Opel Astra GS Line plug-in hybrid 180 KM – komfort, nowoczesność i elegancja

Następca legendarnego Kadetta okazał się jednym z największych projektów w historii niemieckiej marki. Nad pierwszą generacją pracowało aż 8 tys. inżynierów, techników i designerów. Nazwę przejęto od bratniej marki Vauxhall, która wykorzystywała ją już do dwóch ostatnich generacji Kadetta. 

Premiera pierwszej generacji (Astra F) odbyła się podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego we Frankfurcie nad Menem we wrześniu 1991 roku. Model produkowany był w 6 wersjach nadwozi i swój żywot zakończył w gliwickiej fabryce w 2002 roku pod nazwą Astra Classic. Jesienią 1994 r. uruchomiono montaż Astry na warszawskim Żeraniu, który jednak nie spełnił oczekiwań koncernu General Motors.

Druga generacja (Astra G) zadebiutowała podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego IAA we Frankfurcie nad Menem. W Gliwicach od 3 października 2003 roku do 27 sierpnia 2009 roku produkowany był model Astra Classic II w czterech wersjach nadwoziowych: sedan, 5-drzwiowy hatchback, kombi oraz van, gdzie łącznie powstało 243 993 egzemplarzy.

Trzecia generacja (Astra H) miała premierę podczas IAA 2003 we Frankfurcie nad Menem. Z taśmy produkcyjnej w Gliwicach 22 sierpnia 2007 roku zjechała Astra sedan oznaczona numerem 1, symboliczne inicjując rozpoczęcie produkcji seryjnej. Po wprowadzeniu w 2009 roku czwartej generacji pojazdu, samochód sprzedawany był pod nazwą handlową Opel Astra Classic III.

Czwarta generacja (Astra J) po raz pierwszy pokazana została szerszej publiczności podczas IAA 2009 we Frankfurcie nad Menem. Auto powstało na nowej platformie Delta koncernu General Motors.

Piąta generacja (Astra K) tradycyjnie zadebiutowała podczas IAA we Frankfurcie nad Menem (wrzesień 2015). Kilka tygodni później w Gliwicach rozpoczęto produkcję seryjną. Model ten zdobył prestiżowy tytuł Car of the Year 2016.

Szósta generacja (Astra L) miała premierę w lipcu 2021 roku. Auto powstało na platformie EMP2 ówczesnej Grupy PSA razem z bliźniaczą, trzecią generacją Peugeot 308. Charakterystycznym elementem designu stał się pas przedni (Opel Vizor), a w nowym wnętrzu pojawił się układ dwóch wyświetlaczy LCD (Pure Panel). Po raz pierwszy do oferty trafiła wersja hybrydowa PHEV.

GeneracjaAstra F (T92)
Astra G (T98)
Astra H (A04)
Astra J (P10)
Astra K (B16)
Astra L (C02)
Lata produkcji1991-20021998-20132004-20142009-20152015-20222022-obecnie
Długość4050 mm4110 mm4249 mm4419 mm4370 mm4374 mm
Szerokość1696 mm1709 mm1753 mm1814 mm1809 mm1860 mm
Wysokość1696 mm1425 mm1460 mm1510 mm1485 mm1470 mm
Rozstaw osi2517 mm2610 mm2614 mm2685 mm2662 mm2675 mm
Masa własna933 kg1070 kg1210 kg1378 kg1150 kg
Bagażnik360-810 l370-1180 l380-1295 l370-1235 l310-1210 l422-1339 l

*dane dotyczą wersji 5-drzwiowej hatchback

Opel Astra GS Line plug-in hybrid 180 KM – design nowej ery

To jeden z tych samochodów, które wyróżniają się swoim designem. Opel Visor, to dynamiczna sylwetka, ścięte, muskularne powierzchnie pozbawione zbędnych ozdób. Chociaż dostrzegamy w tym profil bliźniaczego Peugeot 308, to jednak Opel jest inny. Przykładem mogą tu być adaptacyjne reflektory pikselowe Intelli-Lux LED ze 168 elementami LED, które należą do najlepszych rozwiązań w całym segmencie aut kompaktowych.

Opel w 2022 roku – nowa Astra liderem jubileuszu

Opel Astra GS Line plug-in hybrid 180 KM – cyfrowy świat

Dzięki całkowicie cyfrowemu Pure Panelowi wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Zastępuje je nowy interfejs człowiek-maszyna (HMI) o świeżej, nowoczesnej grafice, oferujący klientom klarowne, bardziej intuicyjne doświadczenie. Kierowca i pasażerowie mogą obsługiwać nową Astrę intuicyjnie, korzystając z szerokich ekranów dotykowych podobnie jak ze smartfona.

Opel Astra GS Line plug-in hybrid 180 KM – Fot. Lesław Sagan

Projektanci oraz inżynierowie firmy Opel dołożyli wszelkich starań, aby zapewnić kierowcy dostęp do wszystkich niezbędnych informacji i przydatnych opcji – jednak bez obciążania go nadmiarem danych czy funkcji. Ponadto najważniejsze ustawienia, w tym parametry działania klimatyzacji, można nadal regulować za pomocą fizycznych przełączników i przycisków.

Opel Astra GSe – elektryczna sportowa przyszłość

Kierowcę wspierają najnowocześniejsze systemy: od wyświetlacza projekcyjnego po zestaw systemów wspomagających Intelli-Drive 1.0 oraz kamerę Intelli-Vision 360 stopni. Użytkownicy również docenią wyjątkowy komfort siedzenia w tym kompakcie. Skonstruowane przez firmę Opel przednie fotele z atestem AGR – niemieckiego stowarzyszenia na rzecz zdrowych pleców (Aktion Gesunder Rücken e.V.) oferują wzorcową ergonomię, zwłaszcza na dłuższych trasach.

Opel Astra GS Line plug-in hybrid 180 KM – Fot. Lesław Sagan

Opel Astra GS Line plug-in hybrid 180 KM – podsumowanie

To jeden z tych nowych samochodów, który potrafi wzbudzić zainteresowanie. Efekt niemiecko-francuskiej współpracy okazał się w tym przypadku optymalnym rozwiązaniem. Wygodne i funkcjonalne wnętrze oraz niemalże idealne miejsce pracy kierowcy, to wielkie atuty. Hybryda plug-in jest dobrym tego dopełnieniem.