Unitel Mazda MX-5 Cup Central Europe 2023 – zapowiedź pucharowych emocji

Nowa nazwa, nowy międzynarodowy kalendarz, więcej ścigania, jeszcze więcej emocji – tak w największym skrócie można podsumować zmiany, jakie przejdzie w nadchodzącym sezonie puchar Unitel Mazda MX-5 Cup!

Znana dobrze kibicom seria wyścigowa z udziałem samochodów Mazda MX-5, do tej pory głównie krajowa, zaprasza teraz do ścigania kierowców z innych państw i umożliwia rywalizację na torach zagranicznych pod nazwą Unitel Mazda MX-5 Cup Central Europe! Dwa minione sezony potwierdziły w pełni, że Mazda MX-5 to wspaniały samochód wyścigowy, a walory, z których słynie od ponad 30 lat wersja drogowa, dają także ogromną radość z jazdy na torze.
Wstępny kalendarz przewiduje ściganie podczas sześciu weekendów czyli 12 wyścigów. Mazda MX-5 Cup Central Europe będzie ścigał się wraz z Wyścigowymi Samochodowymi Mistrzostwami Polski (WSMP), oraz dwoma seriami międzynarodowymi – ESET CUP i FIA ETRC czyli Mistrzostwami Europy Ciężarówek.

  1. 19 – 21.05 Poznań (WSMP)
  2. 24 – 26.06 Poznań (FIA ETRC)
  3. 14 – 16.07 Poznań (WSMP)
  4. 18 – 20.08 Slovakiaring (WSMP)
  5. 09 – 10.09 Brno (ESET)
  6. 09 – 01.10 Poznań (WSMP)

Niezwykłych emocji powinna dostarczyć czerwcowa runda w Poznaniu. Puchar będzie ścigać się tam podczas jednego weekendu wraz z potężnymi ciągnikami siodłowymi o masie 5,5 tony, które stanowić będą niezwykły kontrast w stosunku do pucharowych Mazd o zdecydowanie lżejszej i bardziej kompaktowej konstrukcji…  Zawodnicy startujący w pucharze będą walczyć o tytuł Mistrza Polski Wyścigowych Samochodowych Mistrzostw Polski.

Mazda MX-5 MY2023 – więcej możliwości konfiguracji i jeszcze bardziej atrakcyjna stylistyka

Podczas dwóch dotychczasowych edycji w pucharze mogły startować tylko samochody zbudowane, przygotowane i obsługiwane przez organizatora. Począwszy od tego roku dostępne będą dla zawodników różne możliwości. Będzie można wynająć albo kupić dostępny w Polsce samochód. Możliwe będzie zamówienie nowej wyścigowej Mazdy MX-5, a także starty samochodem zbudowanym według specyfikacji zgodnej z Regulaminem Technicznym MX-5 Cup CE.

Unitel Mazda MX-5 Cup Poland – Nikodem Wierzbicki mistrzem sezonu

Kolejna istotna zmiana na sezon 2023 dotyczy formuły obsługi samochodów. Każdy zawodnik będzie miał teraz dowolność w kwestii wyboru firmy, której powierzy obsługę.

Wyścigowe Mazdy MX-5 będą nadal korzystać z opon firmy Hankook, które doskonale sprawdziły się w 2022 roku i pozwoliły znacząco poprawić czasy okrążeń. Nadal trwają rozmowy z potencjalnymi nowymi partnerami i sponsorami Pucharu, których obecność uatrakcyjni rywalizację.

Masa poniżej 1000kg, moc niemal 200KM, tylny napęd, niezawodność, czas okrążenia na Torze Poznań poniżej 1:49 – te parametry mówią same za siebie!

Specyfikacja samochodu Mazda MX-5 ND MY2021 2,0

  • Zawieszenie:
    • Amortyzatory Ohlins R&T
    • Regulowane wahacze osi przedniej i tylnej Hardrace
  • Układ hamulcowy:
    • Przód: 4-tłoczkowy system StopTech Big Brake Kit
    • Tył: nacinane wysoko nawęglane tarcze StopTech
    • Klocki hamulcowe oś przednia i tylna Stoptech Sport.
  • Silnik:
    • Oprogramowanie silnika
    • Sportowy kolektor wydechowy
    • Wyścigowy układ wydechowy
    • Dolot zimnego powietrza
    • Dodatkowe chłodzenie dyferencjału, skrzyni i silnika.
  • Wyposażenie wnętrza:
    • Pełna klatka zgodna z załącznikiem J
    • Kierownica OMP
    • Fotel SPARCO
    • System gaśniczy OMP

Źródło: Mazda