Największe nadzieje pokładano w produkowanym w latach 2002-2016 Volkswagenie Phaeton (długość 5175 mm), który zdaniem głównego inspiratora, ówczesnego prezesa koncernu Volkswagen Ferdinanda Piëcha, miał przewyższać technicznie wszystkie w owych czasach dostępne na rynku luksusowe modele innych marek. Piëch odchodząc na emeryturę chciał pozostawić po sobie coś w rodzaju motoryzacyjnego pomnika marki Volkswagen. Chociaż trzykrotnie limuzyną poddawano liftingowi, to jednak sprzedaż jego wciąż nie osiągała satysfakcjonującej producenta liczby. Ostatecznie produkcję Volkswagena Phaeton zakończono 18 marca 2016 roku. Na rynku chińskim zastąpił go Volkswagen Phideon, a w Europie Volkswagen Arteon.
Należy dodać, iż Arteon, który powstał na płycie koncernowej MQB jest bezpośrednim następcą Volkswagena CC. Jest jednak modelem większym i w hierarchii pozycjonowanym wyżej (wyższa klasa średnia). Nazwa Arteon powstała z połączenia dwóch słów – Art i eon. Za design odpowiedzialny był Thomas Suhlmann.
Swoim profilem czterodrzwiowy liftback nawiązuje do klasycznego coupé. Zachowuje przy tym funkcjonalność czterodrzwiowej limuzyny z dynamicznym designem. Przednia część nadwozia, stanowi kontynuację i zarazem rozwinięcie tradycyjnego designu marki Volkswagen. Dużych rozmiarów atrapa wlotu powietrza chłodnicy płynnie łączy się z reflektorami wykonanymi w technologii LED. Finezyjnie zaprojektowany został też przedni zderzak połączony ze spoilerem. To elementy, które wyróżniają ten model na drodze.
W tylnej części zaprojektowano dzielone światła zespolone, które płynnie zachodzą na boki nadwozia. Dynamiczny kształt podkreśla przetłoczenie pokrywy bagażnika z symbolicznym spoilerem. W dolnej części dostrzegamy trapezowe końcówki układu wydechowego, które zakończono elementami chromowanymi.
Po otwarciu drzwi dostrzegamy brak charakterystycznych ramek szyb, które powszechniej stosowane są w dwudrzwiowych samochodach sportowych. Dopełnieniem dobrego smaku jest design 19-calowych obręczy kół.
W tym modelu poczujemy się jak w luksusowej limuzynie. Poprawnie i funkcjonalnie zaprojektowane wnętrze oraz dużo przestrzeni dla podróżnych. Kierowca ma przed sobą wirtualny kokpit, który może skonfigurować według własnych preferencji. Centralny wyświetlacz systemu multimedialnego, w którym pozostawiono kilka tradycyjnych przycisków. Takie rozwiązanie nie ogranicza nas tylko do obsługi dotykowej, ale reaguje również na gesty. Obsługa przycisków wymaga pewnego przyzwyczajenia, gdyż są one bardzo czułe na dotyk. Jednak, gdy to opanujemy, to już nie powinno być żadnego problemu z obsługą poszczególnych funkcji.
Arteon po face liftingu stał się bardziej elegancki i przy tym multimedialny. Do dyspozycji mamy bezprzewodowa obsługę dla Apple CarPlay i Android Auto. Muzykę w najwyższej jakości zapewnia nam system 8 głośników.
Komfort jazdy na najwyższym poziomie zapewniają przednie fotele, które poza wszechstronną regulacją ustawień wyposażono w funkcję masażu. Na brak miejsca nie mogą narzekać także pasażerowie zajmujący miejsca na tylnej kanapie.
Tylne oparcia są składane, a w środkowej części przewidziano również praktyczny otwór na przedmioty o dłuższych gabarytach jak m.in. narty. Dzięki temu możemy osiągnąć przestrzeń bagażową o pojemności 1427 l.
Producent starał się w tym modelu zapewnić maksymalny komfort i jak największą przyjemność z użytkowania tego modelu. Kierowca ma do dyspozycji m.in. fotel ergoComfort z elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego i kąta nachylenia oparcia, cyfrowy zestaw wskaźników z komputerem pokładowym o przekątnej 10,25-cala, modulator dźwięku silnika, progresywne wspomaganie kierownicy, system rozpoznawania znaków drogowych, czujnik zmierzchu, oświetlenie Ambiente w 30 kolorach do wyboru, zbiornik paliwa o pojemności 50 litrów, aktywny tempomat z automatyczną regulacją prędkości ACC, system Park Pilot , system Start-Stop z odzyskiwaniem energii, zawieszenie z adaptacyjną regulacją DCC oraz możliwością wyboru profilu jazdy, sygnalizację zmęczenia kierowcy, system wykrywających pieszych z aktywną pokrywą silnika, system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania, system Lane Assist, system Trafic Jam Assist i system Emergency Assist.
W ofercie mamy także bogate wyposażenie dodatkowe oraz atrakcyjny lakier nadwozia czerwony Kings Red metalik za dopłatą 4 000 zł. Dopłacimy za: obręcze aluminiowe Montevideo 8Jx19 z czarnym połyskiem (2 530 zł), pakiet Comfort z alarmem (4 880 zł), podgrzewaną kierownicę multifunkcyjną z łopatkami do (6 070 zł) zmiany biegów (750 zł), Bussines Premium (5 880 zł), Pakiet Assistance (3 570 zł), Pakiet Safety (2 160 zł), Pakiet Design Plus (4 270 zł), System Easy Open / Easy Close (2 800 zł), Active Lighting System – reflektory LED z Dynamic Light Assist oraz tylna szyba i boczne tylne przyciemniane, boczne dźwiękoszczelne, dodatkowe wytłumienie wnętrza (1 570 zł).
To topowy i bogato wyposażony model Volkswagena. Zapewnia wysoki komfort jazdy i dzięki systemowi hybrydowemu plug-in, także ekonomiczną eksploatację. Na prądzie jesteśmy w stanie pokonać dystans ok. 40-50 km, co docenimy podczas codziennych jazd w zatłoczonej aglomeracji miejskiej. Funkcjonalność, to także pojemny bagażnik, którego pojemność wzrasta po złożeniu oparć tylnych siedzeń.
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1395 cm3, R4, hybryda (benzynowy + elektryczny) |
Moc układu hybrydowego | 218 KM |
Moc silnika spalinowego | 150 KM |
Moc silnika elektrycznego | 115 KM (85 kW) |
Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego | 250 Nm przy 1550-3500 obr./min |
Skrzynia biegów i napęd | 6-stopniowa automatyczna DSG , napęd na przednie koła |
Prędkość maksymalna | 222 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 7,8 s |
Średnie zużycie paliwa wg. producenta | 1,31 l/100 km |
Zużycie energii elektrycznej wg. producenta | 15,80 kWh/100 km |
Długość | 4866 mm |
Szerokość | 1871 mm |
Wysokość | 1449 mm |
Rozstaw osi | 2839 mm |
Pojemność bagażnika | 445 l / 1427 l |
Pojemność baterii | 10,4 kWh |
Zasięg w trybie elektrycznym | 57 km |
Czas ładowania AC 2,3 kW 100 % | 05:00 |
Czas ładowania AC 3,6 kW 100 % | 03:33 |
Pojemność zbiornika paliwa | 50 l |
Masa własna | 1798 kg |
Cena wersji testowanej | 263 950 zł |
21 stycznia 1899 roku Wilhelm Opel, najstarszy syn założyciela firmy Adama Opla, podpisał umowę z…
Całkowita sprzedaż hybrydowej Toyoty RAV4 w Polsce przekroczyła 50 tysięcy egzemplarzy i wynosi obecnie 50…
Po kilku latach obecności na rynku Nissan Juke drugiej generacji przeszedł kurację odmładzającą. Na pierwszy…
Inflacja spada, ale kierowcy nadal muszą się liczyć ze wzrostem cen. Mimo to od stycznia…
MG Motor zadebiutował w Polsce w listopadzie zeszłego roku wprowadzając na rynek dwa spalinowe SUV-y…
Volkswagen systematycznie realizuje strategię „in China, for China”. Celem jest jeszcze ściślejsze dostosowanie się do…