Categories: Wiadomości

Grupa Volkswagen koncentruje się na rozwoju autonomicznej jazdy

Volkswagen koncentruje swoje działania związane z rozwojem autonomicznej i wysoce zautomatyzowanej jazdy. W tym pierwszym obszarze, związanym z mobilnością i transportem jako usługą (MaaS/TaaS) Grupa skonsoliduje swoje partnerstwa.

Volkswagen nie będzie już inwestował w Argo AI. W mobilności indywidualnej spółka Cariad kontynuuje rozwój wysoce zautomatyzowanej i autonomicznej jazdy wspólnie z firmą Bosch, a w przyszłości w Chinach z Horizon Robotics.

„Jeśli chodzi o opracowanie technologii przyszłości niezwykle ważne są szybkość i koncentracja. Chcemy możliwie szybko zaoferować naszym klientom zaawansowane funkcje przy utrzymaniu wydatków w ryzach” – powiedział Oliver Blume, prezes Grupy Volkswagen.

Rozwój autonomicznej jazdy jest podstawowym elementem strategii NEW AUTO Grupy Volkswagen. Marka Volkswagen Samochody Dostawcze odpowiada za realizację tego rozwoju w ramach koncernu, szczególnie w obszarach mobilności i transportu jako usługi (MaaS/TaaS), natomiast spółka technologiczna Cariad odpowiada za rozwój częściowo i wysoce zautomatyzowanych funkcji jazdy (do poziomu 4) dla marek koncernu, które produkują samochody osobowe. Wraz z partnerami obie firmy kontynuują prace nad rozwojem technologii autonomicznej jazdy.

Marka Volkswagen Samochody Dostawcze poszerza zakres współpracy z partnerami



Volkswagen Samochody Dostawcze rozszerza współpracę w zakresie rozwoju technologii autonomicznej jazdy. Nazwa nowego partnera zostanie ogłoszona w najbliższym czasie. Prototypowe egzemplarze Volkswagena ID.Buzz, w których są testowane wspólne rozwiązania już jeżdżą po drogach.

Cel marki Volkswagen Samochody Dostawcze dotyczący autonomicznej jazdy pozostaje niezmieniony: w 2025 roku klienci w Hamburgu będą mogli zarezerwować przejazd autonomicznym Volkswagenem ID.Buzz w ramach usług MOIA.

„Jednym z efektów współpracy z nowym partnerem będzie także zacieśniona kooperacja w ramach Grupy w zakresie rozwoju wysoce zautomatyzowanej i autonomicznej jazdy” – wyjaśnia Christian Senger, członek zarządu marki Volkswagen Samochody Dostawcze, odpowiedzialny za rozwój rozwiązań związanych z mobilnością i transportem jako usługą oraz jazdy autonomicznej.

Cariad kontynuuje z partnerami prace rozwojowe nad funkcjami jazdy poziomu 3 dla samochodów osobowych

W ramach współpracy z firmą Bosch spółka Cariad będzie kontynuować prace nad rozwojem zautomatyzowanej jazdy na potrzeby indywidualnej mobilności. Celem partnerów jest doprowadzenie do tego, aby częściowo i w dużym stopniu zautomatyzowana jazda była dostępna dla każdego.

Celem jest wyposażenie pojazdów Grupy Volkswagen w funkcje, które od czasu do czasu pozwolą kierowcy zdjąć ręce z kierownicy. Są to zaawansowane systemy wspomagające kierowcę, tzw. systemy poziomu 2 do miasta, terenów wiejskich i autostrad, w których kierowca jest kompleksowo wspierany przez pojazd, oraz system, w którym pojazd przejmuje wszystkie zadania związane z prowadzeniem pojazdu na autostradzie (poziom 3). Pierwsze funkcje mają zostać wdrożone w 2023 roku.

Volkswagen Arteon R-Line 1.4 TSI eHybrid 6 DSG – luksus i elegancja

Na rynek chiński przeznaczone są rozwiązania, opracowywane wspólnie przez spółkę Cariad i firmę Horizon Robotics. Chiny to jeden z najważniejszych rynków na świecie, notujący największe wzrosty. W obszarze oprzyrządowania Grupa Volkswagen rozpoczęła w Państwie Środka współpracę z firmą Qualcomm, a jej efektem będą zaawansowane układy scalone do zautomatyzowanej jazdy.

Kontynuacja zatrudnienia pracowników przez Argo AI

Grupa Volkswagen pracuje wraz z firmą Argo AI, by zapewnić zatrudnienie pracownikom i dalszy rozwój najbardziej obiecujących projektów w dziedzinie autonomicznej jazdy.

Wszystkie inne elementy współpracy z Fordem pozostają niezmienione.

Źródło: Volkswagen



Redakcja

Recent Posts

Toyota – lakier samochodowy zmieniający kolor

Toyota opatentowała nowy lakier samochodowy, którego kolor można zmienić w kontrolowanych warunkach przy użyciu światła…

1 dzień ago

Volkswagen ID.7 Special Edition 77 kWh 286 KM – auto, które polubisz od pierwszego wejrzenia

Elektryfikacja motoryzacji wkracza na coraz wyższy poziom. Producenci powoli przestawiają się na produkcję modeli z…

1 dzień ago

Nowa Lancia Ypsilon będzie elektryczna, ale zachowa silnik benzynowy

„Lancia zaczyna od nowa, w oparciu o to, co znamy najlepiej: Włochy, kraj, w którym…

1 dzień ago

Nowa CUPRA Leon: zaprojektowany na nowo i ulepszony samodzielny model CUPRA

Nowa CUPRA Leon, zarówno w opcji 5-drzwiowego hatchbacka, jak i Sportstourer - to kolejny krok w rozwijaniu aspiracji…

2 dni ago

Volkswagen Golf IV – niespotykana jakość wykończenia i nowe technologie: pompowtryskiwacze i skrzynia DSG

W 1997 roku Golf IV zastąpił swojego poprzednika. Auto wyróżniało się wyjątkowo wysoką jakością wykończenia…

3 dni ago

Renault Symbioz – nowa era samochodu rodzinnego

Blisko 60 lat po debiucie rynkowym Renault 16, które było modelem nowoczesnym, przestronnym i zarazem…

4 dni ago