Po styczniowej premierze tego modelu na targach motoryzacyjnych w Brukseli, polscy dealerzy Mazdy rozpoczęli przyjmowanie zamówień na tę wersję Mazdy MX-30, która w bogato wyposażonej wersji podstawowej jest wyceniona na tym samym poziomie, jak w pełni elektryczna Mazda MX-30 – 161 100 zł. Produkcja MX-30 R-EV rozpocznie się w połowie roku, tymczasem polscy dealerzy Mazdy zebrali już pierwsze zamówienia od klientów m.in. w Szczecinie i Toruniu.
Ze względu na wchodzące w Polsce 1 kwietnia 2023 r. znowelizowane wymagania techniczne i eksploatacyjne m.in. dla odbiorników DAB+ w samochodach, modele Mazda2 i Mazda6 już nie mogą być zamawiane do produkcji w polskich salonach. To jednak nie oznacza końca sprzedaży – dealerzy dysponują stokiem kilkudziesięciu Mazd 2 gotowych do odbioru, a ostatnim miesiącem produkcji Mazdy 6 będzie luty 2023 r. – do sprzedaży trafia właśnie około 1,5 tys. egzemplarzy tego modelu, w tym 100 szt. w jubileuszowej wersji 20th Anniversary z unikatowym lakierem Artisan Red, brązową skórzaną tapicerką oraz okolicznościowymi emblematami na zagłówkach, błotnikach i kluczyku.
Te same przepisy wprowadzane 1 kwietnia 2023 r. przez Ministerstwo Cyfryzacji w Polsce ograniczą możliwość zamawiania Mazdy MX-5 u naszych dealerów od marca do końca tego roku, czyli do momentu wprowadzenia kolejnej modernizacji kultowego roadstera obejmującej m.in. radio cyfrowe DAB+. W tym przypadku ostatnim miesiącem produkcji obecnej wersji MX-5 jest luty 2023 r., na polski rynek wiosną trafi pula nieco ponad 100 egzemplarzy w wersjach Soft Top i RF, gotowych dostarczać przyjemności z prowadzenia na nadchodzący sezon jazdy bez dachu.
Styczeń 2023 r. to także pierwszy miesiąc dostaw do polskich salonów flagowej Mazdy CX-60 z nowym, sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem Diesla autorskiej konstrukcji marki. W pierwszej kolejności klienci będą mogli odebrać wersje ze standardowym poziomem mocy 200 KM i napędem na tylną oś, od kwietnia rozpoczną się dostawy mocniejszej wersji 254 KM z napędem na wszystkie koła. Dealerzy Mazdy w Polsce przyjęli już niemal 400 zamówień na CX-60 z silnikiem Diesla w obu wariantach mocy, a przed nami jeszcze debiut tego modelu z kolejną odmianą napędu – sześciocylindrowym, rzędowym benzynowym silnikiem Skyactiv-X o pojemności 3 litrów.
Ponadto wiosną 2023 r. w salonach zadebiutuje udoskonalona Mazda CX-5 z systemem miękkiej hybrydy Mazda M Hybrid w silnikach benzynowych, ten rok stoi też pod znakiem kolejnej premiery Mazdy – największej, trzyrzędowej Mazdy CX-80, SUV-a bazującego na CX-60 z jeszcze większym rozstawem osi i dłuższym nadwoziem, który będzie celować w segment Volvo XC90, czy Audi Q7.
Źródło: Mazda
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…