GR Heritage Parts to komponenty do klasycznych aut Toyoty, odtworzone i wprowadzone do seryjnej produkcji z myślą o kolekcjonerach i pasjonatach.
GR Yaris to jeden z najbardziej udanych sportowych samochodów w historii Toyoty. 261-konny hot hatch został zaprojektowany od podstaw jako samochód do rywalizacji w motorsporcie. Napęd na 4 koła GR-FOUR wykorzystuje wiele rozwiązań o rajdowym rodowodzie optymalizujących moc, w tym szybkie sprzęgło oraz opcjonalny przedni i tylny mechanizm różnicowy Torsen LSD. GR-FOUR rozdziela moc między przednią a tylną osią w proporcjach odpowiednich do jazdy sportowej, po torze lub na co dzień. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s za sprawą trzycylindrowego silnika 1,6 l turbo o mocy 261 KM, który współpracuje z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów. Waży tylko 1280 kg, a jego stosunek masy do mocy wynosi 4,9 kg/KM.
W miniony weekend na Tokyo Auto Salon 2023 TOYOTA GAZOO Racing zaprezentowała części z linii GR Parts, które pomogą japońskim właścicielom GR Yarisów jeszcze lepiej przygotować swoje auta do rywalizacji na torze. W salonach GR Garage będzie można w tym roku kupić fotele kubełkowe GR produkcji RECARO ze specjalną boczną poduszką powietrzną oraz kierownicę, gałkę dźwigni zmiany biegów i lewarek hamulca ręcznego pokryte zamszem Ultra Suede zapobiegającym ślizganiu się kierownicy w rękach. Ultra Suede jest nie tylko bardzo praktyczny, ale też elegancki, co podkreślą srebrne przeszycia.
W nadchodzących miesiącach w ofercie pojawią się także maska GR z wlotem powietrza i tylne skrzydło GR – ich lekka, sztywna i odporna konstrukcja z włókna węglowego wywodzi się wprost z motorsportu, podobnie jak również dostępny w tym roku przewód wlotu zimnego powietrza GR i dodatkowy wlot powietrza montowany od spodu. Gazoo Racing rekomenduje montaż skrzydła razem z przednim spojlerem, aby uzyskać optymalny efekt aerodynamiczny. W ofercie pojawi się też zestaw amortyzatorów i sprężyn do jazdy torowej, opracowany we współpracy z profesjonalnym kierowcą wyścigowym.
Toyota GR86 zadebiutowała w 2022 roku jako trzeci samochód z linii GR (Gazoo Racing). Kontynuuje najlepsze tradycje swojego poprzednika – Toyoty GT86 – i tak jak on zdobyła tytuł Top Gear Sports Car of the Year. Tylnonapędowe coupe z 234-konnym wolnossącym silnikiem bokser 2,4 l jest nieco niższe i szersze od poprzednika, wzmocnioną konstrukcję i nadwozie sztywniejsze o 50%. Auto ma w standardzie tylny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu Torsen i selektor trybów jazdy. Z manualną, 6-biegową skrzynią rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,3 sekundy.
GR Heritage Parts Project to program produkcji i wprowadzania do dystrybucji w autoryzowanej sieci dealerskiej części zamiennych do kultowych klasycznych samochodów Toyoty. Dzięki temu kolekcjonerzy i pasjonaci pojazdów, które przez dekady budowały renomę marki, mogą nadal cieszyć się swoimi autami i dbać o ich dobrą kondycję przy użyciu oryginalnych, fabrycznie nowych komponentów. W ramach programu realizowanego od 2020 roku do dziś na rynek trafiły części do takich modeli jak Supra A70 i A80, Toyota 2000GT, Land Cruiser 40 oraz Corolla AE86 w wersji Levin i Sprinter Trueno. W tym roku dołączą do nich trzy kolejne – Land Cruiser serii 60, 70 i 80.
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…