Toyota zdecydowanym liderem polskiego rynku (Top 10)

W 2023 roku Toyota skokowo zwiększyła swoją przewagę na polskim rynku samochodów osobowych. Jej udział w rynku po dwóch miesiącach roku wynosi aż 22,7%, o 3,1 punktów procentowych więcej niż w tym samym okresie roku 2022. To efekt wzrostu liczby rejestracji o 36% do 16 713 aut.

W lutym klienci Toyoty zarejestrowali 8 722 samochody osobowe Toyoty, o 34% więcej niż rok wcześniej. Jest to wynik aż o ponad 4 900 aut lepszy od marki zajmującej drugie miejsce. Aż o 46% rok do roku wzrosło zainteresowanie autami marki klientów indywidualnych, którzy odebrali z salonów w lutym 3 032 auta. 5 690 samochodów Toyoty zarejestrowano na firmy.

Yaris nowym liderem polskiego rynku

W lutym Yaris zanotował 2 130 rejestracji i stał się nowym najpopularniejszym samochodem w Polsce. Lutowy wynik jest lepszy rok do roku o 54% i pozwolił mu zająć pierwsze miejsce na rynku także w zestawieniu rejestracji z pierwszych dwóch miesięcy roku 2023. Tym samym Yaris wyprzedził najpopularniejsze auto stycznia – Yarisa Cross.

Liczba rejestracji Yarisa Cross w lutym wyniosła 1 590 aut, aż o 189% więcej niż w tym samym miesiącu poprzedniego roku. Corolla zajęła trzecie miejsce z wynikiem 1 458 aut, a Toyota C-HR czwarte dzięki 1 269 rejestracjom (+116%). Pierwszą dziesiątkę zamykają Corolla Cross i RAV4 z wynikami odpowiednio 688 aut i 645 aut. Cztery pierwsze modele są także liderami swoich segmentów. Corolla Cross zajęła drugie miejsce wśród kompaktowych SUV-ów tuż za Toyotą C-HR. Aygo X także uzyskało drugi najlepszy wynik w swoim segmencie dzięki 364 rejestracjom.

Około 30% udziału Toyoty w pięciu kluczowych segmentach

W ujęciu od początku roku, również sześć modeli Toyoty znajduje się w pierwszej dziesiątce najczęściej rejestrowanych modeli. Obok Yarisa (3 540 egz.) i Yarisa Cross (3 351 egz.) są to Corolla na trzecim miejscu (3 188 egz.), Toyota C-HR na czwartym (1 829 egz.), Corolla Cross na siódmym (1 477 egz.) i RAV4 na dziewiątym (1 424 egz.).

Toyota Aygo X UNDERCOVER – nowa limitowana edycja miejskiego crossovera zadebiutowała na Paris Fashion Week

Liderami swoich segmentów w tym roku są Aygo X (701 egz.), Yaris, Yaris Cross, Corolla i Toyota C-HR. Udział Aygo X w klasie małych miejskich aut wynosi 35,7%, Yarisa 35,9%, Yarisa 32,1%, a Corolli 29,4%. W segmencie kompaktowych SUV-ów Toyota również wyraźnie zdominowała pozostałe marki – tuż za Toyotą C-HR jest Corolla Cross. Łącznie oba auta zanotowały 3 306 rejestracji, co daje im niemal 30-procentowy udział w segmencie. Na drugim miejscu w swojej klasie jest także RAV4 z 12,8-procentowym udziałem w segmencie.

Toyota PROACE CITY najpopularniejszy w klasie

PROACE CITY konsekwentnie zajmuje pierwsze miejsce wśród kompaktowych vanów. W lutym zanotował 326 rejestracji, a od początku roku do klientów trafiły 763 auta. Jego udział w segmencie wynosi 22,5%.

Toyota Mirai – 25 bezemisyjnych sedanów tworzy flotę wodorowych taksówek w Hamburgu

Toyota PROACE jest w tym roku drugi w klasie dzięki 353 rejestracjom. W lutym model uzyskał trzeci najlepszy wynik 191 aut. 17% średniej wielkości vanów to Toyoty PROACE.

Hilux jest drugim najpopularniejszym pick-upem na polskim rynku z 31,2-procentowym udziałem. W minionym miesiącu klienci Toyoty odebrali 116 egzemplarzy tego modelu, a od 1 stycznia 148 egzemplarzy.

Źródło: Toyota