Sprzedaż Toyoty C-HR rozpoczęła się pod koniec grudnia 2016 roku najpierw w Japonii, a na początku 2017 roku w Europie i innych regionach. Na europejskim rynku łącznie kupiono do tej pory 764 800 egzemplarzy, zaś w Polsce ponad 59 500 aut, w tym 49 000 hybryd.
Toyota C-HR została zaprojektowana specjalnie z myślą o wymagającym europejskim rynku, w ramach ścisłej współpracy zespołów z Japonii i Europy. Za stylistykę odpowiadało studio Toyoty ED2 we Francji, które współpracowało z ośrodkami projektowymi Toyoty na całym świecie, aby zapewnić autu globalny sukces. Europejska centrala firmy stała się także dla japońskich inżynierów źródłem wiedzy o wymaganiach europejskich klientów m.in. w kwestii właściwości jezdnych. Równie ważna była praca europejskiego zespołu specjalistów od jakości sensorycznej, który zadbał o wysoki poziom wykończenia wnętrza oraz przyjemne odczucia podczas korzystania z auta. W efekcie powstał samochód, który zachwycił kierowców na całym świecie i zajął miejsce na podium w konkursie World Car Design of the Year 2017. Do dziś Toyota C-HR jest jednym z najbardziej atrakcyjnych i oryginalnych crossoverów na rynku.
Popularność crossovera Toyoty opiera się na trzech głównych atutach. Obok atrakcyjnej stylistyki jest to wybór dwóch napędów hybrydowych oraz świetne właściwości jezdne. Podstawowy, 122-konny układ hybrydowy z silnikiem 1.8 wyróżnia się niskim zużyciem paliwa na poziomie od 4,8 l/100 km. Dynamiczny napęd hybrydowy z silnikiem 2.0 o łącznej mocy 184 KM rozpędza auto od 0 do 100 km/h w 8,2 s, a jego średnie zużycie paliwa wynosi od 5,3 l/100 km. Obie odmiany napędowe poruszają się w mieście na samym silniku elektrycznym przez ponad 70% czasu jazdy i w standardzie są wyposażone w automatyczną przekładnię.
Toyota C-HR została tak zaprojektowana, aby zapewnić prowadzenie na poziomie dynamicznego hatchbacka pomimo większego nadwozia i wyższego prześwitu. Jest to efekt bardzo sztywnej konstrukcji opartej na platformie TNGA-C, nisko położonego środka ciężkości, precyzyjnego układu kierowniczego i zawieszenia wielowahaczowego przy tylnej osi.
W Polsce Toyota C-HR jest oferowana w czterech wersjach: Comfort, Style, Executive i GR SPORT, z bogatym wyposażeniem w standardzie. W podstawowej wersji Comfort znajdziemy m.in. komplet systemów bezpieczeństwa Toyota Safety Sense generacji 2.5, system multimedialny Toyota Touch® 2 z 8-calowym ekranem dotykowym, systemami Android Auto™ i Apple CarPlay® oraz kamerą cofania, światła do jazdy dziennej LED, światła przeciwmgielne, automatyczną klimatyzację dwustrefową czy 17-calowe felgi aluminiowe.
Toyota C-HR w najbogatszej wersji wpisuje się w linię modelową GR SPORT, inspirowaną sportowymi samochodami TOYOTA GAZOO Racing. Wyróżnia ją przeprojektowane zawieszenie i układ kierowniczy, które jeszcze lepiej wykorzystują potencjał sztywnej konstrukcji TNGA. Pod względem stylistyki Toyota C-HR GR SPORT zwraca uwagę specjalnie zaprojektowanym przednim pasem z przyciemnionym wnętrzem kloszy lamp, grillem w kolorze ciemnego chromu oraz sportowym przednim spojlerem. Wersję tę można rozpoznać także po dwukolorowym nadwoziu i 19-calowych felgach aluminiowych GR SPORT z bardziej przyczepnymi oponami Continental Premium Contact 6. Dzięki niewielkiej masie opony Continental nie zwiększają zużycia paliwa mimo dużej średnicy kół. We wnętrzu deska rozdzielcza została wykończona listwą dekoracyjną w kolorze Platinium Pearl, a na skórzanej tapicerce Black Alcantara dodano przeszycia czerwoną i szarą nicią, które nawiązują do kolorystyki TOYOTA GAZOO Racing.
Toyota C-HR jest dostępna w 16 wariantach kolorystycznych nadwozia, w tym 7 dwukolorowych kompozycjach, które można dodatkowo urozmaicić kolorowymi nakładkami na lusterka, dolną część drzwi i obramowaniem świateł przeciwmgielnych, dostępnymi dla wszystkich wersji.
Źródło: Toyota
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…