Ford w trakcie wielkiej transformacji – także w Polsce (plany na 2023 r.)

Ford jest obecnie w trakcie niezwykłej transformacji, w ramach której nowa generacja modeli jest nie tylko bardziej przyjazna dla środowiska, ale także daje większą frajdę z jazdy i wykorzystuje innowacyjne rozwiązania technologiczne. Przed marką kolejny okres wyzwań i debiutów wyczekiwanych nowych modeli – także w Polsce.

Premierą roku dla Forda w Polsce był debiut całkowicie elektrycznego E-Transita, który zanim trafił do sprzedaży już odniósł pierwsze sukcesy. Niezwykle konkurencyjna technologicznie i cenowo oferta spotkała się z ogromnym zainteresowaniem, a pierwsza pula pojazdów przeznaczonych dla Polski rozeszła się w mgnieniu oka. Model otrzymał także m.in. tytuł Użytkowego Samochodu Roku w plebiscycie Wirtualnej Polski. Jednocześnie Ford pokazał w mijającym roku kolejny elektryczny model dostawczy – E-Transita Customa, który trafi nad Wisłę w przyszłym roku.

Rynkowym sukcesem okazał się zupełnie nowy Ford Tourneo Connect, który jest idealnym samochodem zarówno dla rodziny, jak i dla przedsiębiorców prowadzących niewielkie biznesy – i to jednocześnie. Okazało się, że funkcjonalność modelu doceniają klienci, którzy przesiadają się do niego np. z wycofanego Forda Mondeo czy EcoSporta. Do tego zaprezentowano świetnie odebraną nową generację Forda Focusa czy spalinowego Transita po modernizacjach, które czynią go jeszcze lepszym kompanem ciężkiej pracy.

Ford GT Mk IV – limitowana edycja najbardziej ekstremalnym wcieleniem kultowego modelu

W Polsce pojawiły się także wersje specjalne już znanych i cenionych modeli, które zostały świetnie odebrane przez klientów. Największe wrażenie zrobił Mustang Mach-E z pakietem Frost White, ale swoich fanów miały także Puma ST-Line X Gold czy Mustang California Special.

Ford wyprodukował już 150-tysięcy Mustangów Mach-E, dostępnych w 37 krajach i planuje podbój kolejnych rynków w 2023 roku

Ford zrewitalizował także swój program sprzedaży samochodów używanych pod szyldem Ford Używane. Po zmianach postawiono jeszcze większy nacisk a jakość oferowanych pojazdów oraz najwyższy poziom obsługi – aspekty tak obecnie istotne w dobie rosnącej popularności używanych pojazdów. Ford sprzedaje samochody, które mają maksymalnie osiem lat i 150 tysięcy kilometrów przebiegu. Wszystkie zostały starannie wyselekcjonowane i sprawdzone przez specjalistów, co potwierdza Certyfikat Jakości.

Po raz kolejny odbyło się także bezpłatne szkolenie Ford Driving Skills for Life dla młodych kierowców. Tym razem wzięło w nim udział 240 uczestników, co łącznie z poprzednimi edycjami oznacza już ponad 3 700 przeszkolonych kierowców.

Do tego dochodzi ciągła poprawa obsługi około sprzedażowej – nie tylko dla klientów biznesowych. Ford nieustannie wprowadza nowe programy lub udoskonala te dotychczas funkcjonujące. Działania te mają jeden cel – podniesienie poziomu świadczonych usług, zwiększenie satysfakcji użytkowników, a także uproszczenie procesu kontaktu klienta z obsługą serwisową, jak np. w programie Ford Komfortowa Ochrona. Marka stale opracowuje atrakcyjne oferty finansowania, pozwalające dopasować je do specyfiki danej osoby czy firmy. W ofercie znajduje się więc nie tylko pełen pakiet usług (np. w Ford Wynajem), ale także te mniej złożone, a jednocześnie tańsze pakiety dla mniej wymagających klientów (np. Ford Leasing Opcje).

Wiele działań – jeden cel

Aby jeszcze lepiej obsługiwać swoich klientów, Ford wyodrębnił trzy globalne specjalne jednostki biznesowe. Ford BlueTM zajmuje się samochodami spalinowymi i hybrydowymi, Ford Model eTM zdobywającymi coraz większą popularność samochodami elektrycznymi, a Ford ProTM pojazdami dostawczymi i rosnącą ofertą związanych z nimi usług.

Marka świetnie poradziła sobie w trudnych czasach niedoborów w zaopatrzeniu, które pokazały też, jaką lojalnością cieszy się Ford. Zarówno globalnie, jak i lokalnie w Polsce, producent notuje stabilny popyt na swoje modele. Ford podpisał także porozumienia ze strategicznymi dostawcami, aby zabezpieczyć dostawy stali o niskim śladzie węglowym do produkcji przyszłych pojazdów. To jeden z wielu kroków podejmowanych, aby obniżyć emisję CO2 w łańcuchu dostaw.

Do 2026 roku Ford planuje sprzedawać globalnie 600 000 pojazdów elektrycznych rocznie, a Polska ma mieć w tym swój udział. O potencjale naszego rynku świadczą fakty z ostatnich miesięcy. Mustang Mach-E jest wiceliderem segmentu elektrycznych samochodów osobowych, a E-Transit odnotował znakomity debiut nad Wisłą. Świadczą o tym chociażby kontrakty z rynkowymi liderami, takimi jak GLS, InPost czy DHL Express.

Warto wspomnieć, że od 2030 r. gama samochodów osobowych Forda w Europie będzie składać się wyłącznie z tych napędzanych energią elektryczną, a pięć lat później firma będzie neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla zarówno w obszarze produkcji, łańcucha dostaw, jak i logistyki.

Ważne premiery w 2023 roku

Już teraz Ford Polska ma opracowany harmonogram przyszłorocznych premier, które z pewnością zainteresują klientów. Według aktualnych planów, w drugiej połowie 2023 roku w Polsce zadebiutuje nowa generacja Transita Customa (czerwiec 2023), Tourneo Customa (pod koniec 2023) i Forda Mustanga (okolice października 2023). W 2023 roku pojawią się także nowe wersje bestsellerowego pick-upa – Forda Rangera. W grudniu przyszłego roku będą miały miejsce dwie premiery: nowego całkowicie elektrycznego E-Transita Customa oraz kultowego, niezwykle wyczekiwanego w Europie Forda Bronco.

– Tempo transformacji Forda jest naprawdę imponujące. Wprowadzamy na rynek coraz lepsze, innowacyjne i skomunikowane pojazdy, które podbijają serca klientów. Nie inaczej będzie w przyszłym roku, kiedy szykujemy serię lokalnych premier z kultowym Bronco i całkowicie elektrycznym E-Transitem Customem na czele. Rozwijamy także szereg nowoczesnych usług, które połączone z oprogramowaniem i funkcjami Ford Pass będą wspierać użytkowników naszych samochodów – powiedział Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.