Aktualna paleta modelowa Fiata w Europie jest już przestarzała i czas na zmiany. Z Włoch dochodzą wiadomości, że w najbliższych latach możemy oczekiwać ważnych premier oraz powrotu do historycznych nazw modeli.
W 2023 roku możemy oczekiwać ożywienia nazwy 600. Ma to być crossover segmentu B o długości około 4 metrów i wysokości 1,52 m. Powstanie na drugiej generacji platforma CMP i będzie dostępny w wersji benzynowej, hybrydowej i czysto elektrycznej. W tym samym roku oczekiwany jest model o nazwie Topolino, który będzie spokrewniony z elektrycznym Citroënem Ami.
Na 2024 rok zapowiadana jest premiera kolejnej generacji modelu Panda, który będzie większy I dołączy do segmentu B. Powstanie na platformie CMP i w Europie będzie sprzedawana jedynie z napędem elektrycznym. Jednak nadal będzie produkowana obecna generacja Pandy, a zakończenie produkcji zapowiedziano na 2026 rok. Planowane jest także zakończenie produkcji Fiata 500X i Fiata Tipo.
W 2025 roku pojawi się crossover zbudowany na identycznej platformie jak Fiat Panda, ale będzie samochodem większym. Obecnie producent przygotowuje ten model pod wewnętrznym oznaczeniem Multipla. Nie można wykluczyć, że pod tą nazwą auto trafi także do produkcji i w ofercie zastąpi modele 500X i Tipo.
Rok później premierę będzie miał następca elektrycznego Fiata 500. Bazą ma być mała platforma SRLA, ale znacznego powiększenia rozmiarów tego auta producent nie planuje.
Od 2027 roku wszystkie europejskie modele Fiata otrzymają napęd czysto elektryczny. Jednak te wszystkie plany Fiata wciąż są nieoficjalne I nie należy wykluczyć pewnych korekt.
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…