Z początkowej listy 27 nowych aut do finału zakwalifikowano siedem modeli, które walczyły o zwycięstwo. W tym roku były to: Jeep Avenger, Volkswagen ID.Buzz, Subaru Solterra/Toyota bZ4X, Renault Austral, Peugeot 408, Kia Niro i Nissan Ariya. W stawce znalazły się więc auta elektryczne i spalinowe wspierane napędem elektrycznym.
Jeep Avenger jest pierwszym w Europie w pełni elektrycznym modelem producenta aut terenowych. Co istotne, to model, który jest produkowany w fabryce w Tychach.
Car of the Year 2023 | ||
Kolejność | Model | Punkty |
1. | Jeep Avenger | 328 |
2. | Volkswagen ID. Buzz | 241 |
3. | Nissan Ariya | 211 |
4. | Kia Niro | 200 |
5. | Renault Austral | 163 |
6. | Peugeot 408 | 149 |
7. | Subaru Solterra/Toyota bZ4X | 133 |
Źródło: COTY
Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…
Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…
„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…
Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…
W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…