Olivier Francois, dyrektor generalny FIAT i globalny dyrektor marketingu Grupy Stellantis, powiedział: „Marka FIAT po raz kolejny potwierdziła swój globalny sukces, przyczyniając się znacząco do realizacji wyników Grupy. Jeśli chodzi o wielkość sprzedaży, FIAT jest wiodącą marką w Stellantis z ponad 1,2 mln samochodów sprzedanych w 2022 roku, uwzględniając modele marek FIAT, Abarth i Fiat Professional. Jesteśmy absolutnym liderem rynku w Brazylii, Włoszech i Turcji i coraz szybciej podążamy drogą w kierunku zrównoważonej przyszłości dzięki Nowemu elektrycznemu Fiatowi 500, którego sprzedaż od momentu wprowadzenia na rynek wyniosła prawie 120 tys. sztuk w 2022 roku. A dzięki synergiom osiąganym w Grupie Stellantis, w 2023 roku marka FIAT nadal będzie oferowała klientom ciekawe rozwiązania, prezentując cztery nowe produkty.”
W Europie, FIAT zawsze był liderem rynku samochodów miejskich. W szczególności, w kontekście rosnącego zainteresowania kwestiami środowiskowymi, w ubiegłym roku sprzedaż Nowego Fiata 500 – elektrycznej ikony marki FIAT – wyniosła ponad 66 000 samochodów. Natomiast od momentu wprowadzenia modelu na rynek, łączna sprzedaż na całym świecie wyniosła 120 000 sztuk. Ten niebywały sukces sprawia, że jest to najlepiej sprzedający się samochód elektryczny na rynku włoskim, drugi w Hiszpanii i trzeci w Niemczech. Ponadto, jest trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem z napędem akumulatorowym na 10 głównych rynkach europejskich i najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym Grupy Stellantis. W segmencie samochodów miejskich warto również zwrócić uwagę na wyniki Fiata 500 i Fiata Pandy, dwóch ikon, odpowiednio zajmujących pierwsze i drugie miejsce w segmencie, które łącznie w ciągu roku osiągnęły udział w rynku na poziomie 43,8%, umacniając tym samym pozycję FIATA jako lidera w Europie. Wreszcie, marka była numerem 1 we Włoszech z 15,1% udziałem w rynku.
FIAT jest zdecydowanie najlepiej sprzedającą się marką w Ameryce Południowej, z 13,6% udziałem w rynku i jest absolutnym liderem w Brazylii, na najważniejszym dla marki rynku. W 2022 roku sprzedano ponad 430 tysięcy sztuk i odnotowano udział w rynku na poziomie 21,9%, co jest najlepszym rocznym wynikiem Fiata, jak również najlepszym wynikiem wśród wszystkich marek w ostatniej dekadzie. Te niesamowite rezultaty osiągnięto dzięki kilku modelom z różnych segmentów, które podbiły serca Brazylijczyków: 24,7% udziału uzyskano wśród małych samochodów, prawie 50% wśród pickupów i 37,1% w kategorii vanów. Już drugi rok z rzędu natomiast, Fiat Strada jest najlepiej sprzedającym się samochodem, podobnie jak Fiat Toro jest najczęściej kupowanym pickupem typu C w tym kraju. Dobrze wypadł sedan Cronos, którego sprzedaż wzrosła o 49% w porównaniu do 2021 roku, a także kompaktowy SUV Pulse, który przekroczył w ciągu roku liczbę 50 tys. sprzedanych samochodów.
Wyniki w regionie MEA również zasługują na uwagę, zwłaszcza na rynku tureckim, gdzie Fiat czwarty rok z rzędu jest najlepiej sprzedającą się marką, z udziałem w rynku na poziomie 18,7%. Absolutną gwiazdą był zdecydowanie Fiat Tipo, który, wybrany przez 50% klientów, zapewnił sobie tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu w kraju i króla swojego segmentu.
Źródło: Fiat
Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…
Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…
„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…
Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…
W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…