Tak wytworzone elementy wpływające na bezpieczeństwo, są w samochodach marki Audi montowane po raz pierwszy. Innowacyjny proces produkcyjny został opracowany w ramach projektu PlasticLoop, wspólnie z producentem tworzyw sztucznych firmą LyondellBasell, a jego implementację poprzedziła faza pilotażowa.
Film pokazuje, jak elementy z tworzyw sztucznych, które nie nadają się do naprawy, są najpierw usuwane z pojazdów, oczyszczane z obcych materiałów, takich jak metalowe spinki, a następnie w drodze recyklingu chemicznego dzielone na mniejsze części i przetwarzane na olej do pirolizy. Olej ten jest następnie używany jako surowiec do produkcji nowych tworzyw sztucznych, z wykorzystaniem metody bilansu masowego1. Uzyskany w ten sposób granulat tworzywa sztucznego jest wykorzystywany do produkcji osłon zapięć pasów bezpieczeństwa w modelu Q8 e-tron.
Dzięki temu procesowi Audi oraz inni uczestnicy projektu poddają recyklingowi materiał, który obecnie w większości nadaje się tylko do odzysku energii. Dzięki tej operacji Audi będzie mogło dłużej korzystać z surowców kopalnych i odpowiednio ograniczyć zakupy dodatkowych materiałów pierwotnych dla modelu Q8 e-tron. Materiały wyprodukowane z oleju po pirolizie mają tak samo wysoki standard jak materiały nowe i zapewniają identyczne właściwości techniczne.
Źródło: Audi
Toyota Yaris jest modelem globalnym, produkowanym na całym świecie. Produkcja auta rozpoczęła się w styczniu…
California to kultowy kamper. Wyprodukowano już ponad 280 000 egzemplarzy tego bestsellerowego modelu. Teraz Volkswagen…
Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…
Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…
„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…
Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…