CUPRA – przy wyborze wyuposażenia Polacy stawiają na jakość i wrażenia podczas jazdy

Prawie 60% kierowców CUPRY Leon wybiera nagłośnienie klasy premium system BeatsAudioTM, a ponad 40% decyduje się na sportowe doświadczenie, wybierając fotele  kubełkowe. Blisko 70% klientów doposaża ten model także w pakiet wspomagania jazdy XL z Navi System+.

Zmieniające się trendy związane z doborem dodatkowego wyposażenia samochodów skłaniają producentów motoryzacyjnych do nowego podejścia w tym zakresie. CUPRA przeanalizowała dane sprzedażowe dotyczące polskich klientów, z których wynika, że 56% osób, które w ubiegłym roku wybrały model Leon, zdecydowało się doposażyć swój samochód w system BeatsAudioTM. Jeszcze więcej polskich klientów (68%) wybrało pakiet wspomagania jazdy XL z Navi System+, w skład którego wchodzi m.in. predykcyjny tempomat, asystent świateł drogowych High Beam Assist, systemy rozpoznawania znaków drogowych i monitorowania martwego pola oraz łopatki do zmiany biegów przy kierownicy. Dla 43% istotnym elementem wyposażenia były także podgrzewane fotele kubełkowe z elektryczną regulacją fotela kierowcy.

CUPRA – kobiety motorsportu w historii hiszpańskiej marki

Uwzględniając preferencje i wysokie oczekiwania swoich klientów, marka zdecydowała się na produkcję nowej wersji modelu, wyposażoną w silnik z technologią Mild-Hybrid 1.5 eTSI o mocy 150 KM. Dodatkowo, dzięki bogatszemu wyposażeniu standardowemu,  nie tylko poprawiono komfort i bezpieczeństwo pasażerów, ale także jeszcze mocniej podkreślono dynamiczny i emocjonalny design samochodu.

Bogato w standardzie

Standardowa wersja pojazdu została wyposażona m.in. w asystenta świateł drogowych High Beam Assist, dynamiczne kierunkowskazy, dyfuzor zderzaka tylnego w kolorze karoserii i 18-calowymi czarno-srebrnymi felgami aluminiowymi Machined Sport Black & Silver.

CUPRA Formentor dostępna z nowym pakietem Copper +

Ponadto, kierowcy Leona z silnikiem 150 KM mogą w standardzie korzystać z ekranu multimedialnego o przekątnej 25 cm (opcjonalnie 30 cm) oraz licznych technologii wspomagających jazdę, takich jak system kontroli odstępu Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania oraz ochroną pieszych i rowerzystów czy asystenta pasa ruchu Lane Assist.

Kierowcy mogą także cieszyć się sportowymi przednimi fotelami w kolorze czarnym z miedzianymi przeszyciami, sportową, podgrzewaną i skórzaną kierownicą z łopatkami zmiany biegów, systemem bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu KESSY, trzystrefową klimatyzacją, czujnikami parkowania z przodu i z tylu, elektrycznie regulowanymi, podgrzewanymi i składanymi lusterkami bocznymi, systemem CUPRA Connect, progresywnym wspomaganiem układu kierowniczego oraz aktywnym tempomat ACC.

Komfort, technologie i emocjonalny design

W ramach wyposażenia dodatkowego hiszpański producent udostępnił możliwość wyboru świateł Matrix LED, które po raz pierwszy zostały użyte w modelu Formentor. Reflektory umożliwiają jazdę z włączonymi światłami drogowymi przez cały czas, nie oślepiając innych użytkowników ruchu drogowego. Komplet diod LED włącza się i gaśnie sekcjami w czasie rzeczywistym na podstawie wykrytej przez przednią kamerę pozycji innych pojazdów poruszających się zarówno w tym samym, jak i przeciwnym kierunku. Pozwala to na zoptymalizowanie wykorzystania reflektorów, dzięki czemu ich światło jest wydajniejsze i bardziej precyzyjne.

Klienci, którzy zdecydują się na Leona w nowej wersji silnikowej mogą także wybierać spośród kilku pakietów: Comfort+, Design, Zimowy, oraz Skórzany w opcjach Black i Petrol Blue. Pakiet Design, zawiera m.in. charakterystyczny tylny spojler w kolorze czarnym i zewnętrzne listwy progowe CUPRA w kolorze ciemnego aluminium.

Auto można doposażyć w ponad 30-centymetrowy ekran multimedialny oraz skórzane fotele kubełkowe z kontrastującymi detalami na desce rozdzielczej – wszystko w kolorze Petrol Blue lub Black. Istnieje także możliwość uzupełnienia wyposażenia systemem BeatsAudioTM, elektrycznie otwieranym dachem panoramicznym oraz felgami z elementami w kolorze miedzi.

Opcjonalnie dostępne jest również zawieszenie adaptacyjne (DCC), które umożliwia zmianę twardości amortyzatorów w 15-stopniowym zakresie. Samochód można zamówić w wariancie z karoserią w matowych kolorach Magnetic Tech Matt lub Petrol Blue Matt, co nadaje mu unikalnego i sportowego charakteru.

Źródło: CUPRA