Tokyo Auto Salon 2023 – nowy rajdowy GR Yaris Rally2 i klasyczna Corolla AE86 z bezemisyjnymi napędami

Toyota wraz z TOYOTA GAZOO Racing prezentują na targach samochodów modyfikowanych Tokyo Auto Salon 2023 nowe pomysły na rozwój motorsportu oraz sportowe samochody drogowe, z myślą o nadchodzącej epoce bezemisyjnej motoryzacji. Aby przyspieszyć osiągnięcie neutralności klimatycznej, Toyota zamierza poszerzyć wybór technologii napędowych i wprowadzić je do pełnej gamy modeli, aby każdy klient mógł wybrać najbardziej odpowiedni dla niego model i rodzaj napędu.

Jednocześnie Toyota zdaje sobie sprawę, że wymiana całego globalnego parku samochodów na nowe pojazdy neutralne klimatycznie zajmie wiele lat. Dlatego obok wprowadzania na rynek nowych bezemisyjnych modeli będzie promować neutralne węglowo rozwiązania dla samochodów już użytkowanych przez klientów. Zdaniem Toyoty jest to kluczowy aspekt dla ograniczenia zmian klimatycznych i zapewnienia bezpiecznej przyszłości.

Tak narodził się pomysł, aby uwielbianą od pokoleń sportową Corollę AE86 wyposażyć w bezemisyjne napędy przy zachowaniu jej najbardziej cenionych właściwości. Toyota prezentuje na tokijskich targach dwa auta – AE86 H2 Concept z wodorowym silnikiem spalinowym i AE86 BEV Concept z bateryjnym napędem elektrycznym.

Toyota AE86 H2 Concept z silnikiem wodorowym

Toyota na Tokyo Auto Salon 2023. Nowy rajdowy GR Yaris Rally2 i klasyczna Corolla AE86 z bezemisyjnymi napędami

Prototypowa Corolla AE86 H2 Concept powstała dzięki doświadczeniom zdobytym podczas startów GR Corolli H2 w japońskiej serii wyścigów długodystansowych Super Taikyu. TOYOTA GAZOO Racing zamontowało w AE86 spalinowy silnik zasilany wodorem, który nie emituje CO2, ale pozwala się cieszyć rasowym dźwiękiem sportowej jednostki spalinowej. Inżynierowie Toyoty ograniczyli modyfikacje klasycznej Corolli do minimum. Auto otrzymało dwa wysokociśnieniowe zbiorniki wodoru z Toyoty Mirai oraz przystosowaną do spalania wodoru klasyczną jednostkę 1.6 4A-GEU. Zmiany w silniku objęły wtryskiwacze paliwa, przewody paliwowe i świece zapłonowe. Samochód po modyfikacjach waży 995 kg, o 55 kg więcej od oryginału.

Toyota AE86 BEV Concept z silnikiem elektrycznym