Categories: E-mobility

Nissan – nowe podejście do rozwoju zelektryfikowanych układów napędowych

Nissan zaprezentował dziś nową strategię rozwoju zelektryfikowanych układów napędowych, którą nazwał „X-in-1″. Jej główne założenie polega na tym, aby najważniejsze elementy układu napędowego w samochodach elektrycznych i w modelach wyposażonych w napęd e-POWER były wykorzystywane w jednych i drugich autach oraz by podzespoły te miały modułową konstrukcję. Dzięki temu koszt ich rozwoju i produkcji w 2026 roku uda się obniżyć o 30% w porównaniu z kosztami z 2019 roku.

Dzięki strategii „X-in-1″ Nissan zamierza jeszcze bardziej zwiększyć konkurencyjność aut elektrycznych i modeli wyposażonych w napęd e-POWER. Firma opracowała już prototyp układu napędowego „3-w-1″, składający się z silnika, falownika i przekładni redukcyjnej, który ma być stosowany w samochodach elektrycznych. Dla modeli z napędem e-POWER przewidziano prototypowy układ napędowy „5-w-1″, który dodatkowo zawiera generator oraz przekładnię zwiększającą prędkość obrotową.

Strategię „X-in-1″, która obejmuje zarówno rozwiązania „3-w-1″, jak i „5-w-1″ oraz inne możliwe warianty, opracowano, aby umożliwić produkcję na tej samej linii głównych komponentów układu napędowego samochodów elektrycznych i modeli e-POWER.

Nissan e-4ORCE – napęd na cztery… łapy

W 2010 roku Nissan jako pierwszy producent samochodów wprowadził na rynek auto elektryczne wytwarzane na masową skalę – model LEAF. Ciągłe ulepszanie technologii związanych z elektryfikacją gamy pojazdów wynika z tego, że Nissan uważnie słucha uwag właścicieli samochodów elektrycznych na świecie. W 2016 roku wprowadził na rynek wyjątkowy pod względem konstrukcyjnym zelektryfikowany układ napędowy e-POWER, który wykorzystuje technologię z samochodów elektrycznych i zapewnia taką samą przyjemność z jazdy, jak tego rodzaju auta, ponieważ modele z napędem e-POWER są w 100% napędzane przez silnik elektryczny.

Podejście „X-w-1″ do rozwoju zelektryfikowanych układów napędowych zapewnia następujące korzyści:

• Wspólne wykorzystanie i modułowa konstrukcja głównych komponentów zwiększają wydajność produkcji i obniżają koszt opracowania układu napędowego o około 30% w porównaniu z tymi w 2019 roku. Nissan zamierza osiągnąć ten sam poziom cen modeli z napędem e-POWER i samochodów wyposażonych w silnik spalinowy do około 2026 roku.
• Zmniejszenie rozmiaru i masy jednostki napędowej poprawia właściwości jezdne samochodu oraz minimalizuje hałas i wibracje.
• W nowo opracowanym silniku elektrycznym zmniejszono wykorzystanie ciężkich pierwiastków ziem rzadkich do maksimum 1% wagowo.
• Wykorzystanie głównych komponentów i sposób zarządzania pracą układu napędowego w modelach e-POWER zapewniają bardzo dobre wrażenia z jazdy, charakterystyczne dla samochodów elektrycznych marki Nissan.



Wiceprezes Toshihiro Hirai, który kieruje działem rozwoju układów napędowych w samochodach elektrycznych, powiedział: „W pełni wykorzystujemy naszą wiedzę oraz doświadczenie z ponad dziesięciu lat rozwoju i produkcji zelektryfikowanych układów napędowych. Dzięki innowacjom, które wprowadziliśmy, nadal będziemy tworzyć nową wartość dla klientów i dostarczać im samochody w 100% napędzane silnikiem elektrycznym – zarówno auta elektryczne, jak i modele z napędem e-POWER. Staną się one powszechnie dostępne”.

W ramach długoterminowej strategii – Nissan Ambition 2030 – do 2030 roku firma zamierza wzbogacić ofertę o 27 nowych zelektryfikowanych samochodów, w tym o 19 aut elektrycznych, oraz w stosownym czasie wprowadzić na główne rynki najbardziej dla nich odpowiednie modele.

Źródło: Nissan



Redakcja

Recent Posts

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

2 dni ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

2 dni ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

3 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

3 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

3 dni ago

Volkswagen chce zdobyć nowych klientów w Chinach

Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…

4 dni ago