Organizatorzy zdecydowali się na zmianę po dziesięciu latach, gdy uroczyste wręczenie trofeum odbywało się podczas międzynarodowego salonu motoryzacyjnego w Genewie. Ze względu na problemy szwajcarskich organizatorów i odwołanie kolejnej edycji, podjęto decyzję o przeniesieniu finału do innego miasta.
Tym razem jurorzy Car of the Year 2023 ogłosili listę ośmiu finalistów, gdyż jeden Subaru Solterra i Toyota bZ4X są bliźniaczymi modelami. Ostateczna lista finalistów: Jeep Avenger, Kia Niro, Nissan Ariya, Peugeot 408, Renault Austral, Subaru Solterra/Toyota bZ4X i Volkswagen ID.Buzz.
Pięć samochodów ma czysty elektryczny napęd, dwa kolejne (Kia Niro i Peugeot 408) – napęd elektryczny i spalinowy, a jedynym niezelektryfikowanym finalistą jest Renault Austral.
Rywalizacja o trofeum Car of the Year prowadzona jest nieprzerwanie od 1963 roku. Wśród 61 jurorów jest dwóch polskich dziennikarzy – red. Roman Popkiewicz i red. Maciej Ziemek.
Źródło: COTY
Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…
Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…
„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…
Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…
W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…
Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…