Nowe BMW X1 i BMW iX1 na zimowym treningu w Sölden

Podczas burzy śnieżnej i na oblodzonych drogach są w swoim żywiole, a to dzięki ich solidnemu charakterowi i napędowi BMW xDrive. Podczas zimowego treningu na lodowcu w Sölden w Austrii nowe BMW X1 oraz nowe BMW iX1 demonstrują zalety w pełni adaptacyjnego przeniesienia napędu na wszystkie koła.

W nowej edycji kompaktowego Sports Activity Vehicle (SAV) po raz pierwszy oferowane są trzy warianty inteligentnego napędu na wszystkie koła. Czy to z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi mild hybrid, z napędem hybrydowym plug-in, czy też z napędem w pełni elektrycznym – na zaśnieżonych trasach testowych w Ötztal BMW xDrive w nowym BMW iX1 zapewnia niezawodny napęd i radość z jazdy w zimowych warunkach.

Obecnie na rynku dostępnych jest sześć wariantów modelowych nowego SAV-a z napędem BMW xDrive. Cztery z nich prezentują w Sölden pełną paletę inteligentnego napędu na wszystkie koła. Najmocniejsze benzynowe i wysokoprężne warianty nowego BMW X1 oferują permanentnie regulowaną transmisję napędu na wszystkie koła w jej pierwotnej formie. 48-woltowa technologia mild hybrid daje im dodatkową moc z silnika elektrycznego, która nie tylko zwiększa wydajność, ale przede wszystkim zapewnia szybsze oddawanie mocy.

BMW i MINI po raz pierwszy w Zielonej Górze

Nowe BMW X1 xDrive23i (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 7,2 – 6,5 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 163 – 146 g/km) generuje moc całkowitą wynoszącą 160 kW (218 KM). W nowym BMW X1 xDrive23d (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,4 – 4,8 l/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 141 – 125 g/km) jest to 155 kW (211 KM). W obu przypadkach moment napędowy wytwarzany wspólnie przez silnik spalinowy i elektryczny jest rozdzielany pomiędzy przednie i tylne koła za pośrednictwem przekładni kątowej i elektrohydraulicznego sprzęgła typu hang-on. System sprzężony z układem dynamicznej kontroli stabilności (DSC) w ułamku sekundy dostosowuje się do panujących warunków i kieruje moc tam, gdzie jest ona potrzebna.

Zupełnie nowe BMW X1 i pierwsze w historii BMW iX1

W nowym BMW X1 xDrive30e (zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 1,0 – 0,7 l/100 km; zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym: 20,9 – 18,0 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 23 – 16 g/km), mocniejszym spośród dwóch modeli hybrydowych plug-in nowego BMW X1, trzycylindrowy silnik benzynowy napędzający przednie koła i silnik elektryczny napędzający koła tylne zapewniają moc systemową 240 kW (326 KM). Precyzyjnie kontrolowana współpraca silnika spalinowego i elektrycznego tworzy hybrydowy napęd na wszystkie koła, który podczas zimowych testów w Sölden wykazał się natychmiastową reakcją przy ruszaniu z miejsca i doskonałą trakcją na ośnieżonych drogach.

Nowe BMW iX1 xDrive30 (zużycie energii w cyklu mieszanym: 18,1 – 16,8 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km) z jednym silnikiem elektrycznym na przedniej i jednym na tylnej osi również oferuje koncepcję napędu na wszystkie koła. Jego dwa silniki elektryczne generują razem maksymalną moc 230 kW (313 KM), która niezwykle skutecznie przekłada się na radość z jazdy – również na zaśnieżonych trasach zimowego toru testowego.

Za imponującą trakcję w zelektryfikowanych wariantach SAV odpowiada unikalna na skalę światową regulacja momentu obrotowego napędu, czyli ograniczenie poślizgu kół w pobliżu aktuatora (ARB-X) przystosowane do napędu na wszystkie koła. Dzięki temu regulowany przez kierowcę napęd rozdzielany jest jeszcze precyzyjniej, optymalizując nie tylko trakcję i stabilność jazdy, ale także zwinność i dynamikę jazdy nowego BMW iX1 xDrive30 i nowego BMW X1 Drive30e. Na przykład podczas ruszania na śliskiej nawierzchni lub podczas dynamicznego pokonywania zakrętów na tylne koła przenoszona jest większa część napędu, co zapobiega buksowaniu przednich kół i zwiększa zwinność pojazdu.

Większe bezpieczeństwo i lepsze wrażenia z jazdy w trudnym terenie zapewniają funkcje wspomagające kierowcę oferowane po raz pierwszy w segmencie nowego BMW X1, takie jak obraz z kamery na wyświetlaczu kontrolnym w połączeniu z układem kontroli zjazdu albo wspomaganie przy ruszaniu. Funkcje te wspierają kierowcę podczas jazdy w miejscach o utrudnionej widoczności w górach oraz na lodzie i śniegu.

Źródło: BMW