Roboty Hyundai Motor Group nabierają tempa w trakcie programów pilotażowych, w celu przyspieszenia rozwoju transportu ostatniej mili

Hyundai Motor Group (Grupa) rozpoczęła dwa pilotażowe programy usług dostawczych z wykorzystaniem autonomicznych robotów opartych na modułowej platformie Plug & Drive (PnD) – w hotelu i w kompleksie mieszkalno-handlowym zlokalizowanych na obrzeżach Seulu.

Robot dostawczy składa się z jednostki magazynowej zintegrowanej z platformą napędową PnD. Ma on skrzynię ładunkową służącą do dostarczania towarów oraz ekran, który wyświetla informacje dla klientów.

Po raz pierwszy zaprezentowana na targach CES 2022, modułowa platforma PnD to uniwersalna jednostka jednokołowa, która łączy w sobie układ kierowniczy, hamulcowy, elektryczny napęd kół i elementy zawieszenia, w tym siłownik układu kierowniczego umożliwiający obrót holonomiczny o 360 stopni. Porusza się on autonomicznie za pomocą czujników LiDAR i kamery. Zintegrowana jednostka ładunkowa umożliwia robotowi transport produktów do klientów.

Hyundai N Vision 74 – przełomowa stylizacja rozwijana od 50 lat

Dodając możliwość autonomicznej jazdy, robot oparty na PnD może sam znaleźć optymalną trasę, aby dostarczyć paczki do odbiorców. Potrafi rozpoznawać i unikać stałych i ruchomych obiektów oraz płynnie się poruszać, zapewniając szybki czas dostawy.

– Roboty dostawcze oparte na PnD umożliwiają szybsze dostawy i większe bezpieczeństwo, dzięki zastosowaniu technologii jazdy autonomicznej, w tym funkcji szybkiego omijania przeszkód. Planujemy dalsze ulepszanie usług mobilności, wygody, bezpieczeństwa i przystępności cenowej dla klientów poprzez nasze programy pilotażowe – powiedział Dong Jin Hyun Szef laboratorium robotyki w Hyundai Motor Group.

Rolling Hills Hotel, jedna z firm uczestniczących w programach pilotażowych Grupy, używa robota do obsługi pokojów hotelowych od godziny 20:00. do 22:00 codziennie, dostarczając kosmetyki, jedzenie i napoje. Goście hotelowi mogą składać zamówienia na obsługę pokoju za pomocą Kakao Talk, popularnej aplikacji do przesyłania wiadomości, bez instalowania żadnych dodatkowych programów, oraz korzystać ze śledzenia w czasie rzeczywistym, aby monitorować postępy dostawy.

Działający w hotelu robot wykorzystuje algorytm oparty na głębokim uczeniu się do rozpoznawania otaczającego go środowiska i ludzi. Gdy robot pojawi się w pomieszczeniu, rozpoznaje otwarcie drzwi, a gdy dostrzeże odbiorcę, automatycznie otwiera mu schowek z przesyłką.

Hyundai przedstawia jak powstają laboratoria na kołach submarki N i zwiastuje model IONIQ 5 N

Robot może przekazywać odpowiednie komunikaty ekranowe i dostosować ton głosu do odbiorcy. Dodatkowo, poruszając się między piętrami, jednostka potrafi określić liczbę osób wchodzących do windy i czekać na następną windę, jeśli ta pierwsza jest zatłoczona.

Autonomiczny robot radzi sobie również z unikaniem przeszkód i kolizji, nawet w wąskich hotelowych korytarzach, a dzięki elektronicznej łączności z windami może przemieszczać się między piętrami bez pomocy człowieka, co umożliwia szybkie dostarczanie towarów.

Od marca 2021 roku Grupa współpracuje również z Woowa Brothers, koreańską firmą kurierską obsługującą aplikację Baemin do dostarczania żywności, aby dalej rozwijać technologię i możliwości usługowe robotów dostawczych ostatniej mili.

W ramach nowego programu z Woowa Brothers, robot dostawczy Grupy jest używany do dostarczania posiłków „od drzwi do drzwi” (D2D) w kompleksie mieszkalno-handlowym na obrzeżach Seulu. Gdy klient złoży zamówienie online za pośrednictwem Baemin, robot znajduje dokładnie ten artykuł w centrum handlowym znajdującym się w kompleksie mieszkaniowo-handlowym i dostarcza go pod drzwi klienta.

Aby umożliwić tę usługę, Grupa wykorzystuje komunikację bezprzewodową w celu uzyskania dostępu do drzwi wejściowych do budynków i wind, co wcześniej stanowiło przeszkodę w komercjalizacji usługi robotów dostarczających. Robot serwisowy może wejść do kompleksu apartamentów, dostać się na wyższe piętra przez system sterowania windą i dostarczyć jedzenie do mieszkania klienta.

Technologia umożliwiająca robotom usługowym autonomiczne poruszanie się w pomieszczeniach i na zewnątrz oraz dostarczanie żywności bez pomocy człowieka, stworzyła innowację w zakresie dostaw ostatniej mili, która przyciąga znaczną uwagę branży logistycznej i handlu detalicznego. Grupa oczekuje, że roboty dostawcze ostatniej mili znacznie zwiększą efektywność procesu dostawy.

W oparciu o wyniki tych programów pilotażowych, Grupa planuje unowocześnić usługi robotów dostawczych opartych na technologii PnD i stopniowo zwiększać liczbę robotów oraz godziny ich pracy. Planuje również rozszerzyć swoją działalność na obszary komercyjne, które wymagają usług dostawy, aby połączyć się z klientami.

Źródło: Hyundai