Peugeot E-Lion Day w 100 proc. elektryczny, w 100 proc. zniewalający

Ogłoszenie przez markę PEUGEOT PROJEKTU E-LION. Prezentowane przez PEUGEOT podejście do elektryfikacji jest przemyślaną odpowiedzią na potrzeby zmieniającego się świata.

PROJEKT E-LION to filozofia przewodnia, która pozwoli zaspokoić te potrzeby w następnej generacji modeli PEUGEOT.

PROJEKT E-LION to nie tylko elektryfikacja, to projekt kompleksowy, podejście 360° zbudowane na 5 elementach:

  1. Ekosystem – ekosystem produktów i usług, oparty na rozwiązaniach STELLANTIS
  2. Doświadczenie – kompleksowe doświadczenie klienta, od początku do końca
  3. Elektryfikacja – nasze zobowiązanie do posiadania do 2025 r. oferty składającej się w 100% z samochodów elektrycznych
  4. Wydajność – nasze nieprzerwane dążenie do osiągów i minimalizacji zużycia energii (12,5 kWh/100 km dla E-208)
  5. Środowisko – z naciskiem na zrównoważony rozwój i zobowiązanie do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla (Carbon Net Zero) do 2038 roku.

LINDA JACKSON, DYREKTOR GENERALNA MARKI PEUGEOT: „Projekt E-LION jest wyrazem strategii PEUGEOT. Pragniemy być marką samochodów elektrycznych, która odpowiada na potrzeby i oczekiwania współczesnego społeczeństwa. Chcemy, aby oferowane przez nas rozwiązania w zakresie mobilności były tworzone na miarę wartości naszej marki”.

W ciągu najbliższych 2 lat PEUGEOT wprowadzi na rynek 5 nowych modeli elektrycznych:

E-308, E-308 SW (pierwsze elektryczne kombi na rynku europejskim), E-408, E-3008 i E-5008.

Elektryczne 308 i 308 SW będą napędzane zupełnie nowym silnikiem elektrycznym, który rozwija moc 115 kW (156 KM), i zapewnia ponad 400 km* zasięgu (w cyklu WLTP). Jest to bezkompromisowa pod względem wydajności oferta, która nie ma sobie równych w tym segmencie, ze średnim zużyciem energii na poziomie 12,7 kWh.

Nowa technologia HYBRYDOWA

PEUGEOT wprowadza nową technologię miękkiej hybrydy (MHEV) 48V, która jeszcze w tym roku znajdzie szerokie zastosowanie w modelach 208, 2008, 308, 3008, 5008 i 408. System PEUGEOT HYBRID 48V składa się z silnika PureTech nowej generacji o mocy 100 lub 136 KM, współpracującego z nową, 6-stopniową, zelektryfikowaną, dwusprzęgłową skrzynią biegów (E-DCS6) z wbudowanym silnikiem elektrycznym (21 kW). Dzięki akumulatorowi doładowywanemu podczas jazdy nowa technologia zapewnia dodatkowy moment przy niskich obrotach oraz zużycie paliwa niższe aż o 15% (od 126 g CO2/km w modelu 3008). W jeździe miejskiej SUV z segmentu C wyposażony w układ HYBRID może przez ponad 50% czasu pracować w 100% zeroemisyjnym trybie elektrycznym. Zapewnia zatem możliwość zeroemisyjnej jazdy w warunkach miejskich

Nowa generacja SUV-ów z segmentu C

  • Na drugą połowę 2023 r. zapowiadana jest premiera E-3008
  • Zasięg do 700 km*, 3 elektryczne jednostki napędowe, w tym dwusilnikowy napęd na wszystkie koła
  • E-3008 będzie pierwszym wprowadzonym na rynek samochodem, który został zbudowany na nowej platformie STLA Medium
  • Wkrótce po debiucie E-3008 przewidziana jest premiera modelu E-5008

NOWOCZESNY DESIGN I INNOWACYJNE TECHNOLOGIE stanowią kluczowe elementy w realizacji projektu E-LION i celu marki PEUGEOT, która do roku 2038 r. zamierza stać się marką Carbon Zero Net

Nowa gama PEUGEOT BEV-by-design, która została oparta na nowoczesnych platformach zaprojektowanych przez grupę Stellantis, stanowi idealną bazę pod rozwój przyszłych modeli.

  • NOWE PROPORCJE – większa elastyczność i swoboda w kształtowaniu ogólnych proporcji pojazdu.
  • NOWE PERSPEKTYWY – zupełnie nowy język projektowania
  • NOWA PRZESTRZEŃ – nowe podejście do wykorzystania przestrzeni i zagospodarowania wnętrza
  • NOWE GESTY – technologia „steer-by-wire” pozwalająca odkryć zupełnie nowe sposoby sterowania pojazdem. Efektem jej zastosowania jest stworzenie systemu sterowania HYPERSQUARE oraz inteligentnego PEUGEOTi-COCKPIT® nowej generacji z zupełnie nowym interfejsem (HMI), który zostanie wprowadzony na rynek w 2026 roku

Najwyższą jakość doznań z jazdy zapewniają najnowocześniejsze technologie STLA.

  • STLA-BRAIN – „mózg” i „układ nerwowy” pojazdu wyposażony w bezprzewodową aktualizację (OTA)
  • STLA-SMARTCOCKPIT – technologia cyfrowa wewnątrz i na zewnątrz pojazdu
  • STLA-AUTODRIVE – przyszłość autonomicznej jazdy

Współpraca z największymi światowymi graczami, takimi jak Amazon i Foxconn to gwarancja wyjątkowych technologii, mających na celu wzbogacenie doświadczenia klienta

JEROME MICHERON, DYREKTOR DS. PRODUKTU: „Naszym priorytetem będzie zawsze zapewnienie, aby klient zasiadający za kierownicą elektrycznego modelu marki PEUGEOT, miał poczucie, że jest to wciąż PEUGEOT”.

PEUGEOT czterokrotnie obniża potencjał tworzenia efektu cieplarnianego (GWP) w ramach 2 kolejnych generacji pojazdów

Realizowane inicjatywy obejmują szeroki zakres zagadnień, od strategii pozyskiwania surowców i łańcucha dostaw, poprzez samą konstrukcję samochodu, aż po użyte materiały:

  • Światło i szkło zastępują czerń i chrom
  • Lekka konstrukcja foteli
  • Obręcze kół ze stopów pochodzących z recyklingu
  • Nacisk na wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu
  • Strategia oparta na całym cyklu życia pojazdu przy projektowaniu naszej następnej generacji produktów

CAŁY CYKL ŻYCIA POJAZDU: w przyszłości okres eksploatacji samochodu elektrycznego (BEV) wynosić będzie od 20 do 25 lat, podczas gdy obecnie, w przypadku pojazdów wyposażonych w silnik spalinowy, jest to około 15 lat.

Wydłużony cykl życia pojazdu stanowi doskonałą okazję dla projektantów do poszukiwania nowych sposobów interakcji z produktem, przez cały ten okres.

Cykl życia pojazdu według PEUGEOT składa się z czterech głównych etapów:

  1. Żywotność – konstrukcja pojazdu, która zapewnia mu 25-letnią trwałość, zbudowana jest w oparciu o platformę i inne rozwiązania technologiczne grupy STELLANTIS
  2. Regeneracja i powtórne użycie – możliwość regeneracji i recyklingu najważniejszych części, w tym wykorzystanie części pochodzących z recyklingu (patrz SUSTAINera)
  3. Regeneracja – odświeżenie głównych elementów w pojeździe, które ulegają standardowemu zużyciu (tapicerka/elementy wykończenia wnętrza), jak w przypadku PEUGEOT INCEPTION CONCEPT, aby samochód sprawiał wrażenie nowego przy każdej zmianie właściciela
  4. Na żądanie – regularne aktualizacje „Over the Air” systemów i oprogramowania, aby samochód nie tracił nic ze swojej atrakcyjności (jak coroczna aktualizacja iOS dla iPhone’ a).

MATTHIAS HOSSANN, DYREKTOR DESIGNU MARKI PEUGEOT: Wyobraźmy sobie świat bez używanych samochodów. Zamiast nich odświeżony i dostosowany do indywidualnych upodobań klienta samochód, który można w każdej chwili zaktualizować lub unowocześnić, w zależności od potrzeb. Produkt, który jest zawsze aktualny i zachowuje swoją wartość przez cały okres użytkowania.

Zmniejszenie masy pojazdu i ilości odpadów, dzięki zastosowaniu rewolucyjnych technologii, które zostały zaprezentowane w PEUGEOT INCEPTION CONCEPT, stworzonym w oparciu o zasadę „4 M” zrównoważonego rozwoju:

  1. Mniejsza masa (cieńsza konstrukcja foteli, lżejsze tkaniny)
  2. Mniej odpadów (sprasowane tkaniny)
  3. Mniej zasobów (elementy wykończenia z ekologicznych surowców, brak elementów chromowanych itp.)
  4. Mniej zużytej energii (wydajność elektryczna). 

JEROME MICHERON, DYREKTOR DS. PRODUKTU: „Zachodzące zmiany zwiastują nową, bardziej przyjazną środowisku erę i pozwalają zaoferować naszym klientom wyjątkowe innowacje, które wzmacniają „Power of Allure” marki PEUGEOT”.

W trosce o optymalizację doświadczenia klienta, PEUGEOT stawia na rozwiązania INSPIRUJĄCE, PROSTE i PRZYSTĘPNE

INSPIRUJĄCE – ważny jest nie tylko sam samochód, ale również całe doświadczenie związane z jego posiadaniem wzbogacone dzięki „Power of Allure”.

Każde „elektryczne” doświadczenie stanowi ucieleśnienie trzech fundamentalnych wartości marki PEUGEOT:

  • Allure – kocia sylwetka i sygnatura świetlna z charakterystycznymi trzema pazurami to znaki rozpoznawcze stylistyki marki PEUGEOT
  • Emocje – jeszcze intensywniejsze wrażenia z jazdy dzięki elektryfikacji, żywszym reakcjom samochodu i nowej generacji PEUGEOT i-Cockpit
  • Doskonałość – jakość, wydajność i technologie wykorzystywane w całej gamie samochodów elektrycznych PEUGEOT

PROSTE – Łatwe i proste rozwiązania uwzględniające doświadczenia klienta przed, w trakcie i po jeździe

  • Easy to buy – wraz z nowym PEUGEOT 408 w premierowej wersji First Edition, PEUGEOT wprowadził ofertę obejmującą całościowy pakiet, w tym darmowe doładowania, a wszystko dostępne online za pomocą kilku kliknięć.
  • Easy to charge – oferta Free2Move eSolutions zapewnia łatwość ładowania samochodu zarówno w domu, jak i w podróży. Obejmuje pełen zakres usług w zakresie instalacji ładowarki domowej Wallbox, a także dostęp do największej sieci stacji ładowania w Europie (350 000 stacji) przy użyciu karty e-Solutions. Karta RFID Tap and go jest akceptowana przez różnych dystrybutorów energii i może funkcjonować również jako karta przedpłacona
  • Easy to plan aplikacja PEUGEOT Trip Planner pomaga zaplanować optymalną trasę podróży, która uwzględnia stacje ładowania. W przyszłości przewidziano rozszerzenie funkcjonalności aplikacji o ofertę restauracji, sklepów i aktywności, które są zlokalizowane w pobliżu punktów ładowania. Wszystko to dla optymalizacji czasu klientów.

PRZYSTĘPNA CENOWO OFERTA – w obliczu galopującej inflacji i rosnących kosztów życia PEUGEOT oferuje przystępne cenowo rozwiązania dla użytkowników samochodów elektrycznych marki.

Dwa rodzaje ofert, tak samo jak w przypadku telefonu komórkowego:

  • PEUGEOT As You Go – oferta płatności miesięcznych z ustalonym limitem przebiegu. Na przykład we Francji miesięczna opłata za model PEUGEOT E-208 zaczyna się od zaledwie 150 euro i obejmuje przebieg do 500 km. W razie potrzeby klienci mogą zwiększyć limit przebiegu, przy czym za każdy dodatkowy kilometr zostanie naliczona opłata w wysokości 7 centów. PEUGEOT zamierza rozszerzyć tę ofertę na całą gamę oraz na pozostałe rynki.
  • PEUGEOT Your Way – jedna miesięczna opłata obejmuje wynajem samochodu, wszystkie przeglądy i serwis, ubezpieczenie, a nawet ładowanie. Wszystkie koszty posiadania samochodu zawarte są w jednej opłacie. Jednak w przeciwieństwie do abonentów telefonii komórkowej, klienci nie są zobligowani do podejmowania zobowiązań długoterminowych. W zależności od okoliczności, mogą dokonać zamiany samochodu lub po prostu go zwrócić.

PHIL YORK, DYREKTOR DS. KOMUNIKACJI I MARKETINGU MARKI PEUGEOT: Rozważania dotyczące posiadania modelu elektrycznego idą o wiele dalej niż oczekiwania związane z modelem tradycyjnym. Bardzo się cieszę, że nasi klienci doceniają, w jaki sposób odpowiadamy na ich potrzeby wprowadzając proste, dostępne i zarazem inspirujące rozwiązania, wzbogacone o „Power of Allure”, których oczekują od marki PEUGEOT”.

Peugeot e208 – miejski lew w natarciu

PEUGEOT jest na dobrej drodze do zrealizowania swojego zobowiązania do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla (Carbon Net Zero) do 2038 r. Plany zakładają obniżenie potencjału tworzenia efektu cieplarnianego (GWP) o -60% na świecie i o -70% w Europie do 2030 r.

Plany w zakresie Carbon Net Zero wykraczają poza 100% elektryfikację gamy pojazdów i uwzględniają również:

  • Materiały wykorzystywane na etapie projektu i produkcji ​
  • Zużycie energii elektrycznej
  • Zastosowanie strategii gospodarki o obiegu zamkniętym w zakresie produktów

Gospodarka o obiegu zamkniętym polega na odejściu od linearnego modelu ekonomicznego typu „weź, zrób, wyrzuć”, diametralnie zmieniając podejście do materiałów i towarów. W przypadku grupy Stellantis gospodarka o obiegu zamkniętym obejmuje wszystkie aspekty, począwszy od projektowania pojazdów, które mają służyć dłużej, poprzez zwiększanie ilości materiałów pochodzących z recyklingu, aż po naprawę, regenerację, powtórne użycie i recykling samochodów i części – strategia „4 R”

Peugeot europejskim liderem w segmencie B samochodów z napędem w 100% elektrycznym

Jeśli dodamy do tego regenerację (reconditioning) pojazdów i części oraz programy modernizacyjne (retrofit) mające na celu transformację samochodów w pojazdy z napędem akumulatorowym (BEV), tworzone z myślą o wydłużeniu okresu ich eksploatacji, wówczas nasza strategia staję się strategią „6 R”!

Już dziś pracownicy Stellantis mają do dyspozycji katalogi, w których można znaleźć zregenerowane części i wykorzystać je, aby zaoferować klientom przystępne cenowo i trwałe rozwiązania.

Zarówno klienci biznesowi, jak i prywatni mogą przekonać się, jak w rzeczywistości funkcjonuje „powtórne użycie” dzięki platformie e-commerce B-Parts grupy Stellantis (obecnie dostępnej w 155 krajach i oferującej 5,2 mln części).

Wprowadziliśmy również etykietę SUSTAINera. Jest już obecna na kartonach z częściami, a wkrótce również powinna pojawić się na pojazdach. Etykieta informuje klienta, że w przypadku konkretnych części zaoszczędzono do 80% surowców i do 50% energii w porównaniu z ich odpowiednikami bez elementów pochodzących z recyklingu .

LINDA JACKSON, DYREKTOR GENERALNA MARKI PEUGEOT: „Zerowa emisja dwutlenku węgla (Carbon Net Zero) to nie tylko trzy słowa, to także stan umysłu, podejście, które wszyscy musimy współdzielić, jako organizacje i jako jednostki. Podobnie jest z projektem E-LION. To o wiele więcej niż sama strategia lub prezentacja w programie PowerPoint. To projekt, który zobowiązujemy się realizować, ponieważ ma on kluczowe znaczenie dla nas i przyszłych pokoleń”.

Źródło: Peugeot