O ostatecznych wynikach sprzedaży zadecydowały dwa dotychczas ważne rynki. Wojna w Ukrainie spowodowała wstrzymanie produkcji w Rosji, a także znacznie niższe efekty sprzedaży mają wpływ na podjęcie ostatecznych decyzji o wycofaniu się z chińskiego rynku. Stąd też zmienia się geografia i Škoda Auto poszukuje nowych możliwości. Przykładem mogą tu być inwestycje w Indiach, gdzie w 2022 roku sprzedano prawie 56 tys. samochodów, które wyprodukowano w tym kraju.
Poszerzany jest też asortyment produkcji. Poza gotowymi samochodami Škoda Auto dostarcza do koncernu Volkswagen m.in. baterie do platformy MEB i baterie do systemów plug-in hybrid.
W 2022 roku główna fabryka w Mlada Boleslav wyprodukowała 415 tys. aut. Z taśmy zjeżdżały takie modele jak: Fabia, Scala, Octavia, Octavia iV, Kamiq, Enyaq iV i Enyaq Coupé iV.
Od maja 2022 r. w Mlada Boleslav produkowane są także systemy baterii przeznaczone do modeli całego koncernu Volkswagen, które powstają na płycie MEB. Inwestycja pochłonęła 130 mln euro. W tym roku planowane jest uruchomienie kolejnej linii produkcyjnej, która pozwoli na zwiększenie produkcji o 340 procent, a więc do 1500 jednostek dziennie.
W głównej fabryce wyprodukowano także m.in. 380 tys. jednostek napędowych, 1,39 mln systemów zawieszenia i 356 tys. przekładni MQ100 i MQ200. W swojej historii Škoda Auto dostarczyła już 4 mln silników EA211 i 15 mln przekładni.
W Kvasinách Škoda Auto wyprodukowała 221 tys. samochodów Škoda Superb, Superb Combi, Superb iV, Karoq i Kodiaq. W Vrchlabi powstało 538 tys. egz. automatycznych przekładni DQ200, które montowane są do wielu modeli innych marek koncernu Volkswagen. W połowie lutego 2022 roku z taśmy zjechała 4-milionowa przekładnia.
Samochody marki Škoda powstają także w innych zakładach. W Bratysławie wyprodukowano 16 tys. egz. modelu Škoda Karoq. W czterech chińskich fabrykach powstało łącznie 42 tys. egz. modeli Kodiaq, Kodiaq GT, Kamiq, Kamiq GT, Superb, Octavia, Octavia Pro, Karoq i Rapid. Obecnie najbardziej perspektywicznym rynkiem dla marki wydają się być Indie, gdzie w 2022 roku sprzedano 56 tys. egz., które wyprodukowane zostały w tym kraju. Modele Slavia i Kushaq zostały specjalnie zaprojektowane na ten rynek w ramach projektu INDIA 2.0 i powstały na dedykowanej platformie MQB-A0-IN. Od 2024 roku Škoda Auto planuje uruchomienie montażu obu modeli w systemie CKD w Wietnamie. Projekt zostanie zrealizowany na podstawie porozumienia z miejscowym partnerem, którym jest spółka Thanh Cong
Motor Vietnam.
W 2022 roku w związku z wybuchem ukraińskiego konfliktu podjęto decyzję o wstrzymaniu produkcji w zakładach zlokalizowanych na terenie Rosji.
Źródło: Škoda Auto
Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…
W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…
„Przewaga dzięki technice” to idea Audi, która oznacza innowacyjną mobilność i progresywną stylistykę. Najnowsze modele…
W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…
To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…