Główna fabryka SEAT S.A. do 2025 roku rozpocznie produkcję w pełni elektrycznych pojazdów dla różnych marek w ramach Grupy Volkswagen. W tym celu opracowano strategiczny plan, który obejmuje pięć głównych filarów: ludzi i organizacje, elektryfikację i produkt, kompleksową produkcję end-to-end (E2E), digitalizację oraz zrównoważony rozwój.
Kluczowym projektem dla planowanych działań jest produkcja przez firmę SEAT S.A. małych pojazdów elektrycznych BEV dla Grupy Volkswagen. Martorell stanie się jednym z centrów produkcyjnych samochodów elektrycznych koncernu oraz będzie pełnił kluczową funkcję łańcucha dostaw pojazdów elektrycznych w Hiszpanii.
– W ciągu ostatnich 30 lat SEAT S.A. stworzył miejsca pracy i przyspieszył rozwój przemysłu w naszym kraju, a na przyszłe lata ma jeszcze większe plany. Naszą ambicją jest produkcja pojazdów elektrycznych w Hiszpanii od 2025 roku. W ramach transformacji zakładu w Martorell z linii produkcyjnych będzie zjeżdżać również model CUPRA UrbanRebel – przyznaje Wayne Griffiths, dyrektor generalny SEAT i CUPRA.
Plany transformacji firmy mają związek z mocnym zaangażowaniem SEAT S.A. i Grupy Volkswagen w projekt Future: Fast Forward, którego głównym celem jest elektryfikacja Hiszpanii. Wraz z partnerami plan obejmuje zelektryfikowanie fabryk w Martorell i Pampelunie, budowę nowej gigafabryki akumulatorów w Sagunto w Walencji oraz stworzenie kompletnego ekosystemu dostawców. Szacuje się, że w ramach tego ogólnokrajowego projektu do hiszpańskiej gospodarki wpłynie ponad 21 miliardów euro.
W ramach szeroko organizowanych zmian, firma wprowadziła również plan szkoleń dla swoich pracowników, którego celem jest zwiększenie wydajności organizacji oraz pomoc każdemu z zespołów w procesie transformacji. Równolegle firma SEAT S.A. zainwestuje w swoje zakłady produkcyjne. Celem jest przekształcenie zakładu w Martorell w inteligentną fabrykę. W ramach tych działań, zostaną wdrożone narzędzia do analizy danych i analizy biznesowej, rzeczywistość wirtualna oraz zostanie wykorzystane big data do usprawnienia procesów produkcyjnych i monitorowania prac w czasie rzeczywistym.
– Przed nami wielkie wyzwanie: zmiana naszych procesów produkcyjnych tak, by elektryfikacja stała się codziennością. Aby to osiągnąć, wprowadzimy nowe technologie do zakładu w Martorell i przeszkolimy naszych pracowników, aby zapewnić im niezbędne zaplecze i umiejętności do codziennej obsługi – dodaje Markus Haupt, wiceprezes wykonawczy ds. produkcji i logistyki w SEAT S.A.
Obecnie w fabryce i siedzibie Martorell zatrudnionych jest około 12 000 osób. Zakład zajmuje łączną powierzchnię 2,8 miliona metrów kwadratowych, co odpowiada powierzchni 400 boisk piłkarskich.
Fabryka została otwarta w 1993 roku po 34 miesiącach prac budowlanych i rozpoczęła produkcję po zainwestowaniu 244,5 miliarda hiszpańskich peset (1,47 miliarda euro). SEAT S.A. przeniósł produkcję ze swoich starych zakładów Zona Franca w Barcelonie, gdzie produkowano samochody SEAT-a od 1953 roku. Od otwarcia zakładu w Martorell, firma wyprodukowała ponad 12 milionów łącznie 45 modeli pojazdów, eksportując je do ponad 70 różnych krajów na całym świecie. W ubiegłym roku 83% wyprodukowanych samochodów trafiło na zagraniczne rynki.
Pierwszymi modelami, które zjechały z linii montażowej w Martorell, była druga generacja SEAT-a Ibiza oraz SEAT Cordoba. Produkowano wtedy 1500 samochodów dziennie. W ciągu ostatnich 30 lat najczęściej produkowanymi modelami w fabryce w Martorell były SEAT Ibiza (4,7 miliona sztuk), samochody z rodziny Leona (2,5 miliona egzemplarzy) oraz SEAT Cordoba (ponad 1 milion pojazdów). Obecnie najczęściej produkowanym samochodem jest CUPRA Formentor. W ramach globalnego systemu produkcyjnego Grupy Volkswagen fabryka w Martorell odpowiadała również za produkcję Audi Q3, a aktualnie produkuje model Audi A1.
Źródło: SEAT
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…