Nowa hybrydowa Corolla może poruszać się w bezemisyjnym trybie elektrycznym średnio przez 80% czasu jazdy po mieście. Potwierdziły to testy wykonane w warunkach zimowych na ulicach Poznania.
Badanie wydajności napędu hybrydowego nowej generacji Toyota zorganizowała pod koniec ubiegłego roku. Razem z nową Corollą z napędem hybrydowym 1.8 o mocy 140 KM wzięły w nim udział dla porównania wyników także Corolla Hybrid 1.8 z czwartą generacją technologii hybrydowej oraz Auris Hybrid 1.8 korzystający z napędu trzeciej generacji.
Samochody wyposażone w urządzenia do pomiarów telemetrycznych firmy TEKOM pięciokrotnie pokonały trasę o długości 11,9 km, wytyczoną ulicami Poznania. Przejazdy po suchej nawierzchni w temperaturze kilku stopni powyżej zera zajmowały im średnio około 33 minuty.
Toyota Corolla wyposażona w najnowszą wersję napędu hybrydowego Toyoty uzyskała zdecydowanie najlepsze wyniki. Podczas pięciu kolejnych przejazdów pomiary czasu jazdy w trybie EV wahały się w zakresie 77-83%, a średni wynik nowego auta to 80%. Poprzedni model uzyskał wyniki w zakresie 71-74% czasu jazdy, ze średnią na poziomie 72%. Auris Hybrid 1.8 korzystał z samego silnika elektrycznego średnio przez 68% czasu jazdy, a w kolejnych przejazdach system telemetryczny wskazywał od 67% do 71%.
Rekordowe możliwości korzystania z silnika elektrycznego nowej Corolli to zasługa nowej baterii o większej pojemności oraz mocniejszych silników elektrycznych. Bateria litowo-jonowa jest mniejsza i lżejsza, a jednocześnie bardziej wydajna od poprzedniej, zaś jej moc wyjściowa wzrosła o 14%. Silniki elektryczne o większej mocy umożliwiają jazdę bez udziału jednostki spalinowej przy dużych prędkościach oraz wpływają na wyższą moc całkowitą napędu, a jednocześnie skuteczniej odzyskują energię z hamowania.
Napędy piątej generacji to flagowa zmiana w ramach faceliftingu Corolli. Najpopularniejszy samochód na świecie zyskał dzięki nim większą dynamikę i lepsze właściwości jezdne. Nowe rozwiązania i usprawnienia, które Toyota wprowadziła do swojej wiodącej technologii, przełożyły się na większą wydajność, dzięki której Toyota znacząco zwiększyła moc napędu nie tylko nie zwiększając zużycia paliwa i emisji CO2, ale nawet lekko je ograniczając.
Corolla z napędem 1.8 o mocy 140 KM rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,1 s, o 1,8 s szybciej niż poprzedni model. Pomimo lepszych osiągów emisja CO2 auta spadła o 2 g/km do 100 g/km. Auto wyposażone w mocniejszy, 196-konny napęd oparty na silniku 2.0 przyspiesza od 0 do 100 km w 7,4 s, o pół sekundy szybciej niż jego poprzednik. Jednocześnie udało się zmniejszyć średnią emisję CO2 o 12 g/km do 98 g/km CO2.
W nadchodzących latach Toyota planuje nadal rozwijać technologię hybrydową i poszerzać gamę modeli wyposażonych w napędy tego typu. Jest to element globalnej strategii, by oferować klientom na całym świecie jak największy wybór nisko- i bezemisyjnych technologii napędowych. Toyota jednocześnie doskonali wszystkie rodzaje zelektryfikowanych napędów – zarówno klasyczne hybrydy i hybrydy plug-in, jak i bateryjne auta elektryczne oraz pojazdy wodorowe. W Polsce hybrydy stanowią obecnie 80% sprzedaży Toyoty. Jest to praktyczne i przystępne rozwiązanie dla klientów, którym zależy na tym, by mieć oszczędne, niskoemisyjne auto, ale nie mają możliwości regularnego podłączania samochodu do ładowarki.
Źródło: Toyota
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…