Trzy największe rynki dla całkowicie elektrycznego samochodu sportowego to obecnie Stany Zjednoczone, Chiny oraz Wielka Brytania/Irlandia. Model jest dostępny w trzech wersjach nadwozia – sportowy sedan Taycan, Taycan Cross Turismo i Taycan Sport Turismo. Jego zasięg na jednym ładowaniu umożliwia pokonanie dystansu 513 kilometrów (WLTP), co sprawia, iż Taycan 4S jest wersją o największym zasięgu. Taycan Turbo S jest aktualnym posiadaczem rekordu najszybszego wyprodukowanego samochodu elektrycznego, z czasem 7 minut 33 sekund na torze Nürburgring Nordschleife.
Nie tylko w produkcji Taycan szybko osiągnął poziom 100 000. To magiczna liczba również pod względem przebiegu, ponieważ wielu klientów przejechało już znacznie ponad 100 000 kilometrów w elektrycznym samochodzie sportowym. Jean-Hubert Revolon od połowy sierpnia 2020 roku pokonał swoim Taycanem 4S ponad 188 119 kilometrów. Przedsiębiorca transportowy mieszka w okolicach Lyonu i już jeździł swoim Porsche w prawie wszystkich krajach sąsiednich Francji.
-“Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że tak szybko osiągnęliśmy ten kamień milowy w historii produkcji – pomimo niedawnych wyzwań związanych z niedoborem półprzewodników i niestabilną sytuacją Covid” – mówi Kevin Giek, wiceprezes Model Line Taycan. „Dzięki Taycanowi odnieśliśmy zdecydowany sukces w erze elektrycznej”.
Markus Kreutel do doładowywania baterii używa głównie stacji szybkiego ładowania – nic dziwnego, biorąc pod uwagę dzienne dystanse do 1500 km. Od lutego 2021 do sierpnia 2022 pracownik Porsche przejechał swoim służbowym samochodem Taycan Turbo dokładnie 134 911 km. Kreutel jest dyrektorem ds. planowania karoserii w Porsche i tym samym odpowiada za produkcję nadwozia w kolorze białym w Zuffenhausen, Lipsku i Bratysławie. Jako dyrektor generalny Porsche Toolmaking opiekuje się również oddziałami tego oddziału w Schwarzenbergu, Dubnicy i Horna Streda. W rezultacie często podróżuje z centrali Porsche w Zuffenhausen na Słowację lub Rudawy.
Oprócz możliwości pokonywania długich dystansów, bezpiecznego trzymania się drogi nawet przy złej pogodzie i precyzyjnego prowadzenia, Kreutel chwali niższe koszty eksploatacji w porównaniu z modelem z silnikiem spalinowym. Jest także fanem jakości wykonania i trwałości: biały Taycan dobrze zniósł rygory, nawet po pokonaniu ponad 100 000 km. Zarówno wizualnie, jak i technicznie: „Akumulator nadal miał 91 procent swojej pierwotnej pojemności”, mówi Kreutel.
Źródło: Porsche
W dniach 20-23 czerwca odbędzie się 10. edycja legendarnego zlotu miłośników aut 4x4 z siedmioszczelinowym…
To model często krytykowany, ale przy bliższym poznaniu możemy go polubić. Szczególnie docenią go panie…
Od 20 lat PEUGEOT wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do szybszego i skuteczniejszego wprowadzania innowacji. Od dwóch…
Kończąca w tym roku 70 lat Alfa Romeo Giulietta – „włoska narzeczona” - to model,…
Citroën świętuje 90. rocznicę istnienia modelu Traction Avant, który został zaprezentowany w Paryżu 18 kwietnia…
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…