Categories: Wiadomości

Mazda – zmiany w gamie modelowej w Polsce na 2023 rok

Rozpoczęty 2023 rok w Maździe biegnie pod znakiem zmian w gamie modelowej marki w Polsce. Do oferty dołączyła właśnie Mazda MX-30 R-EV, unikatowy samochód elektryczny z możliwością ładowania z sieci oraz z silnikiem Wankla w roli dodatkowego generatora energii elektrycznej na dłuższych dystansach.

Po styczniowej premierze tego modelu na targach motoryzacyjnych w Brukseli, polscy dealerzy Mazdy rozpoczęli przyjmowanie zamówień na tę wersję Mazdy MX-30, która w bogato wyposażonej wersji podstawowej jest wyceniona na tym samym poziomie, jak w pełni elektryczna Mazda MX-30 – 161 100 zł. Produkcja MX-30 R-EV rozpocznie się w połowie roku, tymczasem polscy dealerzy Mazdy zebrali już pierwsze zamówienia od klientów m.in. w Szczecinie i Toruniu.

Ze względu na wchodzące w Polsce 1 kwietnia 2023 r. znowelizowane wymagania techniczne i eksploatacyjne m.in. dla odbiorników DAB+ w samochodach, modele Mazda2 i Mazda6 już nie mogą być zamawiane do produkcji w polskich salonach. To jednak nie oznacza końca sprzedaży – dealerzy dysponują stokiem kilkudziesięciu Mazd 2 gotowych do odbioru, a ostatnim miesiącem produkcji Mazdy 6 będzie luty 2023 r. – do sprzedaży trafia właśnie około 1,5 tys. egzemplarzy tego modelu, w tym 100 szt. w jubileuszowej wersji 20th Anniversary z unikatowym lakierem Artisan Red, brązową skórzaną tapicerką oraz okolicznościowymi emblematami na zagłówkach, błotnikach i kluczyku.

Mazda CX-5 AWD Skyactiv-G 2.0 165 KM – komfort i elegancja bliskie ideału

Te same przepisy wprowadzane 1 kwietnia 2023 r. przez Ministerstwo Cyfryzacji w Polsce ograniczą możliwość zamawiania Mazdy MX-5 u naszych dealerów od marca do końca tego roku, czyli do momentu wprowadzenia kolejnej modernizacji kultowego roadstera obejmującej m.in. radio cyfrowe DAB+. W tym przypadku ostatnim miesiącem produkcji obecnej wersji MX-5 jest luty 2023 r., na polski rynek wiosną trafi pula nieco ponad 100 egzemplarzy w wersjach Soft Top i RF, gotowych dostarczać przyjemności z prowadzenia na nadchodzący sezon jazdy bez dachu.

Styczeń 2023 r. to także pierwszy miesiąc dostaw do polskich salonów flagowej Mazdy CX-60 z nowym, sześciocylindrowym, rzędowym silnikiem Diesla autorskiej konstrukcji marki. W pierwszej kolejności klienci będą mogli odebrać wersje ze standardowym poziomem mocy 200 KM i napędem na tylną oś, od kwietnia rozpoczną się dostawy mocniejszej wersji 254 KM z napędem na wszystkie koła. Dealerzy Mazdy w Polsce przyjęli już niemal 400 zamówień na CX-60 z silnikiem Diesla w obu wariantach mocy, a przed nami jeszcze debiut tego modelu z kolejną odmianą napędu – sześciocylindrowym, rzędowym benzynowym silnikiem Skyactiv-X o pojemności 3 litrów.



Ponadto wiosną 2023 r. w salonach zadebiutuje udoskonalona Mazda CX-5 z systemem miękkiej hybrydy Mazda M Hybrid w silnikach benzynowych, ten rok stoi też pod znakiem kolejnej premiery Mazdy – największej, trzyrzędowej Mazdy CX-80, SUV-a bazującego na CX-60 z jeszcze większym rozstawem osi i dłuższym nadwoziem, który będzie celować w segment Volvo XC90, czy Audi Q7.

Źródło: Mazda



Redakcja

Recent Posts

Opel Patentmotorwagen System Lutzmann – pierwszy samochód z Rüsselsheim

21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…

1 dzień ago

Toyota sprzedała w Polsce ponad 50 000 hybrydowych RAV4

Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…

1 dzień ago

Astara ogłasza gamę i ceny odświeżonego Nissan Juke w Polsce

Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…

2 dni ago

Ubezpieczenie OC i AC droższe w I kwartale 2024 roku we wszystkich województwach

Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…

2 dni ago

MG Motor – 1000 samochodów sprzedanych w Polsce

MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…

2 dni ago

Volkswagen chce zdobyć nowych klientów w Chinach

Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…

3 dni ago