizycznych przełączników i przycisków.

Kierowcę wspierają najnowocześniejsze systemy: od wyświetlacza projekcyjnego po zestaw systemów wspomagających Intelli-Drive 1.0 oraz kamerę Intelli-Vision 360 stopni. Użytkownicy również docenią wyjątkowy komfort siedzenia w tym kompakcie. Skonstruowane przez firmę Opel przednie fotele z atestem AGR – niemieckiego stowarzyszenia na rzecz zdrowych pleców (Aktion Gesunder Rücken e.V.) oferują wzorcową ergonomię, zwłaszcza na dłuższych trasach.

Opel Astra GS Line plug-in hybrid 180 KM – Fot. Lesław Sagan

Opel Astra GS Line plug-in hybrid 180 KM – podsumowanie

To jeden z tych nowych samochodów, który potrafi wzbudzić zainteresowanie. Efekt niemiecko-francuskiej współpracy okazał się w tym przypadku optymalnym rozwiązaniem. Wygodne i funkcjonalne wnętrze oraz niemalże idealne miejsce pracy kierowcy, to wielkie atuty. Hybryda plug-in jest dobrym tego dopełnieniem.



Redakcja

Recent Posts

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

17 godzin ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

2 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

3 dni ago

Audi prezentuje nowe pierścienie

„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…

3 dni ago

Camp Jeep PL – jubileuszowa 10. edycja już w czerwcu

W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…

4 dni ago

Suzuki Ignis 1.2 2WD CVT Premium Plus Hybrid – sprawdzi się w aglomeracji miejskiej

To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…

4 dni ago