Dzięki strategii „X-in-1″ Nissan zamierza jeszcze bardziej zwiększyć konkurencyjność aut elektrycznych i modeli wyposażonych w napęd e-POWER. Firma opracowała już prototyp układu napędowego „3-w-1″, składający się z silnika, falownika i przekładni redukcyjnej, który ma być stosowany w samochodach elektrycznych. Dla modeli z napędem e-POWER przewidziano prototypowy układ napędowy „5-w-1″, który dodatkowo zawiera generator oraz przekładnię zwiększającą prędkość obrotową.
Strategię „X-in-1″, która obejmuje zarówno rozwiązania „3-w-1″, jak i „5-w-1″ oraz inne możliwe warianty, opracowano, aby umożliwić produkcję na tej samej linii głównych komponentów układu napędowego samochodów elektrycznych i modeli e-POWER.
W 2010 roku Nissan jako pierwszy producent samochodów wprowadził na rynek auto elektryczne wytwarzane na masową skalę – model LEAF. Ciągłe ulepszanie technologii związanych z elektryfikacją gamy pojazdów wynika z tego, że Nissan uważnie słucha uwag właścicieli samochodów elektrycznych na świecie. W 2016 roku wprowadził na rynek wyjątkowy pod względem konstrukcyjnym zelektryfikowany układ napędowy e-POWER, który wykorzystuje technologię z samochodów elektrycznych i zapewnia taką samą przyjemność z jazdy, jak tego rodzaju auta, ponieważ modele z napędem e-POWER są w 100% napędzane przez silnik elektryczny.
• Wspólne wykorzystanie i modułowa konstrukcja głównych komponentów zwiększają wydajność produkcji i obniżają koszt opracowania układu napędowego o około 30% w porównaniu z tymi w 2019 roku. Nissan zamierza osiągnąć ten sam poziom cen modeli z napędem e-POWER i samochodów wyposażonych w silnik spalinowy do około 2026 roku.
• Zmniejszenie rozmiaru i masy jednostki napędowej poprawia właściwości jezdne samochodu oraz minimalizuje hałas i wibracje.
• W nowo opracowanym silniku elektrycznym zmniejszono wykorzystanie ciężkich pierwiastków ziem rzadkich do maksimum 1% wagowo.
• Wykorzystanie głównych komponentów i sposób zarządzania pracą układu napędowego w modelach e-POWER zapewniają bardzo dobre wrażenia z jazdy, charakterystyczne dla samochodów elektrycznych marki Nissan.
Wiceprezes Toshihiro Hirai, który kieruje działem rozwoju układów napędowych w samochodach elektrycznych, powiedział: „W pełni wykorzystujemy naszą wiedzę oraz doświadczenie z ponad dziesięciu lat rozwoju i produkcji zelektryfikowanych układów napędowych. Dzięki innowacjom, które wprowadziliśmy, nadal będziemy tworzyć nową wartość dla klientów i dostarczać im samochody w 100% napędzane silnikiem elektrycznym – zarówno auta elektryczne, jak i modele z napędem e-POWER. Staną się one powszechnie dostępne”.
W ramach długoterminowej strategii – Nissan Ambition 2030 – do 2030 roku firma zamierza wzbogacić ofertę o 27 nowych zelektryfikowanych samochodów, w tym o 19 aut elektrycznych, oraz w stosownym czasie wprowadzić na główne rynki najbardziej dla nich odpowiednie modele.
Źródło: Nissan
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…